[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:49

Weet iemand wat voor zadel dit is? Deze is bij mij in de buurt te koop, ze zegt boomloos en het lijkt op een dressuur model. Maar wat is het merk, herkent iemand 'm? En wat zijn de ervaringen? Ik zoek een boomloze voor mijn Thoroughbred van 167cm en ik ben 53 kg. Zouden we dan goed uitkomen met een 17"? Alvast bedankt :-)

Afbeelding

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:04

Didi pad? IJslandereigenaren???

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:18

Kwetal schreef:
Didi pad? IJslandereigenaren???

Heb inmiddels via Google gevonden dat het een Icelandic zadel is van het merk Raghav (als ik het goed heb):
http://www.ebay.com/itm/Icelandic-Dress ... Sw3mpXHueh

Dusss, dat gaat niet op een volbloed van 167 cm passen :+ (toch?)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:25

woepsie90 schreef:
Heb inmiddels via Google gevonden dat het een Icelandic zadel is van het merk Raghav (als ik het goed heb):
http://www.ebay.com/itm/Icelandic-Dress ... Sw3mpXHueh

Dusss, dat gaat niet op een volbloed van 167 cm passen :+ (toch?)

Zoals ik het lees, zit er geen hard voorboogje in het zadel wat in de weg zou kunnen zitten, verder vormt het zich wel naar je paard. In theorie is het niet onmogelijk, denk ik. Alleen als je paard een spitse schoft heeft, wordt het lastiger, maar je kunt het er altijd eens op leggen als je toch in de buurt bent :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:33

Citaat:
Zoals ik het lees, zit er geen hard voorboogje in het zadel wat in de weg zou kunnen zitten, verder vormt het zich wel naar je paard. In theorie is het niet onmogelijk, denk ik. Alleen als je paard een spitse schoft heeft, wordt het lastiger, maar je kunt het er altijd eens op leggen als je toch in de buurt bent :)

Ik heb nog nooit een zadel op een paard gepast, laat staan een boomloos zadel :D vind het een beetje eng, straks zie ik iets over het hoofd, geen idee waar ik op moet letten :+ Maar ik kan 'm inderdaad altijd passen, zal alleen wel iemand meenemen die er iets meer verstand van heeft :j .
Hij is maar 60 euro, proberen waard toch *\o/* Trouwens, een IJslander zadel heeft de zit / het zwaartepunt toch verder naar achter liggen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:40

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:56

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:19

Ik kom ook weer eens binnen vallen met een vraagje. Weten jullie misschien of er pads zijn met een bredere uitsparing voor de ruggengraat dan de gewone Barefootpad? Ik heb nu een Barefoot London met de bijpassende pad en ben er op zich heel tevreden over, maar doordat mijn paard scheef is en mij en het zadel op de rechterkant zet, komt het linker 'kussen' soms tegen haar ruggengraat aan en heb ik al een paar keer warrige haren en/of een klein bultje van ontdekt na het rijden.

Ik heb al zitten denken aan dikkere inlages, maar ik denk dat het probleem meer in de breedte zit dan in de hoogte. Welke pads staan bekend om een grote ruggengraatvrijheid én passen onder een Barefoot London? Andere oplossingen voor het probleem zijn uiteraard ook welkom. Ondertussen ben ik natuurlijk bezig om haar rechter te krijgen, want daar zit uiteindelijk de kern van het probleem.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:45

Ik meen hier ooit gelezen te hebendat de engel pads de inlagevakken vrij ver uit elkaar liggen. Maar wellicht dat kitty daar meer over kan zeggen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:13

Afbeelding
met grotere pommel maat erin, zit het geheel toch beter!
hij gaat er steeds mooier uitzien, vermoeiend op de foto gaan ook :O

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:27

missanita84 schreef:
[ [url=m/YhsC5l.jpg]Afbeelding[/url] ]
met grotere pommel maat erin, zit het geheel toch beter!
hij gaat er steeds mooier uitzien, vermoeiend op de foto gaan ook :O

Wauw, mooi plaatje zeg!
Ik, als boomloos groentje, vraag me alleen steeds vaker af: voel je wel wat met zo'n stapel met dekjes/pads?
Heb je nu wel meer contact dan met een boomzadel?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:38

Ja, dat is dus juist het rare: toen ik het torentje op mijn pony legde, dacht ik ook dat je niks zou voelen. Maar toen ik opstapte, was het net alsof ik op een stapeltje kussens was gestapt! Dus ponylief met twee hoofdkussens op zijn rug.. Het voelde zo vertrouwd, duidelijk, maar ook stevig. Het mooie was dus dat ik meteen kon voelen hoe scheef hij was, want ik voelde zijn hele ruggegraat, tenminste, de buiging zegmaar. Dat was altijd een heel stuk lastiger bij mijn (toenmalige) boomzadel..

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:40

dank je ! ja echt veel meer, wat voor inlagen je er ook drukt ! en je leert pas zitten met boomloos , althans ik ik zit nu veeeeeel onaf hankelijker, al was het wel even doorbijten op een punt , dat ik mijn wiebel benen zat was, maar ook dat is goed gekomen.

als je twijfelt kun je altijd een pas concult aanvragen , proberen zonder te kopen!
ideaal ook gedaan in het verleden

boomloospasservice

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:07

Klopt, dat had ik dus ook gedaan, en als eerste een Ghost erop gelegd.. Toen had ik dus echt dat Wauw gevoel. Echt die verbazing dat je zoveel voelt terwijl er zo'n toren op ligt..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:17

Appelflapje schreef:
Ik kom ook weer eens binnen vallen met een vraagje. Weten jullie misschien of er pads zijn met een bredere uitsparing voor de ruggengraat dan de gewone Barefootpad? Ik heb nu een Barefoot London met de bijpassende pad en ben er op zich heel tevreden over, maar doordat mijn paard scheef is en mij en het zadel op de rechterkant zet, komt het linker 'kussen' soms tegen haar ruggengraat aan en heb ik al een paar keer warrige haren en/of een klein bultje van ontdekt na het rijden.

Ik heb al zitten denken aan dikkere inlages, maar ik denk dat het probleem meer in de breedte zit dan in de hoogte. Welke pads staan bekend om een grote ruggengraatvrijheid én passen onder een Barefoot London? Andere oplossingen voor het probleem zijn uiteraard ook welkom. Ondertussen ben ik natuurlijk bezig om haar rechter te krijgen, want daar zit uiteindelijk de kern van het probleem.

Ik heb een Kifra pad (de gewone, niet de vierkante) en vind de inlagevakken daarbij ver uit elkaar zitten. Ook zijn de vakken ruim, dus je kunt binnen een vak nog wat met de inlages schuiven.
Voor mij was het een nadeel, want ik heb liever de vakken dichter op elkaar (smalle puntige ruggegraat blijft anders lastig vrij) en m'n hd inlages zakten ook nog eens naar onder (verder uit elkaar). Inmiddels heb ik dat opgelost door ze met een paar steekjes vast te zetten maar toch.
Kitty wil ook vast de ruimte tussen de vakken wel voor je opmeten als je daar wat aan hebt (lukt mij even niet want ben in het ziekenhuis).

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:39

Marocje schreef:
Ja, dat is dus juist het rare: toen ik het torentje op mijn pony legde, dacht ik ook dat je niks zou voelen. Maar toen ik opstapte, was het net alsof ik op een stapeltje kussens was gestapt! Dus ponylief met twee hoofdkussens op zijn rug.. Het voelde zo vertrouwd, duidelijk, maar ook stevig. Het mooie was dus dat ik meteen kon voelen hoe scheef hij was, want ik voelde zijn hele ruggegraat, tenminste, de buiging zegmaar. Dat was altijd een heel stuk lastiger bij mijn (toenmalige) boomzadel..

Oke, haha gelukkig! Ik ga over twee weken een Ghost zadel en Soft Balance passen, wordt steeds nieuwsgieriger :D

Citaat:
dank je ! ja echt veel meer, wat voor inlagen je er ook drukt ! en je leert pas zitten met boomloos , althans ik ik zit nu veeeeeel onaf hankelijker, al was het wel even doorbijten op een punt , dat ik mijn wiebel benen zat was, maar ook dat is goed gekomen.

als je twijfelt kun je altijd een pas concult aanvragen , proberen zonder te kopen!
ideaal ook gedaan in het verleden

boomloospasservice

Nou, ben benieuwd :D Dank je wel! Ik ga over twee weken twee zadels passen, spannend!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:46

Maartje1990 schreef:
Ik meen hier ooit gelezen te hebendat de engel pads de inlagevakken vrij ver uit elkaar liggen. Maar wellicht dat kitty daar meer over kan zeggen?

Valt wel mee hoor, ze gaan alleen op een andere plek open.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:40

Ah oke, dus dat lijkt ook niet direct de oplossing. Ze heeft een hele ronde rug en absoluut geen uitstekende ruggengraat, dus ik denk dat het probleem echt in de breedte van de uitsparing zit, niet zozeer in de hoogte/dikte van de inlages. Toch bedankt voor de reacties en het meedenken.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:34

Vrijdagmiddag was de kifra pad die ik gewonnen heb binnen bij het Kiala punt, helaas moest ik het hele weekend werken dus kon ik er niet om... Zondag is mijn hond aangereden en die mag nog niet (zo min mogelijk) lopen en kan/mag niet alleen zijn..

Vandaag was er voor het eerst iemand overdag thuis die even kon doggy-sitten, zodat ik eindelijk de pad op kon halen!
Vanavond gelijk even getest, hij lag super onder mijn zadel *\o/* heb niet zolang gereden, want madame is ernstig hengstig en was niet van plan door te lopen.. Ik kan dan lang willen rijden, me frustreren en nog nergens komen.. Of ik accepteer deze paar dagen hengstigheid en geniet volgende week weer van een meewerkende haf... Ik heb voor het tweede gekozen... Volgende week dus (hopelijk) betere foto's..

Foto's volgen als de upload het weer doet O:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:03

Jeetje Jasia!!! Wat een vreselijk verhaal - komt je hond er weer bovenop? :(:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:00

Sterkte voor je hond!

En wat fijn dat de pad goed beviel, hopelijk kan je er volgende week nog meer van genieten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:42

Veel beterschap voor de hond, hoe gaat het vandaag Jasia?

Merriessssss hahahaha, nu weet ik weer waarom ik enkel ruinen wil _O-

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:32

Kwetal: voorlopig moet hij dagelijks naar de dierenarts voor een verbandwissel, omdat hij erg diepe wonden heeft aan zijn voorpoten. Verder vermoeden ze toch een breuk en/of gewrichts- of zenuwschade, dit is pas na een dag of tien vast te stellen. Als de wonden weg zijn, kunnen ze beoordelen of het geopereerd kan worden, over moet gaan met rust of dat zijn voorpootje geamputeerd moet worden.
Een operatie zou niet prettig zijn, hij is al 12,5 en heeft een hartruisje..
Hij moet nu overal mee naartoe en mag niet zoveel lopen, omdat het nog een lang proces gaag worden, heb ik een honden buggy besteld, die komt vandaag binnen... Kunnen we wat meer de deur uit :D

De patiënt:
Afbeelding

En hier alvast een foto van mijn paard met de pad:

Afbeelding

Haha mindful, gelukkig is ze niet elke hengstigheid zo.. Meestal is ze juist extra gevoelig als ze hengstig is, maar eens in de zoveel tijd is ze juist gevoelloos als ze hengstig is en dat zijn de keren dat ik niks met haar kan _O-

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:47

Ah kijk hem eens zielig zijn :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:06

Achgos, ouwe tuttebol.... hopelijk krabbelt die er weer bovenop, maar klinkt wel als serieuze zaken zeg...heel veel beterschap :(:)

Wat een grappige plek waar je rijdt?
Lijkt net alsof je gewoon midden in een dorp rijdt zonder hek er om :P

Paard roze dekje, hond roze pootje :)