Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:maar ik wil toch gaan kijken of ik via geschikte adresjes weer wat meer aan mezelf en manier van omgaan met paarden kan gaan werken (en dan hopelijk ook weer de lef om te gaan rijden, de val van Ben heeft een behoorlijke deuk in 't zelfvertrouwen veroorzaakt.
Huertecilla schreef:@Tamary: 'trektocht' is een modewoord voor een must-have droom. Net als de camino de santiago doen.
Op de site van de Long Riders Guild kan elke paardenlíefhebber lezen dat het in de regel alleen iets is voor paardríjders
Francis schreef:'t Zit em blijkbaar toch ergens anders in en ik moet zeggen dat het mij zelf nog 't meest verbaasd heeft denk ik, dat ik na 30 jaar rijden ineens niet meer op een paard durfde...
Huertecilla schreef:Er is geen vrees groter dan de vrees voor wat men vreest.
Vergelijk het met angst voor de tandarts. Slaat ook nérgens op en toch is het een drama voor menigeen.
Bij paardrijden is dat de angst voor het onlustgevoel van het onzekere 'wat als'. Datzelfde wat de meeste vrouwelijke ruiters voorbij midden twintig tot 'aan de teugel' controll freaks in een omheinde zandbak maakt.
Cambiar schreef:Pffffffffffffff...meeste vrouwelijke ruiters...wat een vreselijk vooroordeel ...
Francis schreef:Feminisme als in 'gelijke rechten' ok... maar we ZIJN niet gelijk. (En waarom zou je dat in godsnaam willen?)
Francis schreef:Oh kijk, dus eigenlijk betekent het angst om te vallen gewoon da'k een goeie moeder benDa's mooi want er zijn ook vaak zat momenten dat ik mezelf een ontaarde moeder vind dus dat compenseert mooi.
Maar ik denk dat er kern van waarheid in zit, feit is dat ik nadat ik moeder geworden was me wel degelijk bewuster ben geworden van de risico's (en ik ken meer dan genoeg moeders die dat zelfde hebben gevoeld, hoeveel zijn er niet die zeggen 'vroeger stapte ik overal op maar tegenwoordig niet meer...')
Huertecilla schreef:Cambiar schreef:Pffffffffffffff...meeste vrouwelijke ruiters...wat een vreselijk vooroordeel ...
Een vooroordeel is pas een vooroordeel als het oordeel geen basis van feiten heeft. Dat heeft dit wel. Dus graag jouw excuus voor deze belediging.
De aarde is rond en vrouwen hebben een hormooncomplex wat hen vruchtbaar als konijnen en instinctief goede moeders maakt. Voor de evolutie, voor de soort heeft dat geen prijs, voor menig individu wel.
Valangst en controledwang aan-de-teugels ís typerend vrouwelijk boven de leuke jonge meiden leeftijd.
Trek die schoen aan of niet maar schiet niet op de boodschapper. Bied je excuus aan voor dat schieten
Cambiar schreef:Citaat:Pffffffffffffff...meeste vrouwelijke ruiters...wat een vreselijk vooroordeel ...
Waar in godsnaam moet ik m'n excuses voor aanbieden?
Huertecilla schreef:Voor het in het openbaar onterecht schrijven dat ik een vooroordeel ventileer.
Dat is beledigend = excuus.
Als je een grote meid bent, kan je dat ook in het openbaar.
Francis schreef:Komkom dames, niet zo heetgebakerd... Ik vind het altijd wel grappig als vrouwen heftig gaan reageren op stellingen dat iets 'typisch vrouwelijk' is... Misschien ook typisch vrouwelijk om dat te doen, maar wat is er mis met 'typisch vrouwelijk'? Het is nou eenmaal een wetenschappelijk vast te stellen feit dat wij anders zijn dan mannen (God Zij Dank voeg ik daar dan aan toe)
Het is heel logisch en verklaarbaar dat wij dús in bepaalde situaties anders reageren/handelen/functioneren dan mannen. Dat geeft toch niet. Het negeren zou dom zijn, de wetenschap dat het zo is kan je namelijk ook helpen er mee om te gaan of een oplossing voor je probleem te vinden (kijk maar naar het 'probleem' qua anatomie en rijden'.. hoeveel vrouwen kampen niet met het probleem zonder zich te realiseren waar dat probleem door veroorzaakt wordt... ik heb al een heel stel vriendinnen een 'OH... nu snap ik het' reactie zien krijgen na het lezen van het artikel hierover. En dat helpt hen weer dingen te accepteren... meerdere proberen nu niet meer krampachtig de tenen naar binnen te houden en kunnen nu wel lekker hun paard uitzitten).
En 'typisch vrouwelijk' is niet negatief... zo wordt het ook niet gebracht, degenen die er zo heftig op reageren 'interpreteren' het als negatief, maar in mijn ogen zegt dat dus meer over de 'lezer' dan over de 'schrijver'. Waarom ervaar je dat als negatief? We zijn het extreem feminisme waarin we in alles gelijk gesteld willen zijn/voelen als mannen toch wel voorbij nu?
Feminisme als in 'gelijke rechten' ok... maar we ZIJN niet gelijk. (En waarom zou je dat in godsnaam willen?)
Cambiar schreef:Datzelfde wat de meeste vrouwelijke ruiters voorbij midden twintig tot 'aan de teugel' controll freaks in een omheinde zandbak maakt.
Als dàt geen grove beledeging is...en ik zou dan nog m'n excuses moeten aanbieden, LOL
Huertecilla schreef:Cambiar schreef:Datzelfde wat de meeste vrouwelijke ruiters voorbij midden twintig tot 'aan de teugel' controll freaks in een omheinde zandbak maakt.
Als dàt geen grove beledeging is...en ik zou dan nog m'n excuses moeten aanbieden, LOL
Dat is geen belediging, maar een observatie gebaseerd op feiten.
Je wringt je op mijns inziens uitermate kinderachtige wijze onder een excuus uit. Dat toont je niet als grote meid.
Cambiar schreef:Ik heb al vaker gelezen dat u paardrijden niet de geschikte sport voor vrouwen vindt,