De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:12

dan wel die van Le Mieux, ik ben erg te spreken over prijs-kwaliteit en gebruiksgemak.

de Maat zal wel goed gaan toch? De kleur wit is inderdaad wel een crime om schoon te houden. Iemand hier had toch witte snugboots? Zijn die nog schoon te krijgen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:18

Volgens de site van le mieux moet ik van de pro sport maat S hebben (pony), terwijl ik een paard heb die van de snugboots M heeft. En langer moet echt niet.

En van iemand uit het topic begreep ik dat de pony die normaal cob heeft, daarvan S heeft.
Volgens de plaatjes zou mijn paard in lengte de M niet kunnen hebben. Dus ik weet t niet.

De pro sport mesh:
Afbeelding

De snugboots:
Afbeelding

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:50

Heeft iemand nog suggesties voor mij?
Ik zoek (donker)bruine peesbeschermers voor het springen, heb nu veredus en deze bevallen goed, maar ben altijd in om iets nieuws te proberen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:20

X_Michelle_X schreef:
Iemand al ervaringen met de beschermers het warme zonweer van gisteren? :)

Na aanleiding van je vraag gister even goed opgelet hoe de benen waren na het rijden.
Ik heb de le mieux snug boots; de onderbenen waren warmer dan voor het rijden, maar dat waren de bovenbenen ook. Onderbenen waren iets warmer dan de bovenbenen. Wel flink bezweet op het achterste gedeelte van de beschermer (achterkant kogel en iets omhoog). Precies waar het harde gedeelte van de beschermer zit.

Ben tevreden. Denk dat je, zolang er een beschermer omheen zit, niet kan verwachten dat het been net zo koel blijft als zonder beschermers.

Heeft er iemand toevallig al de LeMieux Brushing Boots:
Afbeelding
Zusje wilt deze graag voor wedstrijden gaan gebruiken (voor- en achterbenen), ben benieuwd of deze niet te warm worden i.v.m. het bont. Vraag mij ook af of het echt schapenvacht is of iets synthetisch? Op de site van LeMieux zelf hebben ze het over fleece..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:29

Fleece? Nou dat lijkt me geen goede optie om daar tussen te proppen..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:56

The_Cat schreef:
Fleece? Nou dat lijkt me geen goede optie om daar tussen te proppen..

Ja daarom.. Ze zeggen namelijk:

Beautifully fitting brushing boot with luxurious soft fleece lining Grained faux leather outer gives a high quality look Ultra soft lining prevents rubbing & evens out pressure Supports lower limb & protects against brushing knocks Ideal for schooling, turnout, warming up or riding pretty well anywhere!
http://www.lemieuxproducts.com/boots-ba ... ural-white

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:00

Fleece aan de binnenkant en nep leer aan de buitenkant lijken me ideaal voor een zweterige bedoening.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:02

Toch jammer, zijn ze met die snugboots zo goed bezig en dan doen ze met deze het totaal tegenovergestelde..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:02

FennaK schreef:
Toch jammer, zijn ze met die snugboots zo goed bezig en dan doen ze met deze het totaal tegenovergestelde..

Ja precies... Dan houdt het op

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:35

Die zonder bont bevallen hier bij een stalgenootje wel erg goed. Dat geen optie voor je? :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:38

Capriootje schreef:
Die zonder bont bevallen hier bij een stalgenootje wel erg goed. Dat geen optie voor je? :)

Stiekem vinden we die met bont wel erg mooi en luxe! Maar als deze het niet werd, werd het weer de Snug Boot, daar zijn we erg tevreden over namelijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:41

quote van mezelf
Volgens de site van le mieux moet ik van de pro sport maat S hebben (pony), terwijl ik een paard heb die van de snugboots M heeft. En langer moet echt niet.

En van iemand uit het topic begreep ik dat de pony die normaal cob heeft, daarvan S heeft.
Volgens de plaatjes zou mijn paard in lengte de M niet kunnen hebben. Dus ik weet t niet.

De pro sport mesh

Afbeelding

De snugboots:

Afbeelding

Ik quote mezelf even omdat de pro sport (idd net als de brushing boots) me erg aanspreken. Ze zijn ook van mesh, maar met klittenband. Ik weet alleen echt niet welke maat. Ik heb le mieux gemaild en die zeggen: de maten verschillen per beschermer, daarom staan ze erbij.
Nou daar kan ik niets mee.

Welke maat zouden jullie doen?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:50

Dan zou ik S nemen van de pro sport zo volgens de tabellen. Die vallen dus groter..

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:56

van de snug boots heb je daar wel echt de medium front van? Als je namelijk de Medium hund hebt dan past de M toch wel? Misschien nameten?

Je kan van de pro post mesh een maat M bestellen en als het bij de voorbenen te groot is voor de achterbenen gebruiken of verkopen. Die maat raak je makkelijker kwijt dan de S denk ik persoonlijk.

Moet ik wel zeggen, ik heb de snug boots maat L bij de voorbenen en voor het mooie vind ik ze net te lang
Afbeelding
dus ik denk dat ik van de pro sport een maat M en L ga bestellen (voor en achter).
Dan zou je wel weer een S kunnen nemen .... |o
Laatst bijgewerkt door VWestra op 11-04-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:57

Cardy schreef:
FennaK schreef:

Ja precies... Dan houdt het op

Maar spijtig genoeg is het ook omdat de vraag ernaar wel bestaat, veel mensen willen idd de fashionable look hebben

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:49

VWestra schreef:
van de snug boots heb je daar wel echt de medium front van? Als je namelijk de Medium hund hebt dan past de M toch wel? Misschien nameten?

Je kan van de pro post mesh een maat M bestellen en als het bij de voorbenen te groot is voor de achterbenen gebruiken of verkopen. Die maat raak je makkelijker kwijt dan de S denk ik persoonlijk.

Moet ik wel zeggen, ik heb de snug boots maat L bij de voorbenen en voor het mooie vind ik ze net te lang
[ [url=m/HMr3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
dus ik denk dat ik van de pro sport een maat M en L ga bestellen (voor en achter).
Dan zou je wel weer een S kunnen nemen .... |o

:+ haha je snapt mijn punt. Ik heb echt de medium van de snugboots. Die heeft divoza toen nog apart besteld. De maten met de pro sport schelen echt een maat volgens de tabel. Maar kan me haast niet voorstellen dat het zo is.
Ik wil ze voor alle vier de benen. Dus ik weet nog niet of ik s, m en/of l ga bestellen.
Nadeel is idd dat het vanuit t buitenland komt, dus retourneren zal ik niet gauw doen. En per paar bestellen is ook weer zo'n duur grapje.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:50

Heeft er iemand van jullie ervaring met HKM peesbeschermers?
Ik zit te denken om deze te bestellen:
https://www.agradi.nl/hkm-beenbescherme ... lauw-s.htm

Nu heb ik ergens gelezen dat deze ook voor achter gebruikt kunnen worden. Iemand die daar toevallig wat over weet? Ook de maatgeving is niet te vinden. Ik heb een e-pony van 1.56, en heeft van BR maat full. En moet ik dan voor achter 1 maat groter pakken denken jullie?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:57

Geen ervaring mee qua gebruik maar qua maat zou ik dan M en L doen inderdaad

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:00

Majken schreef:

Nu heb ik ergens gelezen dat deze ook voor achter gebruikt kunnen worden. Iemand die daar toevallig wat over weet? Ook de maatgeving is niet te vinden. Ik heb een e-pony van 1.56, en heeft van BR maat full. En moet ik dan voor achter 1 maat groter pakken denken jullie?

Dit model maar van een ander merk werd toevallig een paar reacties hierboven nog besproken. Om voor het kort maar krachtige Jotoma maar even te quoten:
Fleece aan de binnenkant en nep leer aan de buitenkant lijken me ideaal voor een zweterige bedoening.
Oftewel, dit soort beschermers moet je zeker niet kopen als je een ventilerende soort wil. Lees dit topic eens goed door voor wat tips voor echt goed ventilerende beschermers.. succes met je zoektocht!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:32

Majken schreef:

ik heb deze worden snik heet. Achter maat groter nemen als voor idd

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:39

Ik heb ook nogsteeds geen goede peesbeschermers gevonden.. Heb nu eskadron flexisoft cross en country beschermers voor en achter. Deze gebruik ik in het bos. Bevallen goed en sluiten mooi aan. Wel zijn de benen iets nat na het rijden maar dan spuit ik ze gewoon af. Verder heb ik nog Br standaard peesjes en strijklappen. Deze gebruik ik bij de ponyclub lessen alleen zijn de benen ook iets nat na het rijden.

Heb al zoveel peesbeschermers geprobeerd maar, of ze sluiten niet goed aan, of de pezen worden echt te warm.

Ik probeer verder al zoveel mogelijk zonder peesbeschermers te rijden omdat dit natuurlijk het beste is. Maar in het bos en met springen vind ik goede bescherming toch wel belangrijk.

Zijn er nou echt geen goede peesbeschermers voor, voor EN achter als set onder de 100,- euro. Waar de benen droog en niet warm onder vandaan komen na het rijden? Iemand suggesties laat het mij weten!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:42

bontejames schreef:
Ik heb ook nogsteeds geen goede peesbeschermers gevonden.. Heb nu eskadron flexisoft cross en country beschermers voor en achter. Deze gebruik ik in het bos. Bevallen goed en sluiten mooi aan. Wel zijn de benen iets nat na het rijden maar dan spuit ik ze gewoon af. Verder heb ik nog Br standaard peesjes en strijklappen. Deze gebruik ik bij de ponyclub lessen alleen zijn de benen ook iets nat na het rijden.

Heb al zoveel peesbeschermers geprobeerd maar, of ze sluiten niet goed aan, of de pezen worden echt te warm.

Ik probeer verder al zoveel mogelijk zonder peesbeschermers te rijden omdat dit natuurlijk het beste is. Maar in het bos en met springen vind ik goede bescherming toch wel belangrijk.

Zijn er nou echt geen goede peesbeschermers voor, voor EN achter als set onder de 100,- euro. Waar de benen droog en niet warm onder vandaan komen na het rijden? Iemand suggesties laat het mij weten!

Er zijn hier veel mensen positief over de Le Mieux snug boots, misschien even een paar pagina's terug lezen.. ;)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:45

MoniekV schreef:
bontejames schreef:

Er zijn hier veel mensen positief over de Le Mieux snug boots, misschien even een paar pagina's terug lezen.. ;)

Had het al gelezen. Vind het mooie beschermers maar als set 140 euro. Heb laatst al 150 neergeteld voor de eskadron flexisoft peesbeschermer set :p. Verder zijn de snugboots ook weer hoge beschermers achter en heb achter liever kogelbeschermers

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:48

Dan neem je de snug boots voor de voorbenen en simpele strijklappen/kogelbeschermers van BR oid voor de achterbenen, dan blijf je wel onder de €100

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:49

Bontejames zit nu eens met klak het zelfde verhaal als jou... hoogmoedig wordt ik daarvan!