[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:37

Ik zou hem roze verven, met lak.

Ik ben ontslagen, anders had ik me al een roze potje + lak gekocht.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:46

Ik wil mijn hoofdstel weer wat mooier zwart krijgen en ook wat glimmender, nou wilde ik indringverf gebruiken maar hoorde dat dat een beetje mat blijft. Hoe kun je dit toch wat glimmender krijgen of moet ik dan iets anders gebruiken? Ben iets minder fan van de leerverf omdat ik bang ben dat het eraf gaat als ik er vaak mee rij... Of is iedereen er heel tevreden over?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:25

Dan zou ik persoonlijk zwarte indringverf nemen en een laklaag van een van de vershops voor de glimmende look. Kun je zelf kiezen welke finisher je neemt :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:15

xSlvna schreef:
Dan zou ik persoonlijk zwarte indringverf nemen en een laklaag van een van de vershops voor de glimmende look. Kun je zelf kiezen welke finisher je neemt :)

Wordt het dan niet té glimmend? Wil geen lak namelijk maar gewoon een mooi glansje :P Maar denk dat dat inderdaad dan wel de beste optie is, ga morgen wel even kijken bij de schoenmaker!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:19

94ninitjuh94 schreef:
Ik wil mijn hoofdstel weer wat mooier zwart krijgen en ook wat glimmender, nou wilde ik indringverf gebruiken maar hoorde dat dat een beetje mat blijft. Hoe kun je dit toch wat glimmender krijgen of moet ik dan iets anders gebruiken? Ben iets minder fan van de leerverf omdat ik bang ben dat het eraf gaat als ik er vaak mee rij... Of is iedereen er heel tevreden over?

Gewoon met schoenpoets erover. Je hebt ook opblinksponsjes waar een product in zit wat het blinkender maakt. Gaat perfect en kost 10keer minder dan een flesje bestellen van angelus.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:53

Leen_ schreef:
94ninitjuh94 schreef:

Gewoon met schoenpoets erover. Je hebt ook opblinksponsjes waar een product in zit wat het blinkender maakt. Gaat perfect en kost 10keer minder dan een flesje bestellen van angelus.

gaat dat niet afgeven als het nat wordt van het zweet ofzo? :P anders ga ik inderdaad dat gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:46

Ik heb nog een oud zadel, die ik graag wil opknappen, is alleen een stuk leer gescheurt, kan ik dit nog ergens laten maken denken jullie?
Wil graag daarna het zadel bruin maken met misschien wat leuke details.

Als dat allemaal goed gelukt is ga ik denk ik toch aan mijn oude hoifdstel beginnen die ik niet verkocht krijg, ding heb ik al aan verschillende mensen aangeboden voor op te knappen maar krijg hem voor €4 niet eens verkocht, dan maar zelf doen ook al heb ik al teveel hoofdstellen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:31

94ninitjuh94 schreef:
Leen_ schreef:
[quote="94ninitjuh94"
[/quote

gaat dat niet afgeven als het nat wordt van het zweet ofzo? :P anders ga ik inderdaad dat gewoon doen!

Nee hoor, gewoon de bovenkant. Maar ik bedoel het wel na de indringverf. Dus niet je hoofdstel kleuren met zwarte schoenpoets wat dat geeft wel af. Dus gewoon een blanke schoenpoets of zo een sponsje met product.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:44

Leen_ schreef:
Nee hoor, gewoon de bovenkant. Maar ik bedoel het wel na de indringverf. Dus niet je hoofdstel kleuren met zwarte schoenpoets wat dat geeft wel af. Dus gewoon een blanke schoenpoets of zo een sponsje met product.

Okee, maar ik heb een rond genaaid hoofstel zeg maar dus kan niet echt alleen de buitenkant doen.. Maar ik ga eventjes kijken bij de schoenmaker dan :)

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:46

Weet iemand hoe lang het duurt tot ik een bestelling binnen heb van www.deleerverfwinkel heb het vrijdag besteld?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:54

normaal gesproken gister.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:55

Post bezorgd niet op maandag. Komt vandaag.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:37

Saaams schreef:

op de site staat nogword verwerkt

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:16

Zo. ik ben een beetje prettig gestoord. Van mijn laarzen verven heb ik een maandenlang project gemaakt. Ik heb ze een aantal maanden geleden al eens gepost. Ik wilde ze toen zsm geverfd hebben maar dit was geen succes. Na 1 keer rijden waren ze al gescheurd en lelijk. Ik heb toen alles er af gehaald met aceton. Dit was een kl#$%# werk maar lukte wel. 3 pakken watten en 2 flessen aceton later had ik weer zwarte laarzen. Vaal en beschadigd dus mooi zwart werden ze niet meer. Nu ben ik al weken lang aan het verven. Hele dunne lagen en elke week 2 a 3 lagen. Ik ga door tot t flesje leeg is en ga er dan nog met zijdeglans finisher overheen. Hoop dat ze nu mooi blijven!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:35

Wanneer post je een foto? :D.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:43

94ninitjuh94 schreef:
Leen_ schreef:

Okee, maar ik heb een rond genaaid hoofstel zeg maar dus kan niet echt alleen de buitenkant doen.. Maar ik ga eventjes kijken bij de schoenmaker dan :)

Ik bedoel vooral de vlakke stukken zoals je neusriem alleen de bovenkant. Blanke schoenpoets geeft toch niet af. Je kan ook eens kijken na de indringverf of er met een nylonkous (panty) overgaan werkt. Bij gewoon leer lukt dat goed, dus misschien met de verf erop ook.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:21

katjakobus schreef:
Saaams schreef:

op de site staat nogword verwerkt

Dat is wel heel vreemd.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:25

maria1991 schreef:
Zo. ik ben een beetje prettig gestoord. Van mijn laarzen verven heb ik een maandenlang project gemaakt. Ik heb ze een aantal maanden geleden al eens gepost. Ik wilde ze toen zsm geverfd hebben maar dit was geen succes. Na 1 keer rijden waren ze al gescheurd en lelijk. Ik heb toen alles er af gehaald met aceton. Dit was een kl#$%# werk maar lukte wel. 3 pakken watten en 2 flessen aceton later had ik weer zwarte laarzen. Vaal en beschadigd dus mooi zwart werden ze niet meer. Nu ben ik al weken lang aan het verven. Hele dunne lagen en elke week 2 a 3 lagen. Ik ga door tot t flesje leeg is en ga er dan nog met zijdeglans finisher overheen. Hoop dat ze nu mooi blijven!

Ik ben inderdaad ook al erg lang bezig met verven. zitten nu denk ik 12 lagen op ofzo, ben begin december al begonnen :')
Wil er denk ik 20 lagen ofzo erop hebben. Heb er nu al een hele poos niks meer aangedaan wegens tentamenweken van school

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:31

LiiNd_Y schreef:
maria1991 schreef:

Ik ben inderdaad ook al erg lang bezig met verven. zitten nu denk ik 12 lagen op ofzo, ben begin december al begonnen :')
Wil er denk ik 20 lagen ofzo erop hebben. Heb er nu al een hele poos niks meer aangedaan wegens tentamenweken van school

haha hier idem!

Ik heb vandaag de finisher eroverheen gedaan en denk dat ik wel klaar ben.
hoop dat ze t goed volhouden zo.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:22

Die man van de leerverf shop zei tegen ons dat 2 a 3 lagen beter zijn dan 20 omdat t dan een te dikke laag wordt en het eerder gaat scheuren. Maar hoop voor jullie dat ie geen gelijk heeft

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:28

nja eerst wat het bij mij 3 lagen. Na 1 x rijden waren ze al super lelijk geworden. Dus dit is laatste optie voor mij, anders gaan ze de prullenbak in.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:11

Ik ben momenteel met de halsters voor de shetjes bezig! 1 van zwart naar cognac en 1 bruin(versleten) naar chocoladebruin! bijna klaar :D
Allebei met hoogglans finisher!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:21

maria1991 schreef:
nja eerst wat het bij mij 3 lagen. Na 1 x rijden waren ze al super lelijk geworden. Dus dit is laatste optie voor mij, anders gaan ze de prullenbak in.

Welke maat heb je, ik wil ze wel een fijn leven gunnen.

Laarzen leven bij mij toch gemiddeld... niet lang met het boerderij leven. :')

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:37

haha mt 39. hoog en smal. Eerst zelf maar eens testen!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:18

idd, bij mij ok 3 lagen gedaan, rondje mee gelopen en overal scheurtjes.
Nu heb ik er veel dunne lagen op en blijven ze mooi strak!