Safiera schreef:edit:Sodeletuut schreef:Iemand ervaring met het boomloosdekje zelf maken van http://paarden.hobby-site.com/ ?
Ik ga dit van de week doen! Moet alleen eerst even de naaimachine klaar krijgen..
Ik kreeg 'm eerder niet gedownload, ziet er wel ok uit. Al zou ik nooit, maar dan ook echt nooit zo'n antislipmatje gebruiken! Met sympanova is al zoveel gedonder, (terecht of onterecht) dat ik dit niet ga proberen. Ik ken het spul wel, heb het gebruikt als antislipmatje op bijv. een dienblad. Hoe het op de huid is? Het spul is iig niet erg duurzaam. Trek je zo stuk, gaan zeker haren tussen en onder zitten, het kan ook niet goed tegen paardenzweet schat ik in. Na een tijdje gebruik blijven er stukjes materiaal achter op het dienblad. Het 'plakt' dan ook erg. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze initiatiefneemster het gebruik ervaart. Maar wat ik er van weet... No-go. Zelf ga ik een echt bontje verbouwen tot halfpad. Zou, wanneer ik het onder bestaande dekjes wilde naaien, imitatiebont gebruiken. Daarbij is minder kans op een allergische reactie.
Ook vind ik de 'zakken' wat te groot, het lijkt of de inlages nog veel bewegingsruimte hebben. Op het paard lijkt het beter. Maar het zou je maar gebeuren dat de dubbele inlages van elkaar schuiven of asymetrisch liggen...
Ben ook heel erg benieuwd naar jouw ervaringen er mee dadelijk. Veel succes in je strijd met de naaimachine(je wilt niet weten hoevaak ik met dat ding in de knoop heb gelegen en hoeveel naalden er al gebroken zijn, haha)
Oke, goed dat je het zegt, dan laat ik dat ding achterwege. De grandeurpad die ik nu gebruik heeft ook geen antislip, dus dan neem ik aan dat het zadel stabiel genoeg ligt en dat er geen anti-slip iets nodig is.. Misschien is imitatiebont niet eens nodig, maar is gewoon stof genoeg? Of denk je van niet?
Een bontje is ook wel een goed idee zeg! Ik ben benieuwd naar je ervaring. Dat is natuurlijk wel gaaf, want dan kan je weer mooie dekjes gebruiken!
Zakgrootte zal ik ook op letten, ik gebruik enkele inlages, maar het is toch fijner als dat op z'n plek blijft liggen.
Pff ja naaimachines, echt een ramp.