[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:24

ach, die heeft waarschijnlijk wat kortzichtige mensen met merkloze rommel zonder pad voorbij zien komen.
je kunt iemand niet kwalijk nemen dat ze niet alle merken en soorten zadels weet, 4 jaar terug wist ik ook niets van boomloos en kwam eens een barefootje tegen op een parelli-event in deventer.

op mijn oude stalling vonden ze het ook heel erg bijzonder, was de eerste boomloos die ze zagen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:49

Toen ik eens langs kwam met mijn paard op de manege waar ik stond vroeg ook iedereen wat voor raar zadel ik had (barefoot) en wat voor raar hoofdstel (bitloos, bloemhack). :')

Ik snap wat je bedoelt m_hartje_m. Als ik serieus bakwerk ga doen, dan heb ik ook liever een boomzadel. Zit ik veel stiller in. Op mijn vorige barefoots zat ik trouwens veel stiller, maar deze is ook nog niet zo veel gebruikt.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:13

Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt tussen het betalen en het ontvangen? Ik heb gister direct nadat ik de factuur van barefoot-saddle gekregen heb betaald, maar ik heb nog geen bevestiging oid binnen gekregen. Ben altijd een beetje angstig dat ik het verkeer heb overgemaakt ofzo.. :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:17

Komt vast goed ManonGrr, ze zitten natuurlijk niet de hele dag de mails te kijken.
Maar heb ik zelf ook hoor, vraag zelf altijd voor de zekerheid of ze mijn geld nog hebben ontvangen.

Vandaag het testzadel Madrid uit geprobeerd. Wauw wat zit die lekker zeg. Veel zachter dan de cheyenne.
Je hebt ook net iets meer ruimte, omdat de zitting iets anders is.

Udo met de Madrid.
Afbeelding

Fimke met de Madrid. Het is de bedoeling dat het zadel straks voor Fimke is als ze oud genoeg is om
ingereden te worden, zadel is nu ook een beetje groot voor haar, ze moet nog echt de breedte in, en nog wat in de hoogte. Ze vond het ook maar raar, lopen met zo'n ding op je rug, was de eerste keer. Heb haar wel een keer een zadel los op gelegt en lichtjes aan gesingeld, maar ze had er nog niet mee gelopen. Weer wat geleerd.
Afbeelding

Foto's zijn zeer zeker geen technische hoogstandjes[ paardjes wilde echt niet mee werken hihi] maar dan hebben jullie een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:20

Goh, die ziet er zo op een paard echt een stuk mooier uit dan op de eerdere foto's zeg :j Eerder leek hij heel groot/breed, maar zo is hij wel leuk eigenlijk :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:44

Hij is echt niet groot vind ik. Vind het echt een leuk zadel en blij dat ik hem besteld heb.
Moet wel zeggen dat als ik de foto's op de side van pmarena zie en dan naar de foto kijk van het zadel op de schimmel, dat het zadel daar veer groter kijkt dan hij in werkelijkheid is. Maar ligt er denk ik ook aan hoe groot het paard is.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:12

Fimkeuh ! Jeu wat gaat de tijd snel zeg, is ze al zo 'oud' ?

Staat 'r wel chique. :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:17

Echt leuk, de madrid! Vind 'm zo ook helemaal niet groot lijken :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:22

jokari schreef:
Fimkeuh ! Jeu wat gaat de tijd snel zeg, is ze al zo 'oud' ?

Staat 'r wel chique. :j

Ze is pas 2.5, ga haar ook pas eind volgend jaar inrijden, maar kon de madrid nu met korting kopen omdat ik in eerste instantie dit testzadel zou kopen en dat ging nu niet door omdat dit zadel nog als testzadel in gebruik blijft in Belgie. Maar dan kan ik hem mooi op Udo inrijden voor het zadel op Fimke gebruikt word.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:24

Uudje, staat ze mooi!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:51

Eens een zadeltje voelen kan geen kwaad, ben beniewd hoe ze het gaat doen 'later'.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:22

Staat op allebei leuk :D !!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:28

tnx allemaal. door drukte en prutweer, maar met name door nog niet binnen hebben van de juiste pad, heb ik de zwarte london nog niet kunnen testen. ik weet dus niet of de beugelophanging voor me goed zit. denk haast wel; het lijkt dezelfde plek die ik zelf ook zou kiezen. ik hoop dat ik het zadel niet hoef te verbouwen in ieder geval. ben wel ff klaar met de zadelsores; tijd om lekker te rijden! ;)

de bruine op mp die iemand hier meldde heb ik niet gezien? of het moet die ene zonder vps zijn? die wil ik dus niet... desalniettemin bedankt!!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:34

volgens mij stond er vps bij, maar weet niet zeker meer
graag gedaan :D

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:42

quibje schreef:
volgens mij stond er vps bij, maar weet niet zeker meer
graag gedaan :D

zal ik wel kippig zijn, maar zie echt enkel die voor 250e zonder vps?
als jij een bruine london 2 mét vps weet: heeeeeul graag!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:44

Volgens mij is het inderdaad steeds dezelfde -O-
We houden het in de gaten !

En wat voor speciale pad heb je nodig dan ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:45

Heeft er iemand hier nog een pad voor de barefoot cheyenne?
Heb totaal geen voorkeur naar kleur ofzo.. zolang de prijsklasse maar wat lager ligt. Kan helaas nu niet zo heel erg veel missen

Ik kan hem ook ruilen tegen een anky pad :D hoewel ik denk dat mensen met boomloze zadels daar niet veel aan hebben :=

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:46

Shirley schreef:
Volgens mij is het inderdaad steeds dezelfde -O-
We houden het in de gaten !

En wat voor speciale pad heb je nodig dan ?

gewoon een pad met inlages die onder mijn london past; die pads van de cheyenne zijn het verkeerde model, en mijn oude london pads heb ik helaas verkocht al.
ik heb nu een grandeur halfpad en heavy duty inlages onderweg. hopelijk kan ik halverweg volgende week testen ermee. spannend!! :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:47

M_hartje_M schreef:
Heeft er iemand hier nog een pad voor de barefoot cheyenne?
Heb totaal geen voorkeur naar kleur ofzo.. zolang de prijsklasse maar wat lager ligt. Kan helaas nu niet zo heel erg veel missen

Ik kan hem ook ruilen tegen een anky pad :D hoewel ik denk dat mensen met boomloze zadels daar niet veel aan hebben :=

jup, ik heb een paarse te koop, merkloos maar prima kwaliteit en nog nieuw in plastic. mag weg voor 35 euro. ophalen in Leusden, verzenden op kosten en risico koper. :D

edit: sorry, aan een anky pad heb ik idd niks... -O-

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:05

dierfysio schreef:
gewoon een pad met inlages die onder mijn london past; die pads van de cheyenne zijn het verkeerde model, en mijn oude london pads heb ik helaas verkocht al.
ik heb nu een grandeur halfpad en heavy duty inlages onderweg. hopelijk kan ik halverweg volgende week testen ermee. spannend!! :)

Ik heb destijds een London pad van je overgenomen, is nog steeds niet uitgepakt wegens .... nog niet nodig gehad.... als je wilt mag je haar wel wil terugkopen :(:) . Heb toch nog geen London, wel 1 op het oog trouwens maar daar zit ook al een pad bij.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:08

Akke_sSpring schreef:
dierfysio schreef:

Ik heb destijds een London pad van je overgenomen, is nog steeds niet uitgepakt wegens .... nog niet nodig gehad.... als je wilt mag je haar wel wil terugkopen :(:) . Heb toch nog geen London, wel 1 op het oog trouwens maar daar zit ook al een pad bij.

oh echt?? die zwarte dan zeker? kan me niet meer herinneren wat je ervoor betaald hebt. wat vraag je er nu voor? toevallig zeg!
je had me nog een pm gestuurd, maar al weer verwijderd. was er iets waar ik je mee kan helpen?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:33

Even een technische/ praktische vraag... ik ben totaal niet een dressuur type (niet mijn ambitie), maar rijdt altijd lekker in de bossen etc. Dit ook met toeristen als gids. Maar wij zijn dit jaar overgestapt op boomloos van Barefoot voor onze paarden. echt naar 100% tevredenheid!! ze hebben wel allemaal een antislip pad onder het zadel om iet wat onstabiele ruiters toch recht te houden en dit geeft geen enkel probleem bij onze paarden...al met al...blij blij blij....
Maar... nu gaan wij aankomende zomer van start met iemand anders die echte lessen gaat geven...wij kunnen ook heus een beginners lesje verzorgen maar zij weet van wanten en is gediplomeerd dus ook de meer ervaren ruiter kan nog wat leren, tot aan het niveau van ons paard SitaBanta...
Maar wij hebben 3 cheyenne zadels en 1 Atlanta (= Sita haar zadel voor buiten) in hoeverre kun je dressuur rijden op die zadels??? op de cheyenne lijkt mij de basis in ieder geval geen probleem, wij hebben aan alle zadels normale beugelriemen en beugels hangen(wel veiligheid/ stiek en kwik out) ..... maar ik zit er dus aan te denken om een London aan te schaffen voor de meer ervaren ruiters... of zegt men hier..... als je kunt rijden maakt het niet uit waarop je zit??? (denk ik dan stiekem)
Laatst bijgewerkt door ydnew op 15-10-13 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:49

ik zou zeggen: dat laatste.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:24

Ik denk dat je toch niet echt heeeeeeele goede/ambitieuze ruiters langs zult krijgen, dus ik denk ook dat je het hiermee prima gaat redden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:58

In principe kan je ook western rijden op een vzh zadel. Het om de basis die je geleerd word en niet het zadel. Het is alleen handiger voor het paard om verschillende zadels daarvoor te gebruiken.