Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Didi pad? IJslandereigenaren???
woepsie90 schreef:Heb inmiddels via Google gevonden dat het een Icelandic zadel is van het merk Raghav (als ik het goed heb):
http://www.ebay.com/itm/Icelandic-Dress ... Sw3mpXHueh
Dusss, dat gaat niet op een volbloed van 167 cm passen(toch?)
Citaat:Zoals ik het lees, zit er geen hard voorboogje in het zadel wat in de weg zou kunnen zitten, verder vormt het zich wel naar je paard. In theorie is het niet onmogelijk, denk ik. Alleen als je paard een spitse schoft heeft, wordt het lastiger, maar je kunt het er altijd eens op leggen als je toch in de buurt bent
missanita84 schreef:[ [url=m/YhsC5l.jpg]Afbeelding[/url] ]
met grotere pommel maat erin, zit het geheel toch beter!
hij gaat er steeds mooier uitzien, vermoeiend op de foto gaan ook
Appelflapje schreef:Ik kom ook weer eens binnen vallen met een vraagje. Weten jullie misschien of er pads zijn met een bredere uitsparing voor de ruggengraat dan de gewone Barefootpad? Ik heb nu een Barefoot London met de bijpassende pad en ben er op zich heel tevreden over, maar doordat mijn paard scheef is en mij en het zadel op de rechterkant zet, komt het linker 'kussen' soms tegen haar ruggengraat aan en heb ik al een paar keer warrige haren en/of een klein bultje van ontdekt na het rijden.
Ik heb al zitten denken aan dikkere inlages, maar ik denk dat het probleem meer in de breedte zit dan in de hoogte. Welke pads staan bekend om een grote ruggengraatvrijheid én passen onder een Barefoot London? Andere oplossingen voor het probleem zijn uiteraard ook welkom. Ondertussen ben ik natuurlijk bezig om haar rechter te krijgen, want daar zit uiteindelijk de kern van het probleem.
Marocje schreef:Ja, dat is dus juist het rare: toen ik het torentje op mijn pony legde, dacht ik ook dat je niks zou voelen. Maar toen ik opstapte, was het net alsof ik op een stapeltje kussens was gestapt! Dus ponylief met twee hoofdkussens op zijn rug.. Het voelde zo vertrouwd, duidelijk, maar ook stevig. Het mooie was dus dat ik meteen kon voelen hoe scheef hij was, want ik voelde zijn hele ruggegraat, tenminste, de buiging zegmaar. Dat was altijd een heel stuk lastiger bij mijn (toenmalige) boomzadel..
Citaat:dank je ! ja echt veel meer, wat voor inlagen je er ook drukt ! en je leert pas zitten met boomloos , althans ik ik zit nu veeeeeel onaf hankelijker, al was het wel even doorbijten op een punt , dat ik mijn wiebel benen zat was, maar ook dat is goed gekomen.
als je twijfelt kun je altijd een pas concult aanvragen , proberen zonder te kopen!
ideaal ook gedaan in het verleden
boomloospasservice