Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:11

Gestalkt door bokt... :D

Anoukie

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:19

Nee je mag géén lakhoofdstel kopen Anouk...

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:39

ambre schreef:
Hahaha!Hij weet wel wat wij vrouwen willen.....Blingbling en lakkers!

Hij keek mij dan ook aan alsof hij water zag branden toen ik zei "die gekke glim-stenen mag je houden, die hoef ik niet", hihi. :+ Reactie was: "iedere vrouw wil toch zo veel mogelijk bling bling???" :D

Amber: ik zal een foto van m'n hoofdstel maken als ik 'm heb (de 28ste), die wordt dezelfde kleur als je zadel. Heb een aantal voorbeeld hoofdstellen gezien, erg mooi! Vooral mooie neusriem en lekker zacht, ook achter de oren.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:41

Toen hij mijn zadel af kwam leveren (paar maandjes terug ondertussen) heb ik m gevraagd voor een rondgenaaid lakhoofdstel wat dat ging kosten en hij zou me bellen.... wacht nog steeds :Y)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:50

Dames ik ga het toch maar even vragen.. :o Zou ik op 1 van jullie zadels mogen zitten? (evt uitproberen? :o )
Ik weet nog steeds niet wat ik nu wil... :o

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:50

Hallo allemaal,

Ik heb ook pas een zadel van Arno. Afgelopen augustus heb ik het aan laten meten, het is het type SB. Helaas werd Bisous 3 weken na het aanmeten ontzettend ziek. Heb Arno toen meteen gebeld dat hij maar beter even kon wachten met het maken van het zadel aangezien Bisous nog wel eventjes in de lappenmand zat. Ik wilde dat het zadel vanaf het 1e moment passend zou zijn. Afgelopen midden februari heb ik het zadel in ontvangst genomen. In het begin kon ik er niet zo goed op rijden maar had enkele maanden op een platte pannenkoek gereden (leenzadel), dus moest echt even wennen. Op dit moment zit het zadel wel lekker, maar twijfel of het helemaal goed ligt. Nu maakt het niet uit welke zadelmaker ik laat komen, twijfelen en zorgen maken doe ik toch altijd.... Bisous loopt er heerlijk onder maar ik check haar rug na elke rit volledig na. Wel vind ik dat het zadel wel snel slijtplekken krijgt van de beugels, is het beter om de beugels onder de zweetbladen te doen? Voor mij is het nog te vroeg om conclusies te trekken, ik moet er eerst een aantal weken mee rijden.

Wat ik persoonlijk zwaar irritant vind, is de moeizame communicatie met Arno... Het lijkt wel of je hier zadelmaker voor moet zijn, althans hier in de omgeving zijn ze communicatief allemaal niet zo vaardig. Ik bedoel hiermee dat de (telefoon)gesprekken vaak erg vaag zijn. Ik had bijvoorbeeld een leren singel bij mijn zadel besteld, die zat er na aflevering niet bij. Hij moest echt nadenken welke singel ik bedoelde (oke, dat is hem vergeven na al die maanden). Hij zou een week later de singel en een pot vet bij mij op stal langs komen brengen, deze moest hij in Engeland ophalen. Hij woont zelf in Lieshout en mijn pony staat in Nederwetten dus dat is dichtbij. Helaas na 1,5 week nog steeds geen Arno. Ik hem weer gebeld, hij zei dat hij het vergeten was en hij de spullen zou opsturen. Inderdaad een dag later had ik het in huis. Ik had een singel van 55 cm besteld. Toen ik hem binnen kreeg dacht ik wat lijkt die singel toch lang, even nagemeten: totale lengte 65 cm. Ik weer contact met hem gelegd en gevraagd of ik de totale lengte van de singel moest meten of van gesp tot gesp (dit was wel 55 cm). In eerste instantie van gesp tot gesp, later in hetzelfde telefoongesprek de totale lengte. PFF zo onduidelijk allemaal, dat vind ik niet zo prettig..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:52

Ik heb het zadel voor mijn staatsgevaarlijke dus dat lijkt me verzekeringtechnisch niet zo handig :+

Van slijtplekken heb ik geen last :n

En een singelmaat is van gesp tot gesp.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:55

afwasborstel schreef:
Toen hij mijn zadel af kwam leveren (paar maandjes terug ondertussen) heb ik m gevraagd voor een rondgenaaid lakhoofdstel wat dat ging kosten en hij zou me bellen.... wacht nog steeds :Y)

Hij zei tegen mij dat 'ie er aan kwam... 8 weken geleden :+ Maar de mijne zou erbij zijn bij aflevering van m'n zadel en die moet nog gemaakt worden, dus misschien even bellen voor de zekerheid. :+

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:03

@ Zooist heb jij de beugelriemen onder je zweetbladen? of er overheen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:05

Ik vind de communicatie met Arno helemaal niet moeizaam verlopen. :n

Mijn zadel heeft ook slijtplekken van de beugelriemen, maar dat hou je toch met een bruin zadel.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:07

Heb jij ze ook over de zweetbladen Karin?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:07

Kim_Bisous schreef:
@ Zooist heb jij de beugelriemen onder je zweetbladen? of er overheen?

Erover heen in ik vet 1 keer per jaar ongeveer want daar heb ik nooit tijd voor. Heb wel zachte beugelriemen. :j

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:10

Oke, thanx. Ik heb op zich ook wel zachte beugelriemen, en inderdaad nauwelijks tot geen tijd voor vetten :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:33

Kim_Bisous schreef:
Heb jij ze ook over de zweetbladen Karin?

:j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:50

Kim_Bisous schreef:
Oke, thanx. Ik heb op zich ook wel zachte beugelriemen, en inderdaad nauwelijks tot geen tijd voor vetten :)

Heb je enkele beugelriemen of gewone normale?
Bijv de enkele van Prestige zijn geweldig fijn, superzacht en echt minimale slijtageplekken. Beugelriemen zelf rekken ook niet uit en slijten niet, in tegenstelling tot andere enkele beugelriemen die ik heb gehad ;)

Ik heb een tijdje het splinternieuwe zadel van een vriendin mogen lenen, waar nog 0,0 gebruikerssporen opzaten en ondanks bijna dagelijks rijden geen plekje te zien dankzij die beugelriemen.

Nu na 2 jaar met mijn eigen zadel zit er minimale slijtage, wat er zit is van het zand wat er met boscrossen tussen is gekomen (hil schept zoveel zand dat komt net bij t onderst randje van je zweetblad tussen je been&zadel :+ )
en ik vet ook minimaal in, voorheen altijd braaf met wedstrijd maarja krijg nu toch geen punt meer voor verzorging dus nouja op t oog schoon is goed zat :Y)

Lees ik hier trouwens iets over rondgenaaide lakhoofdstellen mét bling??? Dat moet ik zien!! :~
heb al lak met bling, maar nog niet rondgenaaid en nieuwe soorten lakhoofdstellen zijn altijd leuk om te zien!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:00

Renske, ik heb Kieffer "gladiator" beugelriemen http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1100004

Die heb ik 3 jaar geleden gekocht bij mijn toen nieuwe Anatomica. Deze heb ik behouden bij mijn AB zadel. Bij de Anatomica had ik ze ook over het zweetblad en daar nooit last van slijtplekken. Nu heb ik mijn AB zadel een aantal weken en daar is al slijtage te zien. Nu weet ik dat het toch wel gebeurd maar dat vind ik wel een beetje jammer. Moet daar wel bij zeggen dat we sinds kort een nieuwe bodem in de binnenbak hebben, heel fijn geel zand wat overal aanplakt. Dus dat zal ook zeker niet bevorderlijk zijn....

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:03

@ Kim_Bisous: Ik moet zeggen dat ik hem aan de telefoon destijds ook wat moeizaam in de communicatie vond... Dus je bent niet de enige! ;) Maar toen hij eenmaal bij ons op stal was, was het wel prima eigenlijk.

Ik ga mijn beugelriemen onder het zweetblad plaatsen, heb ook niet van die dingetjes (geen flauw idee hoe het heet) op het zweetblad waar je dan de riemen doorheen kunt doen.

Is er hier trouwens al iemand die een hoofdstel heeft van Arno? Ben wel heel benieuwd hoe die er uit zien namelijk. Want ja, met een bruin zadel, moet je natuurlijk wel een bijpassend hoofdstel hebben met lak en/of blingbling :))

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:34

Kreeg net een telefoontje van Arno dat hij mijn zadel vanmiddag al komt brengen ipv a.s. zaterdag. Ik ben blij *\o/* *\o/* *\o/*

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:51

Hier komt hij 24 maart! Woehoeee! :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:33

stipke schreef:
Oh ja, een rode bies kon je ook kiezen.

Klopt, ik heb een rode bies. ik heb 8 weken in de angst gezeten erover :D maar ik vind het nog steeds mooi!

Wb die zweetbladen, ik heb ook mijn beugelriemen over het zweetblad en ook bij mij zie je dat in de vorm van wat slijtage?plekken. Tsja, leer is een natuurprodukt, het zal altijd wat slijten of verkleuren, doe je niks aan. En zeker kalfsleer want dat is veel zachter.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:56

Woensdag komt Arno bij mij. Wat kost een dressuursingel eigenlijk bij hem?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:59

Ik heb ook die "rode" bies, die stond het mooist bij bruin gaf Arno aan.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:59

Masada schreef:

Ik heb met elastiek aan beide kanten, anatomisch gevormd, 150 euro dacht ik.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:01

Anoukie schreef:
Masada schreef:

Ik heb met elastiek aan beide kanten, anatomisch gevormd, 150 euro dacht ik.

voor een dressuursingel?? pff, dat vind ik best prijzig nog... dat leg ik neer voor een springsingel..
denk niet dat ik dat ga doen, tenzij ik bruin neem uiteraard als het een moeilijkere kleur word

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:04

Franka, wel even een foto plaatsen he van je nieuwe zadel!!