WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:28

Das niet de bedoeling hoor... :n
Als je gelijk lekker zit en je paard loopt lekker, zou ik het gewoon doen.. :j

Maarja.. ik kon dat met passen niet goed beoordelen, mijn paard was net goed-en-wel zadelmak..
Wil alleen maar zeggen dat het niet altijd de uitvinding is.. :o

En nogmaals.. het concept is hét gewoon.. maarja.. blijkbaar niet voor ons.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:30

femmefatale1 schreef:
Bij mij waren er geen concrete problemen hoor, zadel lag prima op mijn paard.. niks mis mee.

Maar na 2 jaar nog niet je zit hebben kunnen vinden ben ik eens op een regulier zadel gaan zitten, en dat ging ineens een héél stuk beter.. en na een paar keer rijden bleek mijn paard ook veel fijner te gaan lopen.

Feitelijk ben ik er pas achter gekomen nadat ik enige zitlessen heb gehad.. elke keer als ik op een wow ging zitten was het vanaf de eerste pas dramatisch.. ;)

ik zou dat ook best graag eens doen. Op een ander zadel rijden om te kijken hoe mijn zit dan is ! Want ik vind mijn zit nu ( sinds wow zadel ) echt niet goed en het lukt me maar niet anders te zitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:31

seven : kon je paard dan nog wel lopen met een 2 maten te kleine headplate ??
mijn paard wordt al boos als zijn headplate 1 maat te klein is. Plus dat ik het idee heb dat hij dan echt niet verder kan groeien in bespiering ?!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:34

Op elk nieuw zadel zul je moeten leren zitten maar vooral op een wow die beweegd veel meer mee met het paard :) , een wol zadel ligt veel vaster :D

Ik heb er tot nu toe geen last mee gehad mn ruin beweegd zowiezo al veel in de rug en de wow staat nu toe dat ik mee kan bewegen met een wol zadel wordt het een beetje schommelstoel idee :(

Mijn ruin liep er nog wel onder maar erg gestompt vandaar dat ik direct een afspraak heb gemaakt :))

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:35

femmefatale1 schreef:
Das niet de bedoeling hoor... :n
Als je gelijk lekker zit en je paard loopt lekker, zou ik het gewoon doen.. :j

Maarja.. ik kon dat met passen niet goed beoordelen, mijn paard was net goed-en-wel zadelmak..Wil alleen maar zeggen dat het niet altijd de uitvinding is.. :o

En nogmaals.. het concept is hét gewoon.. maarja.. blijkbaar niet voor ons.

dat is ook wel een reden waarom ik een tijdje gewacht heb met zo'n duur zadel te kopen...Toen ik mijn merrie kocht was ne net zadelmak, heb eerst een jaartje rondgehobbeld en kilometers gemaakt en nu sinds een halfjaar echt dressuurmatig aan het trainen en nu vind ik het wel kunnen...je moet een zadel goed kunnen testen, anders kan het alsnog even hard tegenvallen als je dan echt aan het werk gaat. En nu ken ik mijn paard stukken beter, weet hoe ze beweegt, wat moeilijke punten zijn en nu weet ik zelf meestal ook wat er wel goed is en wat niet, zonder dat ik volledig moet vertrouwen op het oordeel van een zadelpasser.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:37

Seven schreef:
Op elk nieuw zadel zul je moeten leren zitten maar vooral op een wow die beweegd veel meer mee met het paard :) , een wol zadel ligt veel vaster :D

Ik heb er tot nu toe geen last mee gehad mn ruin beweegd zowiezo al veel in de rug en de wow staat nu toe dat ik mee kan bewegen met een wol zadel wordt het een beetje schommelstoel idee :(

Mijn ruin liep er nog wel onder maar erg gestompt vandaar dat ik direct een afspraak heb gemaakt :))

ik had ook meteen het gevoel dat ik beter mee was met haar bewegingen...bij mijn huidig zadel hang ik er soms echt achter, en van het minste dat ik uit het ritme ben, gaat mijn merrie ook verkeerd lopen, dus dat is niet goed :P ze is ook wel heel gevoelig hoor

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:41

Had ik kunnen wachten dan had ik dat ook gedaan hoor.. maar er was geen 1 zadel wat paste, doordat zijn trapeziusspier erg sterk ontwikkeld was op een bepaalde plek..
Alle andere zadels gingen bruggen op dat punt.. daarom ging ik voor een wow.. ook omdat deze mee kon groeien ;)

Zinn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:43

is ook logisch :j je wilt natuurlijk het beste voor je paard :j
en wat voor zadel heb je er nu op dan? mijn merrie heeft ook een hele grote en sterke trapeziumspier zei mij fitter...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:46

Mijn ruin was altijd overgevoelig, geiriteerd en bangig en nu toont hij er bijna nooit meer wat van :)) met opzadelen staat hij te dromen, met opstappen blijft hij braaf staan etc. Hij begint zelfs achterwaarts te gaan en dat is voor hem heel wat dit was toen we hem kregen echt een probleem zowel aan de hand als onder het zadel betekende achterwaarts omhoog gaan voor hem zn rug en achterhand werkte gewoon niet mee :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:47

Dat paard is inmiddels ingeslapen.. :o
Overigens is de trapeziusspier zich door de wow wel heel mooi gelijkmatig gaan ontwikkelen..
Wat dat betreft was het dus een hele goeie keuze ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:48

Grappig Seven.. mijn paard vond juist de wow niet leuk met opzadelen.
Nu met die andere zadels staat hij keurig stil met zijn oortjes naar voren ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:50

Trouwens, als je een Wow zadel besteld, is deze kaal? Of met alles er op en er aan?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:53

femmefatale1 schreef:
Bij mij waren er geen concrete problemen hoor, zadel lag prima op mijn paard.. niks mis mee.

Maar na 2 jaar nog niet je zit hebben kunnen vinden ben ik eens op een regulier zadel gaan zitten, en dat ging ineens een héél stuk beter.. en na een paar keer rijden bleek mijn paard ook veel fijner te gaan lopen.

Feitelijk ben ik er pas achter gekomen nadat ik enige zitlessen heb gehad.. elke keer als ik op een wow ging zitten was het vanaf de eerste pas dramatisch.. ;)

_/-\o_

Heel stom, maar het doet me deugt om dit te lezen :o
Mèn, wat ben ik al vaak voor gek verklaard als ik aangaf dat ik alleen in de Wow balansproblemen heb.

Met watvoor zadel rijdt je je paard nu? Is dat gewoon een 'standaard' zadel of heeft een zadelmaker die nog aangepast aan je paard ofzo?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:54

zo zie je maar hoeveel verschil er in zit :D
Voor ons werkt het en hopelijk ook voor de merrie.

Ik heb hem incl beugelriemen, singel en zadelhoes gekregen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:56

Snoevie schreef:
Bij wow kan je ook kiezen uit een aantal verschillende zitten

Helemaal niet :n
Wow heeft één bepaalde zitvorm en daar moet je het mee doen.
Je kunt wel kiezen tussen vlak, diep en extra diep, maar die verschillen zijn nihil. Welke zitting je ook kiest, de vorm van de zitting blijft hetzelfde.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:57

Seven schreef:

Oef dat scheelt dan ook weer, een singel is ook al behoorlijk duur!
Ergens zou ik hem zo graag willen, maar ergens twijfel is nog.
Misschien gaat de twijfel wel weg (of wordt juist erger) als ze over 4 weken komt...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:58

ik begreep wel dat het scheelt of je b.v. een diepe zit hebt of een shallow. Marjolein schijnt alleen goed te kunnen zitten op de shallow, op de andere zittingen zit ze teveel naar achteren ( begreep ik ).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:00

Prisjee91 schreef:
Seven schreef:

Oef dat scheelt dan ook weer, een singel is ook al behoorlijk duur!
Ergens zou ik hem zo graag willen, maar ergens twijfel is nog.
Misschien gaat de twijfel wel weg (of wordt juist erger) als ze over 4 weken komt...

Ik heb hem alleen gekregen met beugelriemen en zadelhoes, singel moest ik apart bijkopen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:00

femmefatale1 schreef:
Dat paard is inmiddels ingeslapen.. :o
Overigens is de trapeziusspier zich door de wow wel heel mooi gelijkmatig gaan ontwikkelen..
Wat dat betreft was het dus een hele goeie keuze ;)

ow sorry :o :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:02

Aimee schreef:
femmefatale1 schreef:

_/-\o_

Heel stom, maar het doet me deugt om dit te lezen :o
Mèn, wat ben ik al vaak voor gek verklaard als ik aangaf dat ik alleen in de Wow balansproblemen heb.

Met watvoor zadel rijdt je je paard nu? Is dat gewoon een 'standaard' zadel of heeft een zadelmaker die nog aangepast aan je paard ofzo?

Ik rij nu met een Hulsebos wb4.. zadel is gewoon standaard.. lag gelijk goed, maar heb er voor de zekerheid een bontje onder liggen.
Ik merkte natuurlijk zelf al dat hij fijner ging lopen.. maar toch die 'angst' dat het niet goed ligt, omdat het minder aanpasbaar is.
Vond het daarom ook juist verrassend dat óók de osteo en masseur hem losser vonden dan voorheen :o

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:03

Volgens mij krijg ik de mijne kaal..daar is iig niets over gezegd. En ik heb nu eindelijk een singel gevonden waar ze geen schuurplekjes van krijg (mattes anatomische singel) dus die moet er zowieso aan, ik hoef geen wow singel :P

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:04

#Ymke# schreef:
Ik heb hem alleen gekregen met beugelriemen en zadelhoes, singel moest ik apart bijkopen.

Oei, ga ik maar eens goed navragen dan, anders mag ik er nog wel wat geld bovenop doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:05

Ik heb een zadel met singel in geruild vandaar dat ik ook een singel er bij heb gekregen :)) en ik heb beugelriemen besteld zonder gaatjes zodat ik de gaatjes op de juiste maat zelf kan zetten. Maar ik wacht nog op de singel en de beugelriemen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:05

ik neem wel de beugelriemen die ik nu heb dan :P of zijn wow beugelriemen beter?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:06

Ik vond de wow riemen echt superfijn aanvoelen. Ik had de stubben erbij gekregen, maar die zijn minder fijn :j