Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:12

Ik heb haar gerapporteerd en ze is gemeld bij marktplaats. Maar geen kopersbescherming dus marktplaats zegt jammer maar helaas...ik hoop vooral dat mensen hier nu alert zijn als ze via marktplaats zo'n dekje kopen :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:16

Oh wat stom! Ik vind het ook altijd risky om 2dehands te kopen, voorlopig gelukkig alleen nog maar goede ervaringen mee gehad. Maar als ze geen eigen foto hebben van het product en enkel de productfoto erop zetten vertrouw ik het niet...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:17

Waidida schreef:
Oh wat stom! Ik vind het ook altijd risky om 2dehands te kopen, voorlopig gelukkig alleen nog maar goede ervaringen mee gehad. Maar als ze geen eigen foto hebben van het product en enkel de productfoto erop zetten vertrouw ik het niet...

Er stonden diverse eigen foto's bij. Allemaal dezelfde achtergrond.. dus helaas geen garantie..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:26

#Ymke# schreef:
[ [url=m/ERXQrY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wisten jullie dat er een nieuwe lemieux loire is? Blijkbaar heet hij Truffel... :roll: :=

(Ik ben opgelicht via marktplaats, lemieux dekje truffel gekocht en deze opgestuurd gekregen. Helaas radiostilte van verkoper... {:)-:( .)

Mocht er dus iemand nog een truffel dressuur verkopen <3

O wauw, dat is wel heel erg.. Aan de andere kant, je hebt nog wel "iets" gekregen. Ik kocht verleden jaar een singel maar die moet nog steeds komen. Ook gerapporteerd en hij kwam op de stapel erbij zeg maar :roll:
Tegenwoordig kijk ik dus altijd naar de reviews. Niet dat het een zekerheid geeft maar dan heb ik toch iets meer het gevoel dat het een legitieme verkoper is. Die aankopen ga ik sowieso ophalen. Dat had ik een keer met zo'n Dyson Air-Wrap. Was iemand in de buurt die hem verkocht, dus na de periode besproken te hebben wilde ze gelijk een betaalverzoek doen. Ik zei toen dat ik dichterbij woonde en hem op wilde halen. Toen was ze ineens vergeten dat ze helemaal aan de andere kant van het land woonde, was ze vergeten aan te passen in de advertentie zei ze..yeah right :roll: Die ook gelijk gerapporteerd.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:32

Dat gebeurd wel vaker met dat soort dingen, inderdaad dyson is een hele tricky. Ook met kep italia heb ik dat al vaker gehoord.

Ik heb inderdaad wel iets gekregen. Alleen jammer dat hij echt heel lelijk is O:)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:46

#Ymke# schreef:
[ [url=m/ERXQrY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wisten jullie dat er een nieuwe lemieux loire is? Blijkbaar heet hij Truffel... :roll: :=

(Ik ben opgelicht via marktplaats, lemieux dekje truffel gekocht en deze opgestuurd gekregen. Helaas radiostilte van verkoper... {:)-:( .)

Mocht er dus iemand nog een truffel dressuur verkopen <3

Oh wauw wat schandalig zeg!!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:47

Echt schofterig, mogelijk nog verkeerde pakket verzonden, maar reageer dan

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:27

Ik heb twee loire dekjes die ik wil wassen om ze binnenkort te verkopen helaas (overgestapt naar westernzadel)
Nou staat er op dat je ze bij voorkeur wast in de waszak. Maar het gaat me net te ver om die nu nog aan te schaffen. Is die waszak van een speciale stof? weet iemand dat?
Ik zit te denken om ze anders in een kussensloop te wassen (en 1 dekje per machine) of anders op de handwas. Er zat behoorlijk wat huidvet op de achterkant, terwijl ze helemaal niet vaak gebruikt zijn. Dat had ik bij andere dekjes toch minder, maar goed dat was ook een ander paard.
Heeft iemand tips? Iklas iets over laten wassen bij de boerenbond maar die hebben we hier in de buurt niet helaas.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:07

So pretty <3 de papaya
Afbeelding
Afbeelding

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:29

Ik wil graag een Spectrum bluebell dekje kopen en ik zag dat ze afgeprijsd zijn bij Lemieux. Helaas ben ik te laat en zijn ze in large al uitverkocht!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:38

pjer schreef:
Ik heb twee loire dekjes die ik wil wassen om ze binnenkort te verkopen helaas (overgestapt naar westernzadel)
Nou staat er op dat je ze bij voorkeur wast in de waszak. Maar het gaat me net te ver om die nu nog aan te schaffen. Is die waszak van een speciale stof? weet iemand dat?
Ik zit te denken om ze anders in een kussensloop te wassen (en 1 dekje per machine) of anders op de handwas. Er zat behoorlijk wat huidvet op de achterkant, terwijl ze helemaal niet vaak gebruikt zijn. Dat had ik bij andere dekjes toch minder, maar goed dat was ook een ander paard.
Heeft iemand tips? Iklas iets over laten wassen bij de boerenbond maar die hebben we hier in de buurt niet helaas.

Ik was al mijn Lemieux dekjes zonder waszak, ook de loires.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:34

Staat super zeg, annaxmaex!!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:14

Door de 30% korting bij paardenspullen heb ik nu alles in mijn collectie wat ik wilde. Dus of ik moet een nieuw lijstje maken of ik kan zeggen dat mijn collectie compleet is. _O-

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:01

Jaa, vandaag voor het eerst met de Wisteria gereden en wauw, wat is hij mooi! <3

Afbeelding

Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:02

Plop1997 schreef:
Door de 30% korting bij paardenspullen heb ik nu alles in mijn collectie wat ik wilde. Dus of ik moet een nieuw lijstje maken of ik kan zeggen dat mijn collectie compleet is. _O-

Klinkt goed! Hoeveel dekjes heb je nu?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:04

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:13

Figo88 schreef:
Plop1997 schreef:

Klinkt goed! Hoeveel dekjes heb je nu?

Van lemieux heb ik nu:
wit cotton
Ice blue
Navy (loire)
Rhone Petrol
Sage
Hunter green
Oak
Musk in full en mini
Fig
Mullberry
Mullberry spectrum
Rioja
Rioja (loire)
Zwart cotton

De marine is nu onderweg. Volgend weekend even een dekjes verzameling opnemen en fotograferen als die binnen is.

Ooit wil ik de zwarte cotton inruilen voor een suede en de witte cotton voor een loire maar ik gebruik ze amper. Op mijn paard zou de chili ook heel leuk staan maar dan moet die echt ergens heel goedkoop zijn. Heb nog een paar dekjes van andere merken voor mijn shet en mijn vriend heeft er nog een paar van andere merken dus deze lijst is niet de hele collectie. De Equestrian stockholm Merlot gold is ook wel gaaf om nog eens te halen en ik weet dat ik ook een dekje wil van Feline's nieuwe collectie die in augustus uitkomt.

De kast zit aardig vol... oeps!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:30

Mooie collectie! :j

Heeft er iemand nog een foto van de Rhone Petrol op een bruine? Ik twijfel echt of ik die nog wil.. :')

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:43

pjer schreef:

Ik was mijn dekjes altijd in een waszak. Maar ik heb waszakken van Kentucky, de Hema, LeMieux en ik heb goedkope online gekocht. Ze werken allemaal perfect, behalve die van LeMieux, die waszak vind ik echt niet fijn. Waszakken hoeven dus helemaal niet duur te zijn en gaan heel lang mee.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:30

Figo88 schreef:
Mooie collectie! :j

Heeft er iemand nog een foto van de Rhone Petrol op een bruine? Ik twijfel echt of ik die nog wil.. :')

Ja die wil je :')
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:40

Rhone Petrol is mega ruig op elke kleur paard!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:47

Super bedankt! Dit helpt niet. Ik moet hem denk ik toch ook hebben ja.. :x :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:58

Voor het geval je een ander tintje bruin hebt, zal ik ook even niet helpen :+
Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:03

Maartje_M schreef:
Voor het geval je een ander tintje bruin hebt, zal ik ook even niet helpen :+
[ [url=m/x7xevn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks, dat helpt ook echt (niet) :') _O-

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:57

Ook aan de andere kant op een bruine is ie mooi. :+ :')
Nu ben je vast wel overtuigd hahaha

Afbeelding