Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babybeertjes schreef:Van het weekend mijn eerste endurance 22 kilometer ermee gereden. Kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben.
Alleen.... ik heb ontzettend beurse plekken van de stijgbeugelriemen aan de binnenkant van mijn benen.
Ik rij nu nog met dubbele van Kieffer gladiator. Iemand tips?
Elco schreef:Ik vind je beugels erg ver naar achter zitten, ik heb ze ook op de achterste maar bij mij hangen ze wel in het midden van me zadel. Ook vind ik dat waar de beugelhaken zitten bij jou,een soort bult op je zitting zit.
Nu weet ik niet of dit bij alle nieuwe modellen zo is, mijn zadel is nu ong. 6 jaar en die heeft dat niet.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil met up en over beugelriemen, en mono beugelriemen.?
veerledec schreef:Elco schreef:Ik vind je beugels erg ver naar achter zitten, ik heb ze ook op de achterste maar bij mij hangen ze wel in het midden van me zadel. Ook vind ik dat waar de beugelhaken zitten bij jou,een soort bult op je zitting zit.
Nu weet ik niet of dit bij alle nieuwe modellen zo is, mijn zadel is nu ong. 6 jaar en die heeft dat niet.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil met up en over beugelriemen, en mono beugelriemen.?
Heb je ze op de achterste van twee posities of van drie posities?
Qua zitting, ik heb de folder niet bij de hand, maar dit was de versie die extra smal/weggesneden is op de plaats waar je bovenbeen naar beneden hangt, zodat dat makkelijker gaat.
Ik weet niet hoe het eruit ziet met mono beugelriemen, maar dit is in ieder geval één beugelriem die doorloopt onder het zadel.
rumay schreef:veerledec zou je dekje iets meer naar achter leggen onder je zadel. Je zadel ligt nu precies op de rand en dat is niet erg prettig voor je paard tijdens het rijden.
Aparte constructie voor je beugels