dammetje schreef:Ik meld me hier ook even, rijd ook met een Wow, heb hem nu denk ik zo'n 4 jaar.
Mijn zadel bevalt op zich goed, maar ik zie hetzelfde als wat ik bij Veerledec zie; de achterkant sluit niet goed aan op de rug en wipt een beetje omhoog. Zelf heb ik het gevoel bij lichtrijden, dat mijn zadel vanachter dan ook omhoog komt als ik "sta".
Hebben meer mensen met Wow hier last van?
Ik heb er daarom een pad van Kingsley onder liggen om de schokken te verminderen.
Omdat ik heel wisselend rijd, ivm slechte bodem, verandert mijn paard nogal eens in bespiering en is het onbegonnen werk om iedere keer een zadelpasser er bij te halen.
Gister is mijn zadel maker geweest, ik voelde het zelfde probleem, zadel kwam mij achterna, een hoop los je al op met de H-girth (singel) omdat hij dan op 2 plekken gestabiliseerd wordt. Maar ze heeft het gister binnen 5 min opgelost met wat luchtverplaatsing. Voor haar is een pad onder het zadel "not done" het hele voordelige effect van lucht is niet meer van toepassing, en je maakt je zadel aanzienlijk kleiner met een pad dan met een paar lucht-aanpassingen. Ik denk dat je iemand langs moet laten komen om het voor nu op te lossen, daar doe je echt wel een poos mee hoor, mijn paard veranderd ook van bespiering, het bewerken van het klapperen van het zadel heeft ook deels te maken met jouw gewicht en hoe jij rijdt, daar veranderd niet zoveel aan dus ik denk dat je er dan wel weer een hele poos tegen aan kunt zonder pad, een flinke verandering kwa bespiering brengt meestal een grotere plate met zich mee, het lucht is ook groot deel ruiter afhankelijk. Succes !