Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 23:55

Ik heb net de Kiwi suede besteld bij Ooteman, ietsje korting. *\o/*

Hoe vallen de snugboots? Zit dat elastiek niet te strak? Ik heb een iets grovere KWPNer, die is niet gezegend met spillebenen.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:57

Wiwabalia schreef:
Ik heb net de Kiwi suede besteld bij Ooteman, ietsje korting. *\o/*

Hoe vallen de snugboots? Zit dat elastiek niet te strak? Ik heb een iets grovere KWPNer, die is niet gezegend met spillebenen.

Ik heb een L voor m’n kwpn van 178, ik heb ze op het laatste gaatje staan. Heb zelf liever die van Harry’s horse de air mesh die vallen iets ruimer. Heb ook van weatherbeeta maar die zijn minder lucht doorlatend heb ik het idee.

Mariska_vD

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:04

Vandaag voor het eerst met de Rhone Espresso gereden! Ik vind hem zo tof!
Nu wachten tot ik weer met zadel mag rijden want dan zal hij nog mooier staan!

Afbeelding

Irisjuliax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:10

Een foto gemaakt van de dekjes die ik thuis heb liggen *\o/* dit is de helft van mijn collectie. Inclusief mijn 2 nieuwste: wisteria en mist :o

Afbeelding

Tipje om ze op te bergen; ik heb ze zowel thuis als op stal in de dimpa opbergtassen van Ikea. Zowel s/m als L dekjes passen er makkelijk in. 12/13 dekjes in 1 tas. Ook handig voor dekens.

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:52

Mariska_vD schreef:
Vandaag voor het eerst met de Rhone Espresso gereden! Ik vind hem zo tof!
Nu wachten tot ik weer met zadel mag rijden want dan zal hij nog mooier staan!

[ [url=m/U7g8wZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het ziet er mooi uit maar ligt het zadel niet op de rand van het dekje?

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:47

Mijn nieuwe Rhone navy is ook binnen!

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:45

eukje schreef:
Mijn nieuwe Rhone navy is ook binnen!

[ [url=m/kWaTvC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehhh voor Do? <3

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:24

Ik heb mijn plum suede gewassen en nu zijn er stiksels los gegaan. Iemand hier ervaring mee, kan je dit makkelijk zelf oplossen?Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:21

Ook een keertje gehad, mijn schoonouders hebben een meubelfabriek en hem daar onder de machine gelegd.

Denk als je langs een keldingreparatie phnt gaat, kunnen ze het zo met een minuutje oplossen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:15

xSCWx schreef:
Ik heb mijn plum suede gewassen en nu zijn er stiksels los gegaan. Iemand hier ervaring mee, kan je dit makkelijk zelf oplossen?[ [url=m/AqcOSr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet niet hoe oud het is maar lijkt mij dat het dan niet correct genaaid is toch? Tenzij het normale slijtage zou kunnen zijn.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:58

Iemand ervaring met de neusnetjes van lemieux? Heb nu een van harrys horse maar die past niet op mijn brede neusriem dus hoop dat die van lemieux er wel op past..Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:59

xxxmh schreef:
Iemand ervaring met de neusnetjes van lemieux? Heb nu een van harrys horse maar die past niet op mijn brede neusriem dus hoop dat die van lemieux er wel op past..[ [url=m/Jk6WTA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, echt hele fijne netjes! Heel blij mee.
Gaat wel passen denk ik. Zijn makkelijk en ruim in het klittenband.

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:13

Top thanks, welke maat raad je aan? Want las op internet dat ze groot vallen. Het is een hafinger met een groot breed hoofd wat altijd full heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:23

xxxmh schreef:
Top thanks, welke maat raad je aan? Want las op internet dat ze groot vallen. Het is een hafinger met een groot breed hoofd wat altijd full heeft.

Ik heb voor mijn D pony een maat pony (wegens lage neusriem). Dus ik zou voor een cob gaan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:36

Dankje! Rijd nog even paar dagen met dat andere netje en ander hoofdstel om te kijken of ze indd minder schud en dan bestel ik die van lemieux!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:51

Rizette schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb mijn plum suede gewassen en nu zijn er stiksels los gegaan. Iemand hier ervaring mee, kan je dit makkelijk zelf oplossen?[ [url=m/AqcOSr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet niet hoe oud het is maar lijkt mij dat het dan niet correct genaaid is toch? Tenzij het normale slijtage zou kunnen zijn.

Ik heb het dekje ongeveer een maand gebruikt, maar ik denk dat met wassen een stiksel door de wasmachine kapot is geschuurd, daar lijkt het op.

@wiwabalia tnx, heb nu een handig familielid met naaimachine gevraagd of dit gaat lukken. Waarschijnlijk wel :D

@xxxmh, ja heel fijn neusnetje, mooie pasvorm.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:17

Rizette, ik wist niet dat Decathlon ook Lemieux verkocht :D Goed om weten!

Annabel, hunter green is zo'n klassieker! Veel plezier ermee :D

Romyamb ook goed geshopt :D

De nieuwe versie snugboots vind ik klein vallen qua elastiek. Ik heb zowel de oude als nieuwe versie in dezelfde maat en de nieuwe zitten strak -O- En mijn paard is maar 1m64 met dunne beentjes

Mariska, staat mooi!

Iris, mooie collectie!

SCW, oei dat heb ik nog niet gehad. Is het echt los los? Hopelijk kunnen ze het naaien!

De zon scheen, dus het perfecte excuus om de Mist te gebruiken voor het eerst toch? :D
Alleen jammer dat hij dat donkere randje niet heeft zoals de suede
Afbeelding

In "zonlicht met veel schaduw"
Afbeelding

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:18

Die mist is echt flitsend en dan blauwe lucht op de achtergrond {:}

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:09

Ik zag net dat mijn baselayer in marine al begint te pillen op meerdere plaatsen, dat vind ik wel echt super zonde eigenlijk want je betaald er tenslotte wel heel wat geld voor. Voor mij dus geen baselayers van lemieux meer, de dekjes ben ik wel super tevreden van en van de verona vesten ook dus dat is wel weer een meevaller

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:15

Mijn baselayers worden vaak gebruikt en zijn nog prima... Mijn Loire ink Blue daarentegen heeft ook wat pilling na de vorige wasbeurt. Er was iets met klittenband in de wasmachine erbij geraakt #) en gelijk dus wat geraakte plekjes. Gelukkig zijn ze klein en zitten ze onder het zadel.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:26

Varekaj schreef:
Mijn baselayers worden vaak gebruikt en zijn nog prima... Mijn Loire ink Blue daarentegen heeft ook wat pilling na de vorige wasbeurt. Er was iets met klittenband in de wasmachine erbij geraakt #) en gelijk dus wat geraakte plekjes. Gelukkig zijn ze klein en zitten ze onder het zadel.

Jammer ook! Deze baselayer is echt nog niet zo vaak gebruikt en bij mijn weten ook niks met klittenband in de machine. Ik merkte wel dat hij aan mijn rug begon te pillen waar mijn rijbroek stopt dus dat is niet onlogisch maar nu is het wel op een plek waar niks tegenaan komt normaal

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:28

Ik heb die van mij nog niet zo vaak gewassen dus weet niet of ik het straks ook krijg, maar ik was ze altijd binnenstebuiten, dan raakt de buitenkant niet de trommel van de wasmachine. Misschien dat dat nog wat uitmaakt voor de volgende wasbeurten... hoe dan ook stom dat het nu al pilt.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:31

Urbiezira schreef:
Ik heb die van mij nog niet zo vaak gewassen dus weet niet of ik het straks ook krijg, maar ik was ze altijd binnenstebuiten, dan raakt de buitenkant niet de trommel van de wasmachine. Misschien dat dat nog wat uitmaakt voor de volgende wasbeurten... hoe dan ook stom dat het nu al pilt.

Ja ik had hem ook nog niet super vaak gewassen helaas. Maar goed ik ga in de toekomst er zeker op letten van hem binnenstebuiten te wassen. Ik dacht wel dat het al gebeurde maar goed je weet nooit he

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:12

Waidida schreef:
Ik zag net dat mijn baselayer in marine al begint te pillen op meerdere plaatsen, dat vind ik wel echt super zonde eigenlijk want je betaald er tenslotte wel heel wat geld voor. Voor mij dus geen baselayers van lemieux meer, de dekjes ben ik wel super tevreden van en van de verona vesten ook dus dat is wel weer een meevaller

De liberté baselayers pillen inderdaad heel snel. Vooral de nieuwe versie ervan. Ook stiksel laat er snel van los. De oude versie van mink, ink blue, dijon, rijoa en oak zijn echt heel stevig en blijven goed.

Ik vind de normale dunne baselayers wel echt lang goed blijven en ook bij wassen.

lyanna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:38

Hoi! Weet er iemand een goede match shirt/baselayer/vestje bij de nieuwe peacock suede? Ik ben niet zo’n fan van de ‘gewone’ lemieux baselayers :)