Stelvio schreef:Een opstaphulp kan ik wel gebruiken, zelfs met een stoel kwam ik er gisteren niet op, Gimli heeft me een voetje moeten geven en me er echt op moeten duwen en mijn haflinger is maar 1.44m
En we zullen het maar niet hebben over hoe ik uiteindelijk op mijn peerd ben gehesen.

Ik denk dat een trapje voor ons geen luxe gaat zijn, of 'n ladder anders..
Overigens ben ik dus ook verkocht inderdaad, even wachten tot het eind van de maand en dan bestel ik er ook eentje.
Gimli heeft een enorme schoft dus zonder zadel (en op dun bbp) gewoon niet prettig rijden, de iberica zat echt waanzinnig.

Ik ben echt zeer lenig heb een redelijk hoog opstapje om te paard te komen,maar dit lijkt me ook nog wel eens wat..Heb je met de opstaphulp niet zoveel druk op de rug als met stijgbeugel opstappen?
Ben niet echt lenig.
Ik kan met een aanloopje (en gympen, jodhpurs springen niet zo goed) op mijn KWPN'er van 1.64 springen.. Maar meestal stap ik op met opstapje.

Paard-lief hoest ineens heel erg, we moeten nu het hooi weken, ze mag alleen maar stappen en ze moet zich rustig houden (vooral dat laatste is voor mijn druktemakertje een hele opgave!).. Dan moet het na het weekend aanzienlijk minder zijn, anders moet de DA even terug komen.
wat vervelend nou! Iemand met kruiden kennis opperde natuurhoning met 1,5 teentje knoflook - vriendin die die raad opvolgde had al heel snel geen hoestend paard meer...