Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:44

Laatst bijgewerkt door veerledec op 02-06-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shuristar

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:46

Ik kan het linkje niet openen veerledec. Ben wel nieuwsgierig welke dat dan zijn :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:47

Nu wel? Heb de link aangepast. Niet dat dat filmpje je zoveel wijzer maakt hoor :P.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:55

haha kan hem zien maar niks wijzer geworden idd :P

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:56

Jammer. Was wel benieuwd, maar je kunt idd niet zien hoe het dan zit :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:56

Ik kan wel een keer een fotootje maken hoor. Aan het up & over systeem zie je weinig zo (al weet ik eigenlijk niet hoe het er normaal uitziet?). Je ziet wel duidelijk dat de ophanging verder naar achteren is. Ziet er erg vreemd uit als er niemand op zit, maar als ik aan het rijden ben ziet het er wel gewoon goed uit.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:03

wittepit schreef:
Ik ben ook een tevreden gebruiker.
Maar het staat of valt met je fitter, het is nogal neuzelig om af te stellen denk ik.

Welke fitters die in Noord-Holland komen kunnen jullie aanraden en welke juist niet?
Wat is dan de reden?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:12

Babybeertjes schreef:
Van het weekend mijn eerste endurance 22 kilometer ermee gereden. Kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben.
Alleen.... ik heb ontzettend beurse plekken van de stijgbeugelriemen aan de binnenkant van mijn benen.
Ik rij nu nog met dubbele van Kieffer gladiator. Iemand tips?

Ik rij ook met enkele, heb sinds kort ook een wow 2e hands aan laten meten op mijn andere paardje, zelf de enkele beugelriemen er weer bij gekocht van stubben zoals de meeste wow gebruikers hebben, tenminste degene die ik ken. Eerst nog maar mijn andere er aan gehangen van andere paard, hingen mijn veiligheids beugels aan, uit gemak dus. Poos terug wil ik ze in gebruik nemen . . . Zit ik op het laatste gaatje ! deze zijn L maar mijn oude zijn waarsch Xl, ik heb lange stelten : )
Mocht je intresse hebben in de enkel-stubben soft (heel zacht, zodat zweetblad geen gebruikers sporen krijgt) ik heb ze splinternieuw gekocht bij v Rijs Zevenhuizen, maar nu helaas over de retour datum : (

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:19

Kan Marion van checkmate saddelry aanbeveel weet waar ze he tover heeft en neemt de tijd

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:10

Mijn excuses voor de vieze schimmel, ik had een beetje haast :P.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:45

Ik meld me hier ook even, rijd ook met een Wow, heb hem nu denk ik zo'n 4 jaar.
Mijn zadel bevalt op zich goed, maar ik zie hetzelfde als wat ik bij Veerledec zie; de achterkant sluit niet goed aan op de rug en wipt een beetje omhoog. Zelf heb ik het gevoel bij lichtrijden, dat mijn zadel vanachter dan ook omhoog komt als ik "sta".
Hebben meer mensen met Wow hier last van?

Ik heb er daarom een pad van Kingsley onder liggen om de schokken te verminderen.
Omdat ik heel wisselend rijd, ivm slechte bodem, verandert mijn paard nogal eens in bespiering en is het onbegonnen werk om iedere keer een zadelpasser er bij te halen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:57

Ik heb m pas n paar weken, dus kan er nog niet veel over zeggen. Maar hij ligt niet zo hoog van achter. Hoe ligt ie,als je er op zit?

Ik kan ook best lekker buitenrijden,met mn dressuurzadel,trouwens.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:06

Mijn zadel wipt niet met rijden hoor. Ik zie nu ook op de foto dat het zo lijkt, maar in het filmpje dat ik eerder plaatste zie je dat het aansluit.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:17

@ veerledec kan je ook een foto maken zonder dekje, het beeld vertekend daar door.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:37

Uh ja hoor, vrijdagavond. Maar de foto's waren eigenlijk vanwege de beugelophanging hoor :).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:06

Het heeft bijna een een maand geduurd voordat we een datum hadden, maar nu is het gelukt om een afspraak te maken met Mechteld.

Heeft iemand van jullie ervaring met losse knee-blocks?
Zijn er ook mensen die ze gebruiken van andere merken?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:39

Ik vind je beugels erg ver naar achter zitten, ik heb ze ook op de achterste maar bij mij hangen ze wel in het midden van me zadel. Ook vind ik dat waar de beugelhaken zitten bij jou,een soort bult op je zitting zit.
Nu weet ik niet of dit bij alle nieuwe modellen zo is, mijn zadel is nu ong. 6 jaar en die heeft dat niet.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil met up en over beugelriemen, en mono beugelriemen.?

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:49

Bedankt voor de foto's! Het lijkt erop dat ze ver naar achter zitten maar daar merk je met rijden niks van. Wat is het verschil tussen up en over beugelriemen en gewone mono beugelriemen?

Mijn zadel ligt precies hetzelfde, als ik er niet op zit sluit de achterkant niet helemaal aan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:52

Elco schreef:
Ik vind je beugels erg ver naar achter zitten, ik heb ze ook op de achterste maar bij mij hangen ze wel in het midden van me zadel. Ook vind ik dat waar de beugelhaken zitten bij jou,een soort bult op je zitting zit.
Nu weet ik niet of dit bij alle nieuwe modellen zo is, mijn zadel is nu ong. 6 jaar en die heeft dat niet.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil met up en over beugelriemen, en mono beugelriemen.?

Heb je ze op de achterste van twee posities of van drie posities?
Qua zitting, ik heb de folder niet bij de hand, maar dit was de versie die extra smal/weggesneden is op de plaats waar je bovenbeen naar beneden hangt, zodat dat makkelijker gaat.
Ik weet niet hoe het eruit ziet met mono beugelriemen, maar dit is in ieder geval één beugelriem die doorloopt onder het zadel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:08

veerledec schreef:
Elco schreef:

Heb je ze op de achterste van twee posities of van drie posities?
Qua zitting, ik heb de folder niet bij de hand, maar dit was de versie die extra smal/weggesneden is op de plaats waar je bovenbeen naar beneden hangt, zodat dat makkelijker gaat.
Ik weet niet hoe het eruit ziet met mono beugelriemen, maar dit is in ieder geval één beugelriem die doorloopt onder het zadel.

Ik heb ze op de achterste van de 2, mono beugelriemen is ook 1 beugelriem die je aanhaakt aan je beugelhaak. Lopen ze bij jou helemaal door onder je zadel.?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:09

Dit is de achterste van drie posities, dus er is er nog één extra bijgekomen :). De riem loopt inderdaad door onder het zadel. Daarom moest ik ook veiligheidsbeugels (er kan niets los schieten als je valt en je voet blijft haken).

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:16

Sorry, maar snap het niet helemaal. Heb ook het filmpje gezien maar daar werd ik niets wijzer van.
Als ze onder het zadel doorlopen hangen ze dan niet aan je haken vast.?
Kan mij er geen voorstelling van maken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:18

Het is als het ware 1 lange riem die vast zit in de boom / structuur van het zadel. Loopt up and over :). Zit dus inderdaad niet aan de haken

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:20

veerledec zou je dekje iets meer naar achter leggen onder je zadel. Je zadel ligt nu precies op de rand en dat is niet erg prettig voor je paard tijdens het rijden.

Aparte constructie voor je beugels

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:23

rumay schreef:
veerledec zou je dekje iets meer naar achter leggen onder je zadel. Je zadel ligt nu precies op de rand en dat is niet erg prettig voor je paard tijdens het rijden.

Aparte constructie voor je beugels

Ja, eens, dekje ligt niet recht.

Hier twee stills, met oud en met nieuw zadel. Niet heel duidelijk, maar als het goed is liggen mijn benen nu meer onder me in plaats van naar voren.

Afbeelding

Afbeelding