WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:18

Ik kan ook juist beter doorzitten op mijn WOW dan bv mijn Prestige en daarnaast heb ik ook nog een shallow seat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:48

ik heb vandaag voor het eerst serieus op mijn merrie gereden na de drachtigheid en bevalling,op mijn nieuwe wow met diepere zit,en ik zat er voor mijn doen behoorlijk stil op,en mijn dikkiedik leek er fijn onder te lopen,het zadel schuift niet,en ik weet nu zeker dat de kussens niet te lang zijn,heb nu een 18 inch zit op een 17 inch kussen

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:24

Gister is de vrouw weer geweest om hem lekker te kraken, was nog niet helemaal goed maar beter als daarvoor.
Over 4 weken komt ze weer, heb er gelijk een passessie bij gevraagd zodat ik weet welke maten ik heb en ik misschien wel een leuk 2de handsje kan kopen!:D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:21

Marjolein van woensel is hier weer geweest eergisteren :))

En ik kan heel trots zeggen vanaf februari tot nu is mijn ruin 2 boommaten gegroeid maar goed dat we een afspraak hebben gemaakt hij heeft nu de ruimte weer om te bewegen :D

Zo zie je maar dat de wow werkt :))

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:22

Wow, 2 boommaten in zo'n korte tijd!? Dat is echt een hoop!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:30

:)) ben dr helemaal trots op, dat hij gegroeid was wisten we natuurlijk maar zo veel is natuurlijk wel heel leuk :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:34

Als ik zo'n dingen lees, begin ik een beetje ongeduldig te worden, haha :P heb al 4 weken wachttijd erop zitten :+ nog 2-4 weken...

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:35

Zeker, zou er ook zeer trots op zijn!

Ze heeft gister trouwens me andere zadel helemaal afgekeurd. Paste nergens goed, dus die gaat weer de verkoop in... Dan hard sparen voor een WoW zadel! Wou eigenlijk april/mei wedstrijden gaan rijden maar als ik eerst nog moet sparen voor het zadel en dan nog de levertijd.. Dan rij ik wel héél lang geen paard. Vind ik zelf niet zo erg, maar hou wel in me achterhoofd dat ik graag wedstrijden wil rijden (en hij is 'al' 6 jaar).

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:37

hihi, ik heb 6 weken wachttijd er bij geteld om te sparen :)) kon hij iig al besteld worden en tegen dat hij er dan is, heb ik al het geld bijeen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:40

Zinn schreef:
hihi, ik heb 6 weken wachttijd er bij geteld om te sparen :)) kon hij iig al besteld worden en tegen dat hij er dan is, heb ik al het geld bijeen.

:)* Hoef je niet van te voren te betalen of een aanbetaling te doen? Dat scheelt inderdaad al zeg!
Maar hou er rekening mee dat ik spring en dressuur zweetbladen wil, dus ben waarschijnlijk een stuk duurder uit haha!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:46

Prisjee91 schreef:
Zinn schreef:

:)* Hoef je niet van te voren te betalen of een aanbetaling te doen? Dat scheelt inderdaad al zeg!
Maar hou er rekening mee dat ik spring en dressuur zweetbladen wil, dus ben waarschijnlijk een stuk duurder uit haha!

ikke iig niet :n ik mag gewoon betalen bij levering

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:48

ik zou het btw ook niet doen, van tevoren betalen... als ze het zadel komt brengen, wil ik eerst testen en rijden voor ik geld geef :Y) want wie weet is het niet goed...ga ik niet vanuit, maar als het over zoveel geld gaat, ben ik toch een stuk voorzichtiger

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:51

Ja logisch, maar tegenwoordig moet je bijna overal eerst voor betalen voordat je het daadwerkelijk in huis hebt! Ik ga gewoon lekker sparen en er goed over nadenken of ik nu eerst een goedkoper zadeltje doe, of niet.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:58

dat is wel zo, al heb ik het bij mijn zadels nog nooit gedaan, en dat is me ook nog nooit gevraagd :) Heb bv ook zadels van bij Emmers, als het zadel op voorraad was, kreeg ik die zo mee en daar mocht ik ook gewoon achteraf betalen :j een ander zadel moest wel op bestelling en daarvoor moest ik 100 euro aanbetaling doen en de rest achteraf. Vind ik wel netjes, kan je iig eerst testen en voelen dat het goed is voor je een bom geld neerlegt.

ik doe nu even rustig aan met mijn huidige zadel tot ik mijn wow heb...mijn zadel ligt niet superslecht ofzo, maar ik wil toch zeker niet dat er iets vast gaat zitten in haar rug ofzo, ze is heel erg aan het veranderen nu :) Lekker longeren en ik heb pas mijn eerste les dubbele lijnen gehad, vond ik ook al heel leuk om te doen, dus gaan we daar wat op oefenen ondertussen :) valt ze iig niet terug in conditie ofzo

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:59

Ik vind een aanbetaling wel logisch!
Helemaal als je een zadel besteld met een apart kleur randje oid, als je dan afzegt zit de fitter met een zadel met persoonlijke kleuren :=

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:01

dat mss wel...maar ik heb een simpele zwarte :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:03

Aanbetaling vind ik logisch en normaal is het dan betalen bij aflevering :))

ik denk niet dat onze ruim nog een boommaat groeid maar ja je weet het nooit hij zit nu op een headplate 2

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:06

Even een andere kant van het verhaal.. :o

Sinds ik niet meer met een wow rij, is mijn paard heel veel verbeterd.
Moet zeggen dat ik er wel héél huiverig voor was om met reguliere zadels te gaan rijden.. :o

Ik zit zelf een stuk stabieler nu, en mijn paard gaat fijner over zijn rug lopen.
Ook de osteo en masseur hebben bevestigd dat hij nu veel losser is dan voorheen.. ;)

Het concept wow spreekt me nog steeds erg aan, maar in de praktijk is gebleken dat het voor mijn paard niets is.. :+

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:09

@femmefatale1; Ik ga gelijk twijfelen of ik het wel zou doen door je verhaal haha. Dadelijk geef ik zoveel geld uit en is het inderdaad niks voor mijn paard :\

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:14

daar heb ik het met mijn fitter ook over gehad...zoiets weet je niet door 1 keer te testrijden helaas. Maar ze heeft me verzekerd dat ze nog nooit een klant heeft gehad die zoiets heeft meegemaakt, als er problemen waren heeft ze die altijd kunnen oplossen en als het echt niet anders kan, zou ze het zadel terugnemen moest het nodig zijn...ik denk dat ik er anders ook (nog) geen besteld had...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:19

Apart dat jou schimpie het er niet goed onder doet FF, de 3 die ik onder de wow heb gehad zijn allemaal verbeterd.

Ik hoop voor de 3 jarige ook weer een wow te kunnen krijgen :)

Maar zo zie je maar je moet het proberen en kijken wat voor jou en je paard het beste is, ik wil nooit meer anders.
Naar het proef rijden was ik bij alle 3 de paarden direct overtuigd :) mn ruin was erg lastig en kreeg je bijna niet rustig de eerste pas-sessie stond hij met de neus op de grond de wachten tot we klaar waren :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:22

Bij mij waren er geen concrete problemen hoor, zadel lag prima op mijn paard.. niks mis mee.

Maar na 2 jaar nog niet je zit hebben kunnen vinden ben ik eens op een regulier zadel gaan zitten, en dat ging ineens een héél stuk beter.. en na een paar keer rijden bleek mijn paard ook veel fijner te gaan lopen.

Feitelijk ben ik er pas achter gekomen nadat ik enige zitlessen heb gehad.. elke keer als ik op een wow ging zitten was het vanaf de eerste pas dramatisch.. ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:23

Jullie maken me aan het twijfelen!!:P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:26

Diezelfde problemen kan je ook met een ander zadel hebben,en met een wow is veel mogelijk. Geeft natuurlijk geen garantie,maar als een regulier zadel niet past heb je veel beperktere mogelijkheden. Bij wow kan je ook kiezen uit een aantal verschillende zitten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:28

ik was ook een beetje huiverig omdat ik toch regelmatig ergens las dat mensen moeite hadden met hun balans te vinden in een wow...maar ik reed er zo mee weg, zelfs in een 18 inch, wat voor mij veel te groot is, had ik geen problemen :n alleen het doorzitten nog niet uitgebreid kunnen testen (was ik gewoon vergeten :o ), dus ik hoop dat dat ook lukt. Verder liep mijn paard super, dus veel redenen om te twijfelen had ik op dat moment niet, haha :P