[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:20

Zag de foto's van darkadia de barefoot cherokee classic voorbij komen. Nu vroeg ik mij af wat zit er nu voor verschil in de Cherokee classic en de london. Je ziet dat de wrong wel iets hoger zit bij de cherokee maar wat lengte betreft is het op 1 cm na gelijk.

Is er dan veel verschil in zit?

Pmarena jij weet het vast wel :D

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:35

_Cindy schreef:
Ilangok, je kunt gewoon een blanket over je boomloos pad doen, zo doe ik het ook.

Dat ik daar nog niet aan gedacht had.. :') Beetje simpel, maar bedankt haha.

Anoniem

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:48

En waarschijnlijk ook veel goedkoper dan een geschikte pad voor boomloos met een special printje. Die blankets zijn vaak niet zo heel duur ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:37

jomaro schreef:
Zag de foto's van darkadia de barefoot cherokee classic voorbij komen. Nu vroeg ik mij af wat zit er nu voor verschil in de Cherokee classic en de london. Je ziet dat de wrong wel iets hoger zit bij de cherokee maar wat lengte betreft is het op 1 cm na gelijk.

De London is een dressuurmodel en de Cherokee een veelzijdigheidsmodel.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:25

Ik zag volgens mij op de vorige pagina de FRA Unica langskomen. Ik was ook wel benieuwd naar ervaringen. Ik was eigenlijk aan het kijken voor een HKM protectorpad maar ik vind de inlagevakken een beetje knullig gemaakt en om daar nu 60 euro voor te betalen :o

Zijn er trouwens nog meer mensen die een opwippende barefoot hebben? Mijn zadel komt achter "los" van de rug. Ik heb het zadel gekocht met een XXL pommel welke te groot was voor mijn haflinger, ik dacht eerst dat het daar aan zou liggen maar nu met de L pommel ligt hij nog zo. Kan dit nog nieuwigheid zijn? Het zadel is namelijk nog niet echt ingereden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:27

@MilouNigel heb je misschien foto's of een filmpje van de ligging? EN welk model Barefoot gaat het om? Sowieso heeft een zadel altijd wel even nodig om te vormen naar de rug van je paard.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:46

MilouNigel: Om welk model Barefoot gaat het? Ik had dat in het begin met de Arizona nut. Maar die vormde na 2-3 keer rijden al beter ''om'' de rug.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:47

Lous schreef:
jomaro schreef:

De London is een dressuurmodel en de Cherokee een veelzijdigheidsmodel.

Dat had ik ook altijd begrepen, maar zit nu juist naar afmetingen te kijken en zie dat er dus vrijwel geen verschil is. Ook het plaatje cherokee classic en london laten op de hogeren wrong na dan weinig verschil in.
Een VZH heeft een naar voor liggen zweetblad en dat zie ik niet terug :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:03

Cherokee is meer een VZH model ja. Ondanks de afmetingen vind ik wel dat er verschil zit in de 2 zadels. Ik vond de London prettiger dan de Cherokee. Waarom weet ik niet en dat is ook vast heel persoonlijk :)

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:10

Pippaa schreef:
Toffe broek Nachtlampje!
Ik vind je inderdaad net aan in het zadel passen. Als het je realistisch lijkt om af te vallen, zou ik er zeker voor gaan en dit zadel houden. Het staat super op je paardje! :j De lengte is inderdaad een stuk mooier dan de barefoot die je had.

Ik vind het zelf een verschrikkelijke broek, in dit zadel komt het antislip zitvlak erg naar voren; als ik door een rare bocht scheef kom te zitten, moet ik eerst helemaal gaan staan in de beugels en mezelf weer recht in het zadel planten, anders blijf ik vastgeplakt scheef.

De keer daarna gelijk weer mijn fijne ribbelbroek zonder zitvlak aangedaan :o

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:12

Het gaat om de Notting Hill. Ik heb hem tweedehands overgenomen en toen was er amper mee gereden. Ik had het zadel net 2 weken en toen werd mijn haflinger spier en hoefbevangen dus ik heb vandaag pas weer kunnen rijden en toen viel het mij op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:25

Zadel is inderdaad wel krap aan.... maar kan daar inderdaad nog 13 kilo af ja, word je dan niet heel mager..? :)

Cherokee en London scheelt naar mijn mening nagenoeg niets, voornamelijk de andere leersoort en afwerking maar in de basis zou je eigenlijk geen verschil moeten merken tussen een Cherokee en London met dezelfde zittinglengte en stijgbeugelpositie.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:55

ilangok schreef:
pmarena schreef:
Mja maar ik denk dat ze doelt op westernprintjes en geen saaie 1-kleurige pads? :)

Ja precies, ik heb ze wel zien langskomen maar die waren veel te lang.

Ik heb een (show)blanket over mijn " saaie" boomloospad gelegd. Ook te lang, maar ik zou ik niet zijn, als ik dat niet creatief zou oplossen. Ik hoop snel een foto te maken. Dan kan je zien hoe. (Show)blankets zijn er in vele kleuren en patronen. Van heel duur tot en met goedkoop.

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:57

pmarena schreef:
Zadel is inderdaad wel krap aan.... maar kan daar inderdaad nog 13 kilo af ja, word je dan niet heel mager..? :)
.

Nee dan zou ik nog steeds wel een spekkie hebben, maar niet meer een te hoog bmi/overgewicht hebben :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:04

ilangok schreef:
pmarena schreef:
Mja maar ik denk dat ze doelt op westernprintjes en geen saaie 1-kleurige pads? :)

iceprincess had een gave op Lodewijk, maar ze is geband :(
edit:
http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... M_1087.jpg
Met een mayatex ponyblanket over de pad met inlages

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:52

minikatje schreef:
ilangok schreef:

iceprincess had een gave op Lodewijk, maar ze is geband :(
edit:
http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... M_1087.jpg
Met een mayatex ponyblanket over de pad met inlages

Ziet er goed uit! Dankjewel!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:47

MilouNigel schreef:
Het gaat om de Notting Hill. Ik heb hem tweedehands overgenomen en toen was er amper mee gereden. Ik had het zadel net 2 weken en toen werd mijn haflinger spier en hoefbevangen dus ik heb vandaag pas weer kunnen rijden en toen viel het mij op.

Ik rij sinds een poosje ook met een Notting Hill maar geen last andere een opwippend zadel. Mijn pony heeft een hoge schoft, misschien scheelt dat kwa ligging. Je kunt de achterste singelstoot wat naar achteren schuiven waardoor er wat meer "druk " op de achterkant komt.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:00

Bedankt voor de tip. Dat ga ik eens uitproberen!

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:01

Zijn er ondertussen al mensen die het rwc dreassage model van barefoot getest hebben?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:48

Maar even hier, gezien ik dan meteen enkele wederverkopers tegelijk heb. Ik ben met enige spoed op zoek naar een Fork maat M. Mag gewoon een nieuwe zijn, maar liefst wel nog dit weekend of begin komende week binnen, is dit mogelijk? Iemand m op voorraad?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:21

fork is met een knop toch?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:29

Jep.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:32

dacht het al, helaas die heb ik niet liggen voor je

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:11

Fork maar M in gewoon bruin en Nut bruin zou ik rond de middag weer binnen moeten krijgen, als je die nu zou bestellen en betalen dan zou het in principe als er geen rare dingen gebeuren, moeten lukken om die vanmiddag te versturen en dan zou die normaal gesproken morgen bezorgd worden door de postbode :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:00

Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren want stiekem kriebelt het wel om een boomloos zadel aan te schaffen. Ik heb toen ik mijn Draver net had een Barefoot geleend van een stalgenootje: wat een heerlijk zadel! Het lag alleen niet goed, hij schoof en mijn paard liep er wat kort onder dus snel maar weer afgestapt. Het zadel kwam ook van een flinke Fjord af, dus dat zou me niet verbazen.

Nu las ik dat boomloze zadels op Dravers niet aangeraden worden vanwege de slechtere drukverdeling. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Dravers en boomloze zadels?