Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:38

Stelvio schreef:
Een opstaphulp kan ik wel gebruiken, zelfs met een stoel kwam ik er gisteren niet op, Gimli heeft me een voetje moeten geven en me er echt op moeten duwen en mijn haflinger is maar 1.44m :o

En we zullen het maar niet hebben over hoe ik uiteindelijk op mijn peerd ben gehesen. _O-
Ik denk dat een trapje voor ons geen luxe gaat zijn, of 'n ladder anders..

Overigens ben ik dus ook verkocht inderdaad, even wachten tot het eind van de maand en dan bestel ik er ook eentje.
Gimli heeft een enorme schoft dus zonder zadel (en op dun bbp) gewoon niet prettig rijden, de iberica zat echt waanzinnig. :)

liljebo

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:04

haha... grappig, die opstapverhalen. Ik herinner mij nog vorige winter; dik pak sneeuw en een haflinger waar ik geen zadel voor had.
We zouden een stapritje maken door de diepe sneeuw, mijn man en ik. Maar het hafje kon op straat nogal hyper zijn, dus wilde ik in het bos pas opstappen.
Geen probleem. Mijn man zou daar ook pas opstappen en mij wel eerst op mijn pony helpen (was ook maar een klein ding hoor)

Maar met mijn enorme handigheid en elegantie wist ik het te presteren om na het knietje niet goed op de rug te belanden en nog graaiend en grijpend tussen paard en echtgenoot in in de diepe sneeuw te ploffen.
Nou ja... mijn man had in ieder geval dolle pret.
Hafje ook (hij had natuurlijk net even op het cruciale moment een stapje opzij gezet, wat bijdroeg aan mijn ongewilde stunt)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:17

_O- :oo

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:32

wahaha kan ik goed geloven, dat je man dolle pret had. _O-

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:16

Vind het nog steeds een top uit vinding die opstap hulp, maar zeg er nu niet bij dat we oud zijn en zo.
Maar ja ik hoor daar ook niet bij, heb nog geen Iberica en ben nog geen 40 haha.
Maar uh of nu zo lenig ben dat ik er zo op spring nou nee. :P

En dan moet je Uud hebben, ik neem een aanloopje, en Udo denkt wegwezen, en tja... de rest zou ik dan maar niet vertellen O:)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:22

Handig die opstaphulp :j Ik ben echt zeer lenig heb een redelijk hoog opstapje om te paard te komen,maar dit lijkt me ook nog wel eens wat..Heb je met de opstaphulp niet zoveel druk op de rug als met stijgbeugel opstappen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:45

Mijn pony is nog niet eens 1m40 denk ik, en ik geraak er echt niet op zonder opstapje. := Ben niet echt lenig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:49

Nou die van mij zijn ook niet overdreven groot hoor 1.55,maar om de rug te sparen ben ik ooit met kruk op gaan stappen..Nu kan ik het niet meer zonder :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:54

pleiada schreef:
Nou die van mij zijn ook niet overdreven groot hoor 1.55,maar om de rug te sparen ben ik ooit met kruk op gaan stappen..Nu kan ik het niet meer zonder :o

ik precies zo, tel daarbij op dat ik halverwege de 50 ben en een versleten rug heb, iedere dag uitmest en veeg en andere klussen moet doen die slecht voor m'n rug zijn...... opstapje dus, want 1 verkeerde beweging en ik loop weer 3 weken pillen te slikken tegen de pijn.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:14

Haha wat een (poging tot) opstapverhalen! Voorheen was het nog niet zo erg met me gesteld, maar vorig jaar had de anesthesist blijkbaar moeite met prikken voor de ruggenprik en heeft 8x moeten prikken (lees: 7x tegen m'n ruggenwervels ipv er tussendoor) hierdoor is er littekenweefsel in m'n onderrug ontstaan en dit komt m'n lenigheid niet ten goede...
Nou ja misschien is het gewoon mijn leeftijd, wordt dit jaar 30 :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:24

Die opstaphulp is hándig! Ik maak graag in mijn uppie ritten dus dat komt dan best goed uit. :)

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:12

Wat een stijve harken hier :') Ik kan met een aanloopje (en gympen, jodhpurs springen niet zo goed) op mijn KWPN'er van 1.64 springen.. Maar meestal stap ik op met opstapje.

BZ: Heb het ook op je FB gezet, als het tenminste is gelukt.

liljebo: :=

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:48

Mistralleke schreef:
Wat een stijve harken hier :') Ik kan met een aanloopje (en gympen, jodhpurs springen niet zo goed) op mijn KWPN'er van 1.64 springen.. Maar meestal stap ik op met opstapje.

Wacht maar eens over 30 jaar.... dan spreek ik je nog wel een keer (als ik dan met mijn rollator richting lift schuifel om op mijn dan stokoud doorgezakt 50jarige paard geholpen te worden)
}:)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:57

toen ik net 20 was kon ik dat ook nog.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:01

er was heel veel wat ik toen nog kon. Ik was net elastiek, deed aan vechtsport en ballet. Nu ben ik meer zo'n uitgelubberd en uitgedroogd stiekje....:+

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:22

Nou zo ver ben ik nog niet, maar mijn stiekje begint wel wat uit te rekken haha.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:04

Ik ben 18, maar veel rek zit er niet meer in hoor.. :+
Op zich kom ik er wel op, maar zo'n opstaphulp zou wel een uitkomst zijn..!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:47

Hopenlijk zitten vandaag mijn singelverlengers bij de post, mijn dressuursingel is te kort en m'n veelzijdigheidssingel is te lang voor de Iberica. Voor een paar rondjes in de bak gaat het wel met de te lange singel, maar ik wil vandaag graag een buitenritje maken op de Iberica en dan is het toch wel handig om een passende singel te hebben :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:56

Ik was jullie even kwijt - geen melding gekregen van nieuw bericht :(

Je hangt niet meer aan de wervelkolom met opstappen, zoals wanneer je in de beugels stapt en je aan zadel optrekt - de band drukt wel heel even flink in de rug als je volle gewicht er op komt, maar vrijwel niets in de oksel van je paard (hadden wij ook anders gedacht) vandaar mijn aanbeveling om er altijd een BBP of zadel bij te gebruiken en de opstap hulp er overheen te leggen. :list:

Ik ben nog nooit lenig geweest - geen idee hoe ik aan een lenig kind kom, eigenlijk :P Mijn stiekje begint barsten te vertonen :+

liljebo, als je paard zo is doorgezakt over 30 jaar, kan je makkelijk opstappen.... 8-)

Ja, Mistralleke, hij staat er op, bedankt!!! +:)+

Lekker Stelvio :oo NOT :n

Dan nog even een mededeling van huishoudelijke aard:
De mensen die nu intekenen op de BuitenZinnige opstap hulp, krijgen hem zonder de verzendkosten van €6,75 (maar niet naar het buitenland, sorry) dus voor €42,50 heb je hem in huis :$

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:22

Discriminatie!!! Maar goed... ik moet toch al even wachten. En ja... je hebt gelijk.... op een doorgezakt paard is het makkelijker opstappen... hihi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:36

liljebo schreef:
Discriminatie!!! Maar goed... ik moet toch al even wachten. En ja... je hebt gelijk.... op een doorgezakt paard is het makkelijker opstappen... hihi.

Kan naar jou toe wel de kosten delen...is dat wat? ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:07

Hmm, voor mij even een aantal daagjes zonder Iberica ;( Paard-lief hoest ineens heel erg, we moeten nu het hooi weken, ze mag alleen maar stappen en ze moet zich rustig houden (vooral dat laatste is voor mijn druktemakertje een hele opgave!).. Dan moet het na het weekend aanzienlijk minder zijn, anders moet de DA even terug komen.
Het is ons geloof ik niet gegund om aan één stuk door te trainen.. :n

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:10

:(:) wat vervelend nou! Iemand met kruiden kennis opperde natuurhoning met 1,5 teentje knoflook - vriendin die die raad opvolgde had al heel snel geen hoestend paard meer...

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:13

honing met gesnipperde ui kan ook, maar niet alle paarden eten dat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:08

tip van mijn buurvrouw (die ook paarden heeft) dennenknopsiroop (Kruidvat) na 3 dagen 2 x per dag een scheutje over het eten is het hoesten over en bij Morrie was dat ook zo een poosje geleden (bij mijzelf helaas niet, maar ik hoest al 54 jaar)