[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:10

Ja dat dacht ik dus ook. Maar dat is met dit zadel echt niet zo... wat heb je ermee gedaan? haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:34

Net als alle andere zadels gewoon in de opslag gelegen, dus daar kan het niet aan liggen :P

Nouja tegen deze heeft wel een Atlanta aan gelegen, misschien werkt die als een banaan op ander fruit, dat die voor een betere rijping zorgt...? :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:36

_O- _O- _O-

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:49

Pmarena, over dat inrijden... Gisteren heb ik een Cheyenne in Drytex van een vriendin mogen testen. Raakt dat materiaal nog merkbaar ingereden? Dat leek echt zo'n enorme toren in vergelijking met mijn oude, leren exemplaar. :\

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:19

Ik krijg binnenkort een paard op proef. Nu mag ik een barefoot zonder vps lenen van een vriendin ( haar oudje)totdat ik er achter ben welk zadel bij me past via Lianne. Ik ben een stevige tante. Zou het verantwoord zijn om bv een Burioni pad te kopen ( ze heeft geen pad meer erbij) en dit zadel te gebruiken. Of zeggen jullie dat met mijn 80 kilo echt wel een vps nodig is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:16

ik denk dat de inlages van de burioni niet stevig genoeg zijn onder een BF zonder vps (toch niet die van de pads zonder verwisselbare inlages, de pad voelt stevig en een beetje stug aan, maar de inlages kan ik met twee vingers wel indrukken. In combi met iets zwaarder en geen vps denk ik dat dat te weinig is. De inlages van barefoot of mijn dubbeldikke inlages zijn toch beduidend veel steviger.)
Als je een pad met verwisselbare inlages neemt zie ik echter geen problemen en kun je erinstoppen wat nodig is ...

thomas_bosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:24

Heeft iemand ervaring met libra boomloze zadels?
Ik zag al dat buitenzinnig ze verkoopt.
Maar waarom kosten ze zo weinig geld? Is het dan slechte kwaliteit of ...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:10

Ik heb er ervaring mee - ik vind ze prettig zitten, ook geen vervelende dingen op de rug van je paard. Het is (meestal) synthetisch en uiteraard is alle waar naar zijn geld, maar voor dat bedrag heb je een net zadeltje, waarmee je bijvoorbeeld een jong paard kunt inrijden, kunt ontdekken of boomloos echt iets voor jou is, of voor de kinderen die niet zo netjes met hun spullen zijn.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:12

Precies zoals kwetal zegt. Qua kwaliteit niet te vergelijkem met ghost of barefoot, en daar is de prijs naar. Ze zijn ontwikkeld door een engelse dame welke veel ervaring heeft met boomloze zadels. Ze is heel kritisch.
Lilianne heeft er trouwens ook 1 (boomlooszadelpasservice) maar uiteraard mag je mij ook mailen om het eea te overleggen

thomas_bosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:14

ok bedankt

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:15

Ik heb een vraag! Ik rij een pony van 22 jaar. Ik ben al vanaf februari naar een passend zadel aan het zoeken. Ik had een passend zadel gekocht en ze begon steeds slechter met het zadel te lopen. Op een gegeven moment ging ze echt in de staak en gaf duidelijk aan dat er wat was. De zadelmaker heeft een grotere boom erin gedaan maar dit hielp niet. Toen een osteopaat laten komen en die heeft haar behandeld. Ze zat vast achter het zadel. Na een week mocht ik weer rijden en toen de eerste paar keer met zadel gereden en ze liep super. Vandaag met zadel gereden en ze ging weer in de staak. Ze ging zelfs onregelmatig lopen en toen ben ik eraf gegaan. Zadel eraf en weer zonder zadel gereden en toen liep ze super fijn! Ik heb dit overlegt met mijn tante want ik was er klaar mee. Zij vertelde mij dat zij iemand kent met een Christ Iberica en dat zij daar super fijn op had gereden. Ik ben hier naar opzoek gegaan en kwam dit topic tegen.
Ik heb niet echt verstand van barebackpads. Mijn vraag is of je een barebackpad zo kan kopen of dat ik hiervoor ook een zadelmaker moet laten komen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:26

Die kan je gewoon kopen, debsoleino - of je vraagt even naar Teteltee - die heeft er een paar bij zich, dan kan je dat testen voordat je koopt (boomloos zadel pas service)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:27

kan je zo kopen, debsoleino. :) Dat is nou eens een van de weinige dingen die je op de rug van je paard mag zwieren zonder zadelpasser. :)
Gezien je een oudje hebt, zou ik wel aanraden om er toch een extra pad voor boomloze zadels (dus met inlages) onder te leggen. Een barebackpad alleen vind ik persoonlijk altijd meer dunnetjes om echt mee te rijden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:39

Ja hoor, die kun je zo kopen (heb er ook één in de aanbieding evt)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:35

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Het liefste zou ik eerst wat verschillende barebackpads willen passen want straks vind ik het niet fijn of mijn pony niet. Ik rij het meest dressuur in de bak. Zijn er meer mensen die hem gebruiken met het dressuur rijden?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:37

Hier wat foto's van de opstaphulp op trekpaard Kiwi.. Hij past! *\o/*

Ik ga hem gebruiken om op dr te klimmen wanneer ik met bbp rij. Ik gebruik hem dus niet zo op haar blote velletje!

Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:24

het is weer indrukwekkend Helena - inderdaad graag met iets op zijn rug - het is raar maar waar, de druk komt NIET onder de oksels, maar op de rug...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:50

Ik heb het ding een keer met mijn vriend geprobeerd (ja echt :') ) en de druk valt gelukkig erg mee met de opstaphulp. Maar ik gebruik hem inderdaad ook altijd met een pad/dekje/vacht eronder.

Het is een prachtig paard! :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:02

LOL Pippaa en ik geloof je :D

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:15

Duhelo schreef:
ik denk dat de inlages van de burioni niet stevig genoeg zijn onder een BF zonder vps (toch niet die van de pads zonder verwisselbare inlages, de pad voelt stevig en een beetje stug aan, maar de inlages kan ik met twee vingers wel indrukken. In combi met iets zwaarder en geen vps denk ik dat dat te weinig is. De inlages van barefoot of mijn dubbeldikke inlages zijn toch beduidend veel steviger.)
Als je een pad met verwisselbare inlages neemt zie ik echter geen problemen en kun je erinstoppen wat nodig is ...

Dankje. Ik ga wel op zoek naar zo iets. Zoek een niet te dure omdat ik verwacht dat ik geen traditioneel zadel vormig dekje zal blijven gebruiken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:48

bumper schreef:
Duhelo schreef:

Dankje. Ik ga wel op zoek naar zo iets. Zoek een niet te dure omdat ik verwacht dat ik geen traditioneel zadel vormig dekje zal blijven gebruiken.

Kijk eens bij mariska's zadeldekjes (geloof ik?), die maakt gewone dekjes met inlage vakken. Kun je inlages gebruiken zoals nodig :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:03

Kwetal schreef:
het is weer indrukwekkend Helena - inderdaad graag met iets op zijn rug - het is raar maar waar, de druk komt NIET onder de oksels, maar op de rug...

Zonder bbp ben ik bang dat ik er gelijk af glij bij een sprong opzij voor die kabouters :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:07

Vergeleken bij Kiwi is àlles een kabouter :))

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:16

_O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:27

:= .