Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:02

Schangah schreef:
Jennyxx schreef:
Ilova, dat vraag ik mij dus ook af, heb de vraag ook wel eens gesteld. Maar denk dat wij het hier op bokt niet weten. Ik vraag me ook af waarom je een stillere hand bij dit hoofdstel moet hebben. Werkt hij dan toch scherper in??

Je hulpen komen directer over omdat je bit niet aan een los bakstuk is bevestigd. Heb je geen stille hand dan stoort dit je paard. Bij de competitie werd eerst niet de bitclipjes bijgeleverd. Nu wel. Door deze te gebruiken gaat de druk van het bit gedeeltelijk naar de neusriem.

Dan vind ik het geen vriendelijk hoofdstel :n Wel met bitklips, maar die bevallen niet als ik het zo lees.

Beetje verradelijk vind ik. Veel mensen kopen dit hoofdstel omdat het vriendelijker zou zijn. Ja de neusriem zit prettiger, maar vervolgens werkt het bit dus 'harder' in...

Maar ja het heeft geen zin om dit te schrijven, want mensen lezen toch niet het hele topic omdat het zo lang is :P

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:17

Heeft niemand last dat het (bruine) competion hoofdstel gaat bladeren? Bij mij gaat de hele onderlaag van mijn hoofdstel af, het is pas 4 maanden oud..
Ik heb er nog niets over gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het alleen heb :o

Tatyana

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:22

Jennyxx: Ik rijd met bitclips en zo ook een vriendin van mij en ons bevallen ze uitstekend. Ook zonder bitclips is het een fijn hoofdstel.
Je moet alleen je er bewust van zijn wat je met je handen doet, maar dat moet je je in mijn ogen altijd!
En een bit werkt precies zo hard in als je er zelf aan "trekt"...
Dus als je paard slecht reageerd, moet je het bij jezelf zoeken. Dit hoofdstel geeft je paard namelijk de ruimte om te reageren...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:25

Jenny, ik gebruik dit hoofdstel niet eens zonder de clips. ;)
Die vind ik juist zo geweldig. Omdat je zowel op neus als mond in kan werken op die manier.
Maar ik denk niet dat het bit scherper is omdat het toevallig lager is vastgegespt dan een normaal hoofdstel?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:03

Jennyxx schreef:
Schangah schreef:
Ilova, dat vraag ik mij dus ook af, heb de vraag ook wel eens gesteld. Maar denk dat wij het hier op bokt niet weten. Ik vraag me ook af waarom je een stillere hand bij dit hoofdstel moet hebben. Werkt hij dan toch scherper in??

Je hulpen komen directer over omdat je bit niet aan een los bakstuk is bevestigd. Heb je geen stille hand dan stoort dit je paard. Bij de competitie werd eerst niet de bitclipjes bijgeleverd. Nu wel. Door deze te gebruiken gaat de druk van het bit gedeeltelijk naar de neusriem.

Dan vind ik het geen vriendelijk hoofdstel :n Wel met bitklips, maar die bevallen niet als ik het zo lees.

Beetje verradelijk vind ik. Veel mensen kopen dit hoofdstel omdat het vriendelijker zou zijn. Ja de neusriem zit prettiger, maar vervolgens werkt het bit dus 'harder' in...

Maar ja het heeft geen zin om dit te schrijven, want mensen lezen toch niet het hele topic omdat het zo lang is :P[/quote]

Niet harder maar je hulp heeft geen vertraging. Dus bovenstaande conclusie is niet correct.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:43

Wat voor woord moet ik dan gebruiken? Werkt eerder in of sterker? Hoe dan ook, natuurlijk moet je altijd een stille hand hebben, maar bij dit hoofdstel dus nog stiller. Aangezien we niet allemaal Anky's zijn, is het hoofdstel wat dat betreft dus niet vriendelijk.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:55

Jennyxx schreef:
Wat voor woord moet ik dan gebruiken? Werkt eerder in of sterker? Hoe dan ook, natuurlijk moet je altijd een stille hand hebben, maar bij dit hoofdstel dus nog stiller. Aangezien we niet allemaal Anky's zijn, is het hoofdstel wat dat betreft dus niet vriendelijk.

Volgens mij is niet een hoofdstel vriendelijk als je geen stille hand hebt. Ik weet niet of je het filmpje hebt bekeken. Maar daarin wordt het paardvriendelijke ten opzichte van gewone hoofdstellen uitgelegd. Ik zou zeggen probeer het hoofdstel eens uit en geef dan je ervaring weer.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:59

Nou ik ben zeker geen anky en heb geen extreem stille hand, maar toch reageert mijn merrie beter op dit hoofdstel. Helemaal met bitclips...

Dus ook daarin is je conclusie onjuist...
Ik kan je alleen maar zeggen: probeer het en ervaar of het bij jou en je paard past...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:01

Tatyana, ik schreef eerder inderdaad dat het met bitklips wel vriendelijk is :D

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:03

Ik rijdt ook zonder. En ook dan gooit mijn merrie d'r tong niet over d'r bit of gewoon uit haar mond, wat ze normaliter bij ieder hoofdstel doet... Zegt toch wel iets lijkt me...

Maar dat zeg ik, het is voor ieder paard anders.

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:24

Ik vind het een erg mooi hoofdstel en vraag me af of hij bitloos goed werkt. Is er iemand die hem bitloos gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:27

dasalijn schreef:
Ik vind het een erg mooi hoofdstel en vraag me af of hij bitloos goed werkt. Is er iemand die hem bitloos gebruikt?

Nog niet, maar dat gaat zeer binnenkort gebeuren. ;)
Ik verwacht het hoofdstel morgen of overmorgen binnen te hebben en ga 'm uitsluitend bitloos gebruiken.
Het is wel de "nepperd" van de ruitersportshop.
Ik zal mijn ervaring en mening zeker met jullie delen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:03

Ik gebruik 'm als sidepull, werkt prima :j

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:45

sidepull en kruislings gaat hier prima.
het kinstukje niet, dat verschuift

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:37

Jep, die bedoel ik ook.
Ik heb 'm nog niet binnen trouwens.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:54

hebben ze die neppert ook als competition??

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:17

Cariena schreef:
Heeft niemand last dat het (bruine) competion hoofdstel gaat bladeren? Bij mij gaat de hele onderlaag van mijn hoofdstel af, het is pas 4 maanden oud..
Ik heb er nog niets over gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het alleen heb :o

Ik heb ook de bruine competition. Maar vooralsnog heb ik geen klachten/ problemen met t hoofdstel.
Ik zal t wel in de gaten houden. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:46

Zouden degenen die het hoofdstel (of de nepperd) hebben eens foto's willen plaatsen om te zien hoe het zit bij verschillende paarden? Graag zowel met bit als zonder ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:50

Zodra ik het hoofdstel binnen heb, ga ik foto's maken van de bitloze versies om het paardehoofd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:55

Mijn haflinger met de Competition, met bit, zonder clips.
Afbeelding

Afbeelding

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:07

Cariena schreef:

Die van mij word ook lelijk het hele leer is beschadigt bij de neusring. (Ik heb de multi) Ik baal er wel van want ik heb flink wat geld neergelegd voor het hoofdstel. Ik denk dat ik ook een klacht ga indienen. Goed leer beschadigd niet zo snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:01

Dat bladeren van het leer kreeg ik bij de singelstoten van mijn bbp.
Daarover schreef de leverancier (van dat bbp) mij het volgende:

De stoten zijn uit echt leder vervaardigd. Zelfs zijn deze singelstoten uit meerdere lagen opgebouwd en ter versterking zit daar ook nog een PP band tussen. De gaten in de stoten zullen in gebruik al snel enigszins vervormen, dat is een eigenschap van leder. Ook heeft de afwerk oppervlaktelaag het daarbij te verduren, immers deze laag ligt op het leder van de stoten en is niet elastisch. In het gebruik heeft e.e.a. echter geen nadelige invloeden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:59

ik heb de competitie en het leer is nog goed na 4 maanden gebruik.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:14

met bit
Afbeelding

kaakgekruisd
Afbeelding
(niet erg duidelijk) meer foto's in profiel :P