Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:22

Nicole schreef:
Mijne is 3.5
Vrijdag is Marjolein langs geweest maar Claudia komt nog eens langs wanneer ze uit Amerika terug komen. Was me toch een avontuur vrijdag :')

oke mijn is ook 3 half maar als hem laat aan meten is ze ruim 4 miss al bijna 5. Want moet hem zelf betalen. Maar dat maakt me moet uit dat ik dat moet. IK vind juist een fijn zadel en helen maal omdat op maat gemaakt woord. En dat vind ik toch erg belanrijk en dan heb als goed is een fijn zadel. Die heb nu ook en die ligt ook goed op me paard maar ben beetje verpest dor custom en helen maal omdat nu 1 keer op gezeten heb.

Talida

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:50

Mijne is ook 3. Juist nu voor een goed en aanpasbaar zadel gekozen. Ze moet toch een zadel want je gaat beginnen met 1van de belangrijkste dingen in hun leven. En dat wil je toch niet met een slecht zittend zadel, omdat ze toch nog eruit groeien?

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:19

vonneke schreef:
Wie had er voor je aangemeten?

Edwin.

Mijn merrie waar het zadel voor is is net 4

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:11

Talida schreef:
Mijne is ook 3. Juist nu voor een goed en aanpasbaar zadel gekozen. Ze moet toch een zadel want je gaat beginnen met 1van de belangrijkste dingen in hun leven. En dat wil je toch niet met een slecht zittend zadel, omdat ze toch nog eruit groeien?

Nee maar heb nu ook goed zadel alleen vind een custom fijner zitten en mooier uit zien. Maar moet der zelf helen maal voor sparen mijn ouders betalen hem niet voor me. Dus moet nog iets van jaar mee doen. En met 4 zijn ze nog niet uitgroeit hoor.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:47

Hoi,

Even een vraagje. Bij mij op stal wordt er gezegd dat custom zadels niet aanpasbaar zijn en dat ze dus maar voor 1 paard zijn.
Claudia heeft mij vertelt dat custom juist heel goed aanpasbaar is. En dat als mijn volgende paard er een grote kans is dat dit zadel er op aangepast kan worden. (Ik heb een Icon Star besteld)

Claudia is laatst nog langs geweest en heeft de boom aangepast, vandaar dat ik denk dat ze wel aanpasbaar zijn.

Klopt het dat ze dus wel aanpasbaar zijn?

Sorry voor de domme vraag :o?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:50

Van wat ik hoor en lees kan het wel. Custom zadels worden ook op grotere stallen gebruikt voor meerdere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:42

Je hebt je antwoord al als je zelf zegt dat de boom aangepast is....

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:12

Wij hadden begin Januari een zadel opgemeten en toen heel lang gewacht. Toen kregen we een verkeerde maat 17.5 terwijl het 17 moest zijn. Nu hebben we een week geleden een bericht gehad dat ons nieuwe klaar was. Nu wel helemaal goed dus die krijgen we binnenkort:) wel lang gewacht maar het leenzadel was ook heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:27

oei, das gewoon bijna 11 maanden...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:38

Dit was mijn stunt van afgelopen vrijdag :')

Nicole schreef:
Nou dat kwam, ik liet de zadelmaker komen ikke helemaal blij eindelijk (waarschijnlijk) een opmaat gemaakt zadel woehoee.. (custom kwam btw)
Dus we begonnen met eerste zadel super mooi fijn zadel met close contact (1 zweetblad) wij lopen naar de bak wil daar opstappen doen voet in de beugel ik zit nog niet en daar lanceerde meneer me toch eraf! := Ik stond verschrikt met gezicht vol met zand op verbaasd wat er gebeurd was en hij rende nog als een gek door de bak heen, elise was echt helemaal van WOW dit heeft ie nog nooit gedaan en dat had ie serieus nog nooit gedaan zou aan zadel liggen dachten we? (lag goed) oke me zelf weer beetje ontzand en volgende zadel passen en daar liep meneer echt supeerrrr fijn op (2 zweetbladen) dus dachten uhmm kan daar nou echt aan liggen, weer ander model maar weer close contact maar was er op voorbereid en woemm daar voelde ik 1 grote explosie onder me aan het opbouwen, snel afgestapt en weer dat vorige model eronder en wauw daar liep hij weerrr super fijn onder <3 ik dacht eigenlijk dat altijd wel beetje een fabeltje was dat paarden serieus laten merken wat ze fijn vinden of echt totaal niet willen maar pff daar kom ik op terug, voor ons geen close contact zadel.

Maar behoorlijk stijf, flinke klap gemaakt omdat ik totaal niet op voorbereid was en ik benen nog niet in beugels had, dit had hij zelfs met beleren nog nooit gedaan.. Meneer had dus degelijk een voorkeur :')

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:42

Ze zijn even aanpasbaar als zadels met een verwisselbare boom. De boommaat kan dus gewoon aangepast worden, maar de vorm van de boom niet. Het is dus mogelijk dat het zadel kan aangepast worden zodat het op een ander paard past, maar het is ook mogelijk dat het niet aan te passen is aan een bepaald paard. Hangt er gewoon vanaf hoe de rug van het paard is.
Hetzelfde probleem heb je ook bij alle zadels met een verwisselbare boom ;)
Er kan bij deze zadels uiteraard wel aan de vulling 'gesleuteld' worden. Dat kan bijvoorbeeld bij een wintec of bates met cair niet (ik weet wel dat er hiervoor inlages bestaan, maar toch zijn de mogelijkheden beperkter dan bij een wolvulling).

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:00

De zadels zijn inderdaad aanpasbaar. Zie het om me heen gebeuren bij stalgenootjes met een nieuw paard.

Wat een verhaal Nicole! Inderdaad geen close contact voor jou dan maar haha. Hoe is het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:07

Hihi wat een verhaal Nicole!
Uiteindelijk zadel besteld?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:22

sharon_quiz schreef:
De zadels zijn inderdaad aanpasbaar. Zie het om me heen gebeuren bij stalgenootjes met een nieuw paard.

Wat een verhaal Nicole! Inderdaad geen close contact voor jou dan maar haha. Hoe is het nu met je?

Weekend was echt een HEL ik klapte namelijk met mijn nek als eerst op de grond en die heeft beste klap gemaakt en die was me toch STIJF haha.. Nou dan kan je wel
weten hoe ik auto heb gereden en heb geslapen, al wil je maar overeind komen dan verga je van de pijn omdat je die kracht uit je nek nodig hebt voelde me echt overreden door een vrachtwagen. :')

vonneke schreef:
Hihi wat een verhaal Nicole!
Uiteindelijk zadel besteld?

Marjolein vond hem best moeilijk kwa bouw wist niet echt wat ze mee aan moest dus Claudia komt wanneer ze terug zijn uit Amerika nog langs om definitief alles nog eens door te nemen en te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:26

gelukkig niks gebroken!

De 21ste zijn ze weer terug geloof ik uit de USA

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:30

vonneke schreef:
gelukkig niks gebroken!

De 21ste zijn ze weer terug geloof ik uit de USA

Nou het ging zo snel, ik ging maar even op hindernis zitten voelde me helemaal koekoek :') tot ik door had dat ik gewoon 1 groot smerig zand monster was :')
Nu trekt vooral mijn rechterspier in mijn schouder en nek nog erg maar ach eens moet de eerste keer zijn dit overleef ik ook wel weer haha :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:37

Pff wat een verhaal Nicole... Apart hè. mijn vorige paard had dat ook, staken en bokken terwijl het eigenlijk wel goed lag :=

Ik heb echt zin in de 24ste :) Ben alleen een beetje bang dat ik aan 2 nieuwe zadels raak := :$

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:21

Jeetje wat een heftige reactie Nicole! En ik maar denken de van mij al ster in overdrijven is. Had van de week een woest paard. Met aansingelen nijdig en aanstappen geen optie. Dus maar Edwin gebeld. Vandaag aangepast. Hij was iets gaan kantelen door inzakken vulling, en hup over. Super fijn gereden. Hij grapte al och zoeen loopt zichzelf in ieder geval nooit stuk. Normaal gesproken krijgen ze na half jaar niet goed passend zadel klachten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:12

Heftig Nicole, gelukkig is het goed afgelopen!
Er zijn ook paarden die zo heftig op een Wow reageren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:36

Pas na een halfjaar... Aaaai dan ben ik er echt veel te laat achter gekomen... :\

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:44

Calente schreef:
Hoi,

Even een vraagje. Bij mij op stal wordt er gezegd dat custom zadels niet aanpasbaar zijn en dat ze dus maar voor 1 paard zijn.
Claudia heeft mij vertelt dat custom juist heel goed aanpasbaar is. En dat als mijn volgende paard er een grote kans is dat dit zadel er op aangepast kan worden. (Ik heb een Icon Star besteld)

Claudia is laatst nog langs geweest en heeft de boom aangepast, vandaar dat ik denk dat ze wel aanpasbaar zijn.

Klopt het dat ze dus wel aanpasbaar zijn?

Sorry voor de domme vraag :o?

Ja ze zijn aanpasbaar door de custom fitters.
Wij hebben ook een trainingsstal en gebruiken ze op meerdere paarden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:31

@goldie sommige dieren geven pas heel laat iets aan. Mijne dus iederen scheet die dwars zit..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:45

Het is stil hier :D

Ik moet nog een weekje wachten en dan komt Marjolein.
Heb van de week wel gereden met het msfc-zadel van mijn moeder. Was lekker naar het strand geweest. Na een uur voelde ik mijn rug al en de dag erna was ook niet zo fijn. Dat zadel is dus veel te breed voor mij :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:54

Donderdag passessie met mn nwe zadel, ben benieuwd!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:53

Ik had sinds donderdag een zadel op proef, maar helaas gaat het dit zadel niet worden. Ik heb nu besloten om een afspraak te maken voor het aanmeten van een Custom...

Ik kan nu wel echt mijn ideale kleurencombinatie kiezen (bruin met zwart) :P