De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:50

MoniekV schreef:
Dan neem je de snug boots voor de voorbenen en simpele strijklappen/kogelbeschermers van BR oid voor de achterbenen, dan blijf je wel onder de €100

Aha maar ik zit juist met het vinden van vooral goede kogelbeschermers. 9 vd 10 keer sluiten deze niet goed aan om de kogel. Strijklappen idemdito alleen deze heb ik al van BR en die zitten aardig goed. Alleen is door een ongeluk in de wei linksachter zijn kogel dik na het rijden met strijklappen. Vandaar dat ik liever kogelbeschermers gebruik.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:51

HiFive5 schreef:
Bontejames zit nu eens met klak het zelfde verhaal als jou... hoogmoedig wordt ik daarvan!

Ja echt verschrikkelijk. Voor dit soort dingen is bokt wel handig. Zo kom je nog een keer wat nieuwe informatie te weten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:51

Als je tevreden bent over de eskadron flexisoft cross country kun je natuurlijk de flexisoft air proberen. Dat zijn deze:

Afbeelding

Ik weet niet meer wat ze kosten, maar zo duur waren ze niet. Daar zijn normale strijklappen van en die dingen die om het been sluiten.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:54

Nies_ schreef:
Als je tevreden bent over de eskadron flexisoft cross country kun je natuurlijk de flexisoft air proberen. Dat zijn deze:

[ Afbeelding ]

Ik weet niet meer wat ze kosten, maar zo duur waren ze niet. Daar zijn normale strijklappen van en die dingen die om het been sluiten.

Hihi grapjas :p. De set daarvan kost 165,- eurootjes..

Nies_

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:58

Oh echt :') Het was voor mij in ieder geval de goedkoopste optie, heb ze voor mijn jonge paard. :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:06

Ik vind Veredus ook heel fijn maar die zijn nieuw ook duurder, dan zou tweedehands een goede optie voor je zijn.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:25

Nies_ schreef:

Zijn er voor de cross geen beschermers die vooraan ook beschermen?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:26

HiFive5 schreef:
Nies_ schreef:

Zijn er voor de cross geen beschermers die vooraan ook beschermen?

De cross beschermers van eskadron zijn inderdaad ook aan het voorkant van het been dicht.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:35

Volgens mij heeft TS voor de snugboots en achter andere beschermers, die volgens mij wel laag zijn. Merk weet ik zo even niet meer, maar die kan je wel vinden tussen haar berichten.

De snugboots kan je overigens met korting bestellen bij Divoza, ik gok dat ze met hemelvaart wel weer een 25% kortingsactie hebben. Dan zijn ze ook alweer een stuk goedkoper.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 09:44

Jotoma schreef:
Volgens mij heeft TS voor de snugboots en achter andere beschermers, die volgens mij wel laag zijn. Merk weet ik zo even niet meer, maar die kan je wel vinden tussen haar berichten.

De snugboots kan je overigens met korting bestellen bij Divoza, ik gok dat ze met hemelvaart wel weer een 25% kortingsactie hebben. Dan zijn ze ook alweer een stuk goedkoper.

Ja ik heb strijklappen van equifit. Met memoryfoam voering. Zitten super mooi, maar zijn helaas ook wel flink aan de prijs haha..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:45

Als je nu een setje kogelbeschermers hebt die redelijk zitten kan je de Le mieux voor de voorbenen nemen en die andere voor achter gebruiken. Kan je op je gemak verder kijken voor andere kogelbeschermers :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:45

bontejames, lijkt me toch verstandiger voor als ze een balk aantikken. Alleen vind ik die beschermers niet dik bezaaid ( of ze zijn erg duur )

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:49

Ik weet niet of het hier al ergens voorbij kwam (want ik heb niet alles overlopen), maar ik ben heel tevreden van mijn pessoa peesbeschermers voor mijn hengst.
Afbeelding
Sluiten goed, ventileren super (gaf voor mij de doorslag) en kunnen wel flink wat klappen verdragen.
Ze zijn gemaakt uit rubber.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:53

HiFive5 schreef:
bontejames, lijkt me toch verstandiger voor als ze een balk aantikken. Alleen vind ik die beschermers niet dik bezaaid ( of ze zijn erg duur )

Zijn ook fijn maar als ik lang rijd dan vind ik ze niet zo goed ventileren. Benen zeiknat nat en warm na het rijden dan. Ja de set kostte mij 140/150 euro in totaal. Ben er blij mee maar het moet toch beter kunnen ventileren?

Ik spring btw niet echt hoog hoor. Vooral voor in het bos met alle takken enzo vind ik ze fijn.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:10

Crines schreef:
Ik weet niet of het hier al ergens voorbij kwam (want ik heb niet alles overlopen), maar ik ben heel tevreden van mijn pessoa peesbeschermers voor mijn hengst.
[ Afbeelding ]
Sluiten goed, ventileren super (gaf voor mij de doorslag) en kunnen wel flink wat klappen verdragen.
Ze zijn gemaakt uit rubber.

De kogelbeschermers van hh die hierop lijken, schuurde erg bij mij

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:15

Ik heb enkel de beschermers voor de voorbenen, die schuren niet.
Achteraan heeft mijn paard geen bescherming nodig normaal.
Alleen bij het springen doe ik er soms aan voor je weet maar nooit.
Dan opteer ik meestal voor gewone kogelbeschermers (de klassieke, enkel plastic schelp aan de binnenkant). Maar ik heb ook beschermers met bont. Die gebruik ik graag, maar enkel voor wedstrijden (voor korte tijd dus) want daar zweten de paarden enorm onder, maar schuren wel absoluut niets en geven een goede bescherming, ook tegen harde klappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:17

op de markt hier staan ook Dalmars nu.
Misschien voor iemand interessant?

Ik houd t bij mn NEW cross beschermers.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:31

Lemieux snugboots, passen perfect en benen komen er droog en niet veel te warm onder vandaan.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:02

Iemand die wel goede ervaring heeft met de Harry's horse flex air? Dus de flex alleen dan zonder het bont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:16

Ik heb een redelijke tijd terug de kentucky Solimbra D30 (niet de light) gekocht om te gaan crossen:

Hele mooie beschermers, passen prima om het been. Aangezien ik nu even geen cross rij heb ik ze getest tijdens een uurtje dressuurles, om te zien of ze blijven zitten. Ik rij B-niveau, maar pak wel oefeningen mee als stukjes contragalop, wijken etc. Het was vorige week maandag, dus gemiddelde temperatuur en droog weer, rond 17u.
De benen kwamen alle 4 bezweet en warm onder de beschermers vandaan. Ik rij mijn paard normaal gezien zonder bescherming in dressuur. Bij de achterbenen zat er onderaan, echt nét onder de rand, zand aan de binnenkant. Geen schuurplekken of iets dergelijks. Ze draaien ook niet.
Een clubgenoot heeft ze ook en die heeft het advies gehad van hun winkel (andere dan de mijne) om deze beschermers enkel en alleen tijdens het crossen te gebruiken. Misschien omdat een gemiddelde cross maar een goede 7 minuten duurt en geen uur?

Voor gebruik tijdens een intensieve dressuurles/springles en zeker bij warm weer zou ik ze dus niet aanraden. Hoe ze zich gaan houden tijdens cross of crossles kan ik misschien dit weekend vertellen, mijn clubgenoot heeft namelijk wedstrijd :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:14

In het bos ben ik nog steeds het meest enthousiast over mijn premier Equine beschermers. Blijven ook in de modder goed zitten en zijn zo makkelijk schoon te maken en zo weer droog, dus de volgende dag weer te gebruiken. En niet geheel onbelangrijk ze beschermen het been heel mooi.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:46

Ik ben stukken minder enthousiast over PE. Dacht dat ze voor mij ook DE ultieme beschermers waren. Maar vooral achter gingen ze draaien, altijd natte benen en zand kwam eronder.
Maat was echt prima.. zodoende kwam ik bij de snugboots.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:20

Nou ik heb de lemieux prosport mesh besteld uit UK.
De maattabellen komen niet echt overeen van de snugboot en prosport, want de snugboot is gemeten aan de achterkant en de prosport aan de zijkant. Als ik de snugboot meet aan de zijkant, kom ik wel ongeveer op dezelfde maten uit. Dus M voor en L achter.

Ben benieuwd wanneer ze binnen komen en hoe ze zijn na het testen.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:23

Ik ben heel benieuwd! Als er iets te groot is wil ik denk ik wel overkopen. Dan wacht ik even met bestellen...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:53

Op sites in de UK kom ik bijna nergen tegen wat levertijden zijn, dat doen ze in NL toch beter. Weer ook niet of ze op voorraad zijn, hope so.
Jullie horen 't van me!