Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:20

Ik heb een aantal jaren geleden wat Premium modellen gehad, vond de achterkant te laag maar de wrongen wel fijn. Ik vindt een vlakke zitting met hoog achterboogje erg fijn, en bij de Butterfly is die het hoogst, daarom vind ik die zitting het fijnst :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:27

Ik heb een premium en heb daarbij de achterkant nog extra opgevuld waardor het een hogere achterkant is en ik zit er nu echt lekker in opgesloten tussen de wrongen en de achterkant

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:05

Had ik ook gedaan, maar mijn ding was het gewoon niet helemaal :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:16

*\o/* Zojuist besteld *\o/*

Ben zo benieuwd!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:19

Ik ben ook benieuwd Femke. :D :D

Don, grote kans dat ik straks ook overtuigd ben en aan het eind van deze maand ook 'n iberica bestel. :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:44

Problemen met je PC Gimli :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:34

Andapanda schreef:
Glucose intolerantie, spieren raken verkrampt en hij wordt vervolgens kreupel. Heeft en tijd geduurd voor we erachter waren. elke verandering houden we nu in de gaten en soms overvalt t als nog, weken rustig aan alles beperken.. gras doet em weinig goed (even als brokken en kuil etc). Bewegen in stap aan de hand met oefingen tussendoor doen we altijd, kreupel of niet, het lijf moet bewegen en afvalstoffen moeten afgevoerd worden.

Kortom hopelijk kunnen we over een week of 4 weer verder op de iberica :)

Getsie wat een gedoe. Lastig hoor. Maar inderdaad... beweging is heel belangrijk. Ongeacht of ze kreupel zijn of niet. Zonder dat, stapelen de problemen zich alleen maar verder op. Zelfs als ze altijd buiten lopen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:33

Verdorie, mijn paardje heeft dat ook. Spieren verkrampen en links achteraan kreupel (been stijf houden bij het stappen), bekken kantelt en wordt scheef. herken je dit?
Welke oefeningen doe je aan de hand in stap als ik vragen mag?

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 11:41

@cambiar, mijn paard verkrampt over gehele lijf vooral rug (lendenen, si) wil zijn bekken liever zo min mogelijk kantelen en deze keer is hij rechtsvoor aardig kreupel.
Oefeningen aan de hand van achter naar voren stappen op rechte lijn en op de volte wisselend in stap tempo. Oefeningen als travers, schouderbinnenw pak ik mee als de kreupelheid en zijn misselijkheid over het hoogtepunt heen is om hem weer iets soepeler te krijgen. Alles doe ik kort, geen lange zijdes 1 oefening doen, dat is te veel voor de verkramping, dus een paar pasjes en dan weer rechtuit stromen. Hoe ga jij met je paard verder in training na verkramping (ook van het gras? insuline resistentie)?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:57

Ja, van het gras. Zij verkrampt ook over haar hele rug, lendenen, ook de nek zit keihard. Lijkt alsof de hele bovenste lijn onder een hele grote spanning komt te staan. Niemand heeft me tot nu toe kunnen of willen zeggen wat ze heeft.
Ik kom er zo min mogelijk aan en heb beste resultaat van haar op een weide te zetten waar bijna geen gras opstaat (millimeter lengte), mee met de rest en genoeg droog, mager hooi zodat ze geen darmzweren krijgt. Ze is enorm dominant en daardoor beweegt ze meer omdat ze het leuk vindt om haar vriendinnetjes te gaan wegduwen. Ik heb haar nog op een afgezet stukje zonder gras gezet, de rest zat wel in de weide en toen verkrampte ze nog meer door de frustratie.
Ik heb hele goeie resultaten met magnesium, vit E en de kruiden van Jan Jonas voor spijsverterings problemen. Helaas heeft ze weer een opstoot gedaan doordat de man die vroeger het stuk huurde zomaar een lading vers afgedaan gras in haar bereik gekieperd heeft om me een loer te draaien. Nu mag ik van vorenaf aan herbeginnen, ze was er nochtans praktisch helemaal door (ze heeft ook zeer veel baat gehad van de osteopathie, gekraakt geweest in de lenden, ik heb er veel geld ingestoken, jammer dat die kl*** het terug vergald heeft)...
Ik weet niet of ze insulineresistentie heeft...het schijnt een verterings/metabolisme probleem te zijn waar bepaalde afvalstoffen zich gaan ophopen en in de bloedbaan terecht komen. Misschien is het een combinatie van meerdere factoren, is meestal het geval.
Wandelen aan de hand, rechtuit, deed haar ook veel goed. Misschien moet ik toch maar terug gaan werken met haar aan de hand, bedankt voor de tips ;-).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:23

Buitenzinnig schreef:
Onder de vacht bij de beugelriemen? Die zijn voor het vastzetten van ene klein voortasje

vergeet ik helemaal om je te bedanken voor het antwoord, hoe onbeleefd van mij.
Dus bij deze : dank u. :D

Ik heb dit weekend de Iberica getoond aan familie die pony kwamen bezoeken, ze hebben het ding langs alle kanten bekeken en betast. :D Geloof dat ze het er over eens waren dat dat heel zacht moet zitten, alleen snappen ze niet dat ik dat durf zonder beugels aan hihi. Door dat schapevel zit ik veel stabieler dan op een leren zadel (zadels van bijrijdpaardjes zaten zelden goed voor mij persoonlijk, wel voor het paardje zelf) dus tot nu toe mis ik de beugels niet - alleen om op te stappen. Op stal gebruik ik een opstapje, geen probleem, maar de dag dat ik er op wandeling onderweg ergens af moet en vervolgens weer op wil, ga ik wel even moeten zoeken gok ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:44

Ik ben vandaag nog opgestapt zonder beugels, heb een Pony maat Iberica ontvangen van BZ, maar had even geen beugels en riemen bij de hand.

Bij deze ponymaat Iberica zitten de singelstoten en beugelophanging ineens veel verder naar achteren toe dan bij de WB die ik eerst had. Scheelt zeker een handbreedt vanaf de voorkant gezien, veel betere beugelpositie dus en geen stoelzit meer :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:28

Maar ... ik heb ze gebeld ... dit was wel heel ver naar achteren en de volgende lading komt met de beugelriemen tussen die 2 posities in. Het hangt een beetje van het paard af of het nog kan. Wat mij betreft hadden ze ook meer in het midden mogen zitten, maar volgens Christ was het gevaar dat het velzadel dan erg ver naar voren schoof en de ruiter dus ook ver naar voren ging zitten (dus niet ver naar voren in het velzadel, maar het geheel te ver naar voren)

Kunnen jullie het nog volgen??? <<)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:02

Nouja dat klopt ook wel, dat is dus mijn probleem met de Butterfly... ze moeten gewoon die banden achter elkaar leggen in plaats van op elkaar :)

Nu ligt de singelophanging goed ("oude" Iberica) maar de beugelophanging te ver naar voren...of de beugelophanging goed (Butterfly) en de singelophanging te ver naar achteren...

Ze moeten de singelophanging gewoon aan de voorkant doen, en de beugelophanging daar achteren.

(mijn bescheiden mening :P )

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:15

Carmy81 schreef:
Ik ben zo blij ik ben zo blij ik ben zo blij !!!!!!!
Op advies van Ron van Buitenzinnig ( mijn dank is groot ) een holistisch DA een second opinion gevraagd betreffende mijn paardje het vocht in de benen en de pijn met rijden.

Het vocht is van de weidegang, JAZEKER want ze staat nu 5 dagen binnen en het vocht is bijna helemal weg :). Pijn met rijden zou van het scheef zijn in het bekken kunnen zijn.

Donderdag dus een chiropractiker ( schrijf je dat zo ?? ) erbij om te kijken wat ze voor ons kan betekenen....

Ik zeg, halleluja !!! *\o/*

*\o/* *\o/* _/-\o_ wat enorm fijn voor jullie!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:16

DeSprinkhaan schreef:
staat trouwens ook een butterfly te koop.
http://www.bokt.nl/markt/ad/42921/bareb ... an-lamsvel

En een iberica gezocht

Denk dat dit wel een holuhorse is.

Kreeg net een berichtje van Marcel met de foto van de nieuwe iberia van holuhorse.
Vind hem wel aardig, maar is wel anders dan de iberica van christ, zit een beetje tussen de iberica en butterfly in of niet?.
Vind alleen de singelstoten wel erg ver naar voren zitten of ligt dat aan mij.

De christ is toch mooier.

Dit is de foto die Marcel me gestuurd heeft.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:31

Ja de singelstoten zitten wel ver naar voren, maar op zich niet op een ongunstige plek denk ik, om te voorkomen dat het geheel te ver op de schoft schuift.

Het is alleen jammer als ook hierbij de beugelophanging op dezelfde plek zit, want dan zit je weer met de stoelzit... :=

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:40

Dank je wel iedereen die blij voor me is :))

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:44

@ pmarena, ja wat betreft de beugel ophanging, dat weet ik ook niet, maar misschien komen er nog meer foto's.Maar hoe vind je hem zo op het oog verder kijken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:46

Mja ziet er wel leuk uit toch...?

Alleen als ik dit zie zou ik dan liever de Butterfly van Christ hebben met dat hogere achterboogje :j

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:20

Buitenzinnig schreef:
Maar ... ik heb ze gebeld ... dit was wel heel ver naar achteren en de volgende lading komt met de beugelriemen tussen die 2 posities in. Het hangt een beetje van het paard af of het nog kan. Wat mij betreft hadden ze ook meer in het midden mogen zitten, maar volgens Christ was het gevaar dat het velzadel dan erg ver naar voren schoof en de ruiter dus ook ver naar voren ging zitten (dus niet ver naar voren in het velzadel, maar het geheel te ver naar voren)

Als ik het goed begrijp is Christ aan t experimenteren met de positie van de beugelophanging en hebben ze nu een lichting geproduceerd met de ophanging verder naar achteren en gaat bij de volgende lichting de beugelophaning weer wat naar voren? Ik heb gisteren een Iberica bij je besteld (hopenlijk heeft de bank gelijk overgeschreven en is ie vandaag nog op de bus kunnen gaan), uit welke lichting komt de Iberica die ik ga ontvangen?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:22

Ik wil er eigenlijk wel heel graag 1 met de beugelophanging verder naar achter...
Dus als dat deze lichting is bestel ik hem wat eerder dan geplant denk ik :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:22

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over de singelbevestiging en de beugelbevestiging van de iberica... kan absoluut niet zeggen dat ik in stoelzit zit en hij blijft prima liggen, juist door die singelstoten vooraan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:42

Stelvio schreef:
Buitenzinnig schreef:

Als ik het goed begrijp is Christ aan t experimenteren met de positie van de beugelophanging en hebben ze nu een lichting geproduceerd met de ophanging verder naar achteren en gaat bij de volgende lichting de beugelophaning weer wat naar voren? Ik heb gisteren een Iberica bij je besteld (hopenlijk heeft de bank gelijk overgeschreven en is ie vandaag nog op de bus kunnen gaan), uit welke lichting komt de Iberica die ik ga ontvangen?

Die met de stoten ver naar achteren - als je het voorzichtig past, zodat hij niet vies wordt en het is niks - gaat hij weer retour Christ en mogen ze me nieuwe sturen. En ja, hij is al op de post.
Ik moet bekennen dat ik het helemaal niet gezien had :o Y;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:46

Ach, gelukkig heb je een beroeps-zeikerd die dat soort dingen wel direct ziet, achter de hand :o :P