Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:23

Van Fairfax zelf bestaat er ook een bontje die je erom kan doen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:28

Ik merk wel verschil ja.. sowieso ligt de singel beter omdat mijn paard een korte rug heeft dus weinig ruimte voor zadel.
En mijn zadel ligt heel stabiel nu..heb een rond paard.
Verder zet hij voorbeen nu ruimer weg en is de knik in het wijken ook weg.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:42

Als ik te strak aansingel merk ik dat ook direct aan mijn paard, die vind dat niet fijn.

Qua breedte heb ik vooral verschil gemerkt in de oksels, met de breede variant liep mijn paard zich helemaal kapot, en nu met de smalle geen last. Waar dat precies door komt weet ik niet. Ik heb ook een langere singel nu.

Ik heb een speciaal bontje er bij besteld toen ik van breed naar smal ging, omdat mij paard toen nog wat kale plekjes had in zijn oksel.
Dat bontje komt uit Engeland, het merk weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar volgens mij staan ze ook op de website van Pas de Deux. De vorm van dit bontje is perfect voor de fairfax en ook voor andere anatomisch gevormde singels.
Ik heb hem nu trouwens al een poosje niet meer gebruikt maar vind het wel fijn om achter de hand te hebben.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:25

Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar de winkel waar ik mijn fairfax gekocht heb. Ik heb de singel eind mei gekocht en er zitten nu meerdere scheurtjes in. Zowel aan 1 rand als in het midden. Dit ondanks zorgvuldig onderhoud. Ik maak de singel na het rijden altijd even schoon met een vochtige doek en 1 keer per week maak ik hem uitgebreid schoon met zadelzeep en vet ik de singel in. Ook is de singel inmiddels aan de binnenkant sterk verkleurd. Maar dit vind ik nog niet het ergste. Het vervelendste vind ik de scheurtjes, dit moet niet mogen bij een singel van €300,-!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:33

Mijn singel begint nu sinds een week of twee ook te verkleuren. En heeft ook behoorlijke rimpels :+ maar nog geen echte scheuren....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:38

Slecht hoor, dat moet niet mogen. Heb mijn prestige singel al jaren, die poets ik misschien 1x per jaar en die is nog als nieuw. Ik heb gisteren een fairfax opgehaald bij de plaatselijke ruitersport zaak, vandaag mee gereden, hij leek z'n rug iets beter los te laten. Helaas ligt m'n zadel nog niet optimaal dus zodra dat weer helemaal oke ligt ga ik opnieuw evalueren. Donderdag springles, benieuwd of ik dan ook verschil merk.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:48

Ik heb mijn leren singel al 28 jaar en verkeerd nog in 'nieuwstaat', dagelijks gebruikt, en was veel minder duur dan een Fairfax, dus dit zou idd niet horen te gebeuren.
Het e.e.a. heeft wel te maken met onderhoud en leerkwaliteit e.d..

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:32

Ik baal er ook echt van! Mijn paard zweet wel best veel maar daarom maak ik de singel na het rijden altijd even schoon met een vochtige doek zodat het zout eraf is. Ik ben er echt heel zuinig op dus daarom baal ik des te meer! Ik hoop echt dat er wat geregeld kan worden. Heb al een mail terug van de ruitersportzaak, ze nemen contact op met hun leverancier.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:14

Ik gebruik hem ook maar voor 1 paard, dus max 4 keer per week een uurtje... En daarna maak ik hem gelijk schoon met lederbalsem....

Ik denk dat ik toch ook maar eens naar de winkel terug ga, hij gaat wel echt behoorlijk verkleuren nu....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:55

Is er ergens een lijst met verkooppunten?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:44

Jeetje zeg :oo die ziet er inderdaad niet meer uit.....daar zou ik ook van balen zeker voor het geld wat je voor neer moet leggen :o

Mijn singel heb ik ruim een jaar in gebruik, wordt dagelijks gebruikt bij meerdere paarden en die ziet er nog tiptop uit. Terwijl ik hem helemaal niet zo bijzonder goed onderhoud. Verkleuren doet hij ook niet, hij is nog helemaal mooi zwart. Ik zal eens kijken of ik vanavond een kan foto kan maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:04

Die singel ziet er echt al slecht uit. Ik heb een Kentaur singel van al jaren oud en een merkloze leren singel. Die zijn nog als nieuw. Alleen mijn bruine leren springsingel verkleurt een beetje, maar die was merkloos. Het leer is nog goed.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:32

Ik ga de singel ook testen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:21

Ik verzorg mijn singel niet goed genoeg gezien al het zand en zweet tijdens de endurancetrainingen := maar ziet er nog goed uit, geen scheurtjes of verkleuringen (zou idd ook niet mogen).

Wat betreft aansingelen zit ik in een soort van spagaat. Ik wil niet te strak aansingelen, maar zodra ik in heuvelig/bergachtig terrein ga rijden zal ik wel moeten anders glijdt het zadel naar achteren :+
Heb er wel een Nuumed bontje omheen speciaal voor de Fairfax en dat bevalt goed.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:17

Blijkbaar moet je hem dus slecht onderhouden hahaha ;)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:40

Nou dat blijkt inderdaad, die van mij heeft ook de tekenen die de singel van Marliesvr, op de scheurtjes na dan, terwijl ik hem altijd schoonmaak na het rijden en minstens twee keer per week in het vet zet!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 00:48

Dat is dan prima voor mij want ik vergeet steeds mijn zadel ed te onderhoude :D

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:47

Ik heb inmiddels een mail terug, ik krijg een nieuwe singel. Fijn dat ze dit zo netjes oplossen! Mijn nieuwe singel ga ik denk ik ook maar minder vaak poetsen dan ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:50

Netjes! Marliesvr.

Iemand hier die nog een smalle versie mt 70 kwijt wil?
Moet voor eentje toch over op een smalle ben ik bang...
( graag pb)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:00

Hier een klein jaar nu de brede in gebruik, 85 cm. Liefst zou ik echter een smalle willen...maar die zijn te kort. Heb gewoon het idee dat deze net even te breed is achter de ellebogen. Hij geeft niet aan dat hij en echt last van heeft,
maar ik zie het aan de zweetafdrukken op de singel. De smalle heeft daar, door de kleinere ronding, net even meer ruimte (denk ik).
Hoop dat die nog eens te leveren zullen zijn!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:57

Ik heb de test singel nu een week. Deze singel kan net vast, hij komt net over de rand van het dekje. Een maat korter is besteld, die ga ik ook proberen.
Ze loopt er fijn mee, de singelnijd is nu al zo goed als weg en ze krijgt er geen wondjes van!
Wat mij gelijk op viel, was de stille ligging van mijn zadel terwijl ik los aan gesingeld had. Ook is ze vlotter en komt ze tijdens overgangen veel minder tegen de hand.
Dat wordt sparen... ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:03

Ik heb mijn fairfax net te koop gezet, ben er nog steeds enorm over te spreken, maar moet toch een smalle versie hebben..
Mocht iemand interesse hebben? Het is een 70 cm met ring.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:05

Ik ga dit topic ook mee lezen heb ook nog een nieuwe singel nodig

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:58

Ik ben zeer te spreken over mijn Fairfax. Paard durft de rug beter te bollen, beweegt vrijer uit de schouder en is achter beter geworden met springen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:01

Hier ook zeer te spreken over de singel.
Paard is stiller in de aanleuning,beweegt meer en ruimer vanuit de schouder en treedt achter beter door.
We hebben de singel 2 keer uitgeprobeert en daarna met een gewone singel weer gereden.
Paard liep met de gewone singel lang zo lekker niet.
Dus daarna de singel toch maar aangeschaft.
Dochter gaat vanavond haar springpaard rijden met de singel,zal me benieuwen.