[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien3

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:54

Mijn verf is binnengekomen morgen beginnen met verven van hooftstel. Heeft iemand nog goeie tips? En hoe hebben julie dat met de binnenkant van het hooftstel gedaan, mee geverft of gewoon zwart gelaten

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:01

Ik heb het mee geverfd.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:21

Suus___ schreef:
Die man van de leerverf shop zei tegen ons dat 2 a 3 lagen beter zijn dan 20 omdat t dan een te dikke laag wordt en het eerder gaat scheuren. Maar hoop voor jullie dat ie geen gelijk heeft

Na 3 lagen was het bij mij nog lang niet gedekt :n

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:41

Wanneer komen er update foto's van alle schitterende werkjes?! Ik lees veel maar zie te weinig hoor bokkers! Kom maar op!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:07

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:26

xGwennn_94 schreef:
xGwennn_94 schreef:

morgen volgt er foto op het paard *\o/*

Heb je er al mee gereden?
En natuurlijk de grote vraag.. Ziet het er nog steeds zo mooi uit?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:35

Hoi Bokkers,

Ik volg dit topic al een tijdje, ook de oude topics die we hiervoor hadden.
Ik heb nu ook wat verf besteld waarmee ik aan de slag ga.

Ik heb donkerblauwe, gouden en marine verf gekocht en de high gloss finisher en een flesje met zwarte indring verf.
Ik ben van plan om mijn zwarte dressuurzadel op te knappen met indringverf en het lichtbruine sierrandje op mijn zadel goud te verven. (Zo'n zadel heb ik). Misschien dat ik het halve maantje achterop mijn zadel wel inkleur met high gloss finisher, want mijn zwarte wedstrijdlaarzen hebben ook een beetje lak (hak, neus en dressuurboog alleen), maar daar twijfel ik nog over, ik wil zo'n duur zadel ook niet verpesten.

Daarnaast heb ik een zwart hoofdstel waarvan de neusriem goud onderlegd is, deze wil ik opnieuw inkleuren. Dus alles wat zwart is met indringverf en het goud opnieuw verven.

Ik heb ook een goedkoop zwart hoofdstel van het divoza huismerk die ik pas een jaar heb maar nu al niet meer zo mooi vind. Die ga ik marineblauw verven met de neus en frontriem in het donkerblauw en dan de neus en frontriem met high gloss finisher.

Ik heb een bruin hoofdstel van Harry's Horse die in principe nog prima is, maar ik ga hem met goud onderleggen, dus een kleine touch up.

Ook een stang en trens hoofdstel waarvan ik de neus en frontriem goud wil onderleggen. Past mooi bij de gouden bitten en het gouden randje dat ik straks op mijn zadel heb.

Van de verf die ik over heb, ik verwacht dat ik aardig wat blauw zal overhouden, ga ik misschien mijn zwarte jodphurs verven. Misschien kan ik die nog een 2e leven geven.
En ik zou mijn martingaal ook donkerblauw kunnen maken, leuk als ik dan een donkerblauw dekje en mijn blauwe hoofdstel gebruik tijdens het springen of sgw.

Veel plannen, leuke bezigheid voor de koude winterdagen.
Ik zal uiteraard voor- en na foto's plaatsen. Nu eerst wachten op mijn bestelling en mijn tuig vast reinigen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:11

Flinke projecten dus! Klinkt heel gaaf, veel succes!

Ik ga zometeen beginnen met mijn zadel en indringverf. Heb before foto's gemaakt dus als het klaar is zal ik het zeker hier laten zien!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:35

Spannend! Is jou zadel zwart en ga je zwarte indringverf gebruiken? Dat plan heb ik ook, om de kleur weer mooi op te halen :D. Ben benieuwd naar het resultaat!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:54

Ik zit te twijfelen, ik lees hier hele goede resultaten. Ik heb zelf zwart leren rijlaarzen die ik graag donkerbruin wil verven met cognac kleurige accenten. De binnenzijde van de laarzen wil ik dan na het verven met suède laten bekleden (net als ariat laarzen) zodat de kleur er niet afslijt en het is zachter voor mijn zadel. Maar ik durf het eigenlijk niet zo goed aan :\

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:17

Ik ben mijn Petries aan het verven. Cognac it is.
Deze laars moet nog 2 lagen, dan is hij helemaal mooi dekkend en overal netjes. Moet alleen wachten tot woensdag, dan krijg ik nieuwe verf binnen.

De binnenzijde van de laars (in de vouwen is het leer al wat gescheurd zijn al 8+ jaar oud) houd ik zwart, ik moet dat wel weer zwart verven want doordat ik er met leather cleaner overheen ben geweest zitten er nu hele vale plekken op. Ik hou dat stuk zwart omdat het geen indringverf is en die binnenzijde krijgt een hoop wrijving te verduren, dus om te voorkomen dat het eraf knapt.

De zool maak ik ook nog weer helemaal zwart straks.

Tot dusver ben ik heel tevreden! :)

Afbeelding

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:57

heeft er hier al iemand een figuurtje ofzo geprobeerd?? ik wilde eigenlijk wel ergens een goedkoop halster op de kop tikken en dan er een friese vlag op verven, maar ik denk dat het dan nog behoorlijk duur wordt met 3 potjes verf waar je eigenlijk amper wat van gebruikt en ik ben bang dat ik een figuurtje gwn ga verprutsen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:37

Zijn mijn laarzen binnen die ik op MP heb gescoord, kom ik er niet in :o Balen zeg.
Ik wilde ze grijs of zilver maken.
Weten jullie wat kost als ik er een rits, of elastiek in laat zetten?

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:02

Balen!
Bij mijn schoenmaker kost het €35 voor beide laarzen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:25

Mendyh schreef:
Balen!
Bij mijn schoenmaker kost het €35 voor beide laarzen.

Dat is goed te doen, ik ga stras even naar de schoenmaker toe om te overleggen.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:55

Ik had tweedehands Petrie's gekocht, €60 voor betaald maar zo goed als nieuw.
Zat al een rits in achterin, maar hij was bij mn kuit toch te krap, laten oprekken maar dit hielp niet.
Dus ik had ook gevraagd wat het zou kosten, maar ik ga ze uitlopen haha.
Vind het zelf wel te duur.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:55

Oh, de schoenmaker rules zeg!! :j Ik heb mijn 1e laars 2 uur op de oprek laten staan. Toen moest ik passen. Zonder gedoe kwam ik erin! Maar ik wil ook graag mijn broek erin kunnen doen, woensdag ga ik weer passen. Dat moet nl van hem. Dan ga ik weer gewapend met pantykousjes en lange laarzenaantrekker naar hem toe. :D
Hij fluisterde me in dat hij al 20 jaar laarzen heeft liggen, die heeft hij op maat laten maken. Cavallos, van 600 gulden. NOOIT aangehad. Wel gereden, maar met rubberen laarzen, hij vond t zonde om ze vies te maken, haha {:}

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:09

Haha ja. Dit zijn mijn laarzen:
Afbeelding
Tweedehands dus voor €60 gekocht, en te krap bij de kuit.
Ik kom er dus wel in maar ze zitten gewoon te strak.
Er zit alleen een rits achterin, waardoor oprekken niet optimaal kan.
En een stuk elastiek er tussen zetten bij de rits vond ik en te duur + niet mooi.

Dus ik heb ze nu aan met de hond uitlaten enzo haha. Lopen gelukkig al iets uit.

_Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:13

Mendyh schreef:
Haha ja. Dit zijn mijn laarzen:
[ Afbeelding ]
Tweedehands dus voor €60 gekocht, en te krap bij de kuit.
Ik kom er dus wel in maar ze zitten gewoon te strak.
Er zit alleen een rits achterin, waardoor oprekken niet optimaal kan.
En een stuk elastiek er tussen zetten bij de rits vond ik en te duur + niet mooi.

Dus ik heb ze nu aan met de hond uitlaten enzo haha. Lopen gelukkig al iets uit.

Mag ik vragen welk model dit is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:24

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:24

Op de doos staat Athene, maar dat klopt niet haha.
Samen met andere Bokkers waren we er uit gekomen dat dit een model van de Petrie Glasgow is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:48

Jeetje wat een mooie laarzen voor dat geld! Ze zien er nog super uit, ik hoop dat het verven niet mislukt, ik zou het zelf wel spannend vinden om ze te verven :P

Haha dat verhaal van die schoenmaker, wat zonde van zijn laarzen! Wel herkenbaar, ik wil nieuwe dingen ook bijna nooit gebruiken, tot ze niet meer nieuw zijn haha.

Ik heb mijn verf nog niet binnen. Op de website stond 'voor 15:00 besteld de volgende dag in huis en anders de volgende werkdag verzonden'. Ik heb het woensdagavond besteld, dus dan had het donderdag verzonden moeten worden en dan zou ik daar een e-mail van krijgen. Dan had ik het vrijdag of anders vandaag verwacht, maar helaas nog geen bericht. Dus ik heb even gemaild of het verzonden is of niet.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:23

Ik denk dat ik ook nog even wacht met verven, begin toch ook wel erg te twijfelen hoor.
Wilde ze eigenlijk antraciet verven maar ja, ik hou ze wel gewoon lekker zwart en dan verf ik ze wel als ik het zeker weet dat ik het wil. Ik denk dat ik wel binnenkort het mentuig van de shet, het onderlegde gedeelte wil verven. Dus dat laat ik zeker weten!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:29

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:30

Ja je kan ze altijd nog verven inderdaad, als ze straks niet helemaal mooi van kleur meer zijn dan kan je ze altijd nog pimpen. Ze zien er super uit, een goede koop!