[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:57

draaakje schreef:
Oh, en súper handig die knop van de Lazy Mountain ! Wil alleen nog iets maken met een veiligheidssluiting eraan om Khaleesi mee te nemen. (nu leg ik een veiligheidsknoop om de knop heen, of een losse slag eromheen, of gewoon in mijn hand)
[ [url=m/jaJGRx.jpg]Afbeelding[/url] ]

als je zoiets vind. laat het even weten. mijn hond gaat vaak mee. maar die wil ik vasthebben aan het zadel ( ivm trekken aan mij). Echter. als ik eraf val hangt ze nog altijd vast, ik zoek dus iets dat ik aan zadel kan vastklikken maar ook aan mij. als ik val dat hond niet mee is maar nog aan mij hangt...

tiwi1969

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:03

Zoiets voor de hond:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ijn/190197

Dan zit hij aan jou vast en niet aan je paard, maar dan nog als het paard er vandoor gaat en jij blijft zitten wordt de hond meegesleurd.
Of wel aan je zadel vast maar dan met zo'n breek sluiting/klittenband o.i.d. dat hij los gaat als de kracht op de riem groot wordt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:05

dat heb ik en wil ik niet. hond krijgt tijdens lichtrijden en als ze een konijn ziet voor ik die gezien heb trekt ze mij uit het zadel.
iets dat loskomt bij een ruk zeker niet. Want dan kan ze zich losstrekken. paard dat op hol slaat is opbouwende druk, dan werkt zo een ding ook niet.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:52

Runa schreef:
Debbie00 schreef:
Ik heb vandaag mijn HD inlages binnen gekregen. Ze zijn wel wat kleiner/smaller dan de moosgummi inlages. Ik denk dat ze zoveel mogelijk in de pad tegen de rand bovenaan moeten zitten??? Tegen de strook voor de ruggengraat vrijheid bedoel ik.

Dat is even kijken hoe de kussens van je zadel (als daar kussens onder zitten? wat voor zadel heb je? en wat voor pad?) op de inlages komen. Maar waarschijnlijk wel, ja. :j

Ik heb de moosgummi inlages eruit gehaald en op de HD inlages gelegd. Ze zijn niet kleiner. De HD inlages zijn heel iets groter zelfs.

Ik ga zo de HD inlages in de pad doen en morgen proberen. Ik neem aan de de platte kant onder moet en niet de afgeronde kant.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:56

Afgeronde kant moet op de rug komen van de hd inlagen

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:57

Debbie,
Dan past het vast wel goed. :)

De afgeronde kant moet op de rug liggen, zodat er geen randjes in de huid drukken.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:05

Bedankt!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:09

Net bij paardlief geweest om de HD inlages in mijn nieuwe BF pad te stoppen, wat gebeurt er.. scheurt 1 van die standaard inlages (PU?). Dus die er maar uit gehaald, kreeg amper die HD er in, super raar heb echt moeten sjorren en trekken en duwen. Andere kant ging wel heel soepel, echt apart. Ook aan die kant heb ik maar direct de standaard inlage eruit getrokken. Moet wel nog voorin shims anders ligt het te dichtbij de schoft maar ben al wel blij met de ruimte die er is, misschien dat ponylief ook al wat meer spiertje krijgt rond zijn schoft.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:27

Atent schreef:
Bliksem schreef:
Rijdt er hier iemand met een quilty/quevis met een fleshouder aan het zadel? Voor de kortere ritten waarbij ik wel wat wil kunnen drinken, maar niet een hele tas mee ben ik op zoek naar een fleshouder. Maar het blijkt nogal lastig passend te krijgen.

Ben benieuwd naar tips/merken/foto's? :)

Moet je even Googlen op Dabo Design. Zit ook hier op Bokt.

Ellen van Dabo design heeft juist de fleshouder voor mij gemaakt, maar hij ligt niet echt mooi naast m'n korte zweetblad. We zijn aan het zoeken naar een oplossing, vandaar dat ik mensen met een quevis/quilty zoek die er ervaring mee hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:14

Wat ligt niet goed?
Ik heb zelf een tijdje een soort endurance zadel gehad, zonder zweetblad. Qua model dus wel vergelijkbaar alleen niet boomloos(en geen wrongetje).
Daar hing mijn fleshouder ook heel solide aan.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:44

Een vraagje, ik heb via Kifra een Engel western pad gekocht (foto volgt <3 ) voor onder mijn Startrekk Shorty. Eerst reed ik met een Barefoot pad (Arizona maat pony). Dat lag als een huis, maar de Engel schoof gisteren een beetje (de pad schoof naar links en het zadel een beetje naar rechts...). Waarschijnlijk omdat er niet van die 'antislip-matjes') op de bovenkant van de pad zitten.
Er zitten wel een paar klittenbandjes aan de pad, maar die doen niet veel om hem in bedwang te houden. Iemand tips om het wat stabieler te maken?

Ik ga vanavond natuurlijk in ieder geval kijken of ik hem nog wat beter met de klittenbandjes vast kan maken, vaster aansingelen zou ook nog kunnen, maar als er nog verdere tips zijn hoor ik ze graag.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:37

Anoniem schreef:
Wat ligt niet goed?
Ik heb zelf een tijdje een soort endurance zadel gehad, zonder zweetblad. Qua model dus wel vergelijkbaar alleen niet boomloos(en geen wrongetje).
Heb je een foto van hoe het hing toevallig? Er zit al een klein ringetje aan, maar de fleshouder hangt alsnog te laag. De band voor onder het zweetblad was ook te lang, maar dat wordt sowieso aangepast. Wat we met dat ringetje/ophangsysteem moeten weten we niet zo goed :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:03

Hier rijden veel mensen met banaansingel als ik me niet vergis toch?

Die van mij zit heel maf voor mijn idee, echt een open ruimte aan allebei de kanten.
Afbeelding

Afbeelding

De inkeping voor de elleboog zit ook niet helemaal lekker lijkt wel.
Hij zit wel goed om :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:10

Zowel zadel als singel liggen veels te ver naar voren waardoor het allemaal niet lekker zit, maarja dat buikje is ook wel lastig zo te zien :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:18

pmarena schreef:
Zowel zadel als singel liggen veels te ver naar voren waardoor het allemaal niet lekker zit, maarja dat buikje is ook wel lastig zo te zien :(:)

Mja ik twijfelde al, er is geen schouder voelbaar dus was wat lastig kijken. Verder naar achter lijkt de singel alleen zo dwars te gaan staan dat hij aan de voorkant snijd.

Ze komt ook niet van haar buik af voorlopig vrees ik inmiddels -O-

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:50

turtlelito schreef:
Een vraagje, ik heb via Kifra een Engel western pad gekocht (foto volgt <3 ) voor onder mijn Startrekk Shorty. Eerst reed ik met een Barefoot pad (Arizona maat pony). Dat lag als een huis, maar de Engel schoof gisteren een beetje (de pad schoof naar links en het zadel een beetje naar rechts...). Waarschijnlijk omdat er niet van die 'antislip-matjes') op de bovenkant van de pad zitten.
Er zitten wel een paar klittenbandjes aan de pad, maar die doen niet veel om hem in bedwang te houden. Iemand tips om het wat stabieler te maken?

Ik ga vanavond natuurlijk in ieder geval kijken of ik hem nog wat beter met de klittenbandjes vast kan maken, vaster aansingelen zou ook nog kunnen, maar als er nog verdere tips zijn hoor ik ze graag.

Ik heb zelf pas met de hand een anti-slip matje op een dekje gezet. Is even wat werk maar dan heb je heel goedkoop, hetzelfde anti-slip laagje dat je anders heel duur op dekjes krijgt. Kosten 1,20 bij de Action, keukenafdeling, genaamd: anti-slipmat voor op aanrecht. Het stuk is zo groot dat je er meerdere dekjes mee van een anti-sliplaag kunt voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:55

Bliksem schreef:
Anoniem schreef:
Wat ligt niet goed?
Heb je een foto van hoe het hing toevallig? Er zit al een klein ringetje aan, maar de fleshouder hangt alsnog te laag. De band voor onder het zweetblad was ook te lang, maar dat wordt sowieso aangepast. Wat we met dat ringetje/ophangsysteem moeten weten we niet zo goed :P

helaas, geen foto..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:54

dianaw33 schreef:
turtlelito schreef:

Ik heb zelf pas met de hand een anti-slip matje op een dekje gezet. Is even wat werk maar dan heb je heel goedkoop, hetzelfde anti-slip laagje dat je anders heel duur op dekjes krijgt. Kosten 1,20 bij de Action, keukenafdeling, genaamd: anti-slipmat voor op aanrecht. Het stuk is zo groot dat je er meerdere dekjes mee van een anti-sliplaag kunt voorzien.

*gaat morgen gelijk naar de action* slim! :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:52

tennan schreef:
dianaw33 schreef:

*gaat morgen gelijk naar de action* slim! :j

Enige bedenking die ik heb: hoe gaat zich dat houden in de was? Mijn paard zweet vaak flink en heeft een heel gevoelig huidje, dus ik was mijn pads redelijk vaak. Zou het wel met de hand kunnen doen (nu gaan ze gewoon in de wasmachine), maar blijft dat wel ok? Nou ja, ik kan het gewoon proberen met een matje wat nog niet op de pad zit natuurlijk. Voor die 1,20 euro durf ik dat wel aan :D

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:03

[/quote]

*gaat morgen gelijk naar de action* slim! :j[/quote]

Enige bedenking die ik heb: hoe gaat zich dat houden in de was? Mijn paard zweet vaak flink en heeft een heel gevoelig huidje, dus ik was mijn pads redelijk vaak. Zou het wel met de hand kunnen doen (nu gaan ze gewoon in de wasmachine), maar blijft dat wel ok? Nou ja, ik kan het gewoon proberen met een matje wat nog niet op de pad zit natuurlijk. Voor die 1,20 euro durf ik dat wel aan :D[/quote]

Stalgenoot heeft duur een dekje laten maken in Duitsland via een ruitersportzaak in de buurt hier, daar zit echt identiek spul op. Ik heb het mijne nog niet gewassen, maar als het de beweging van rijden kan hebben, lijkt me dat geen probleem. Bij mij gaat ie in elk geval eerdaags gewoon in de wasmachine.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:19

Azmay schreef:
Hier rijden veel mensen met banaansingel als ik me niet vergis toch?

Die van mij zit heel maf voor mijn idee, echt een open ruimte aan allebei de kanten.
[ [url=m/jhwUPg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FtrEX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De inkeping voor de elleboog zit ook niet helemaal lekker lijkt wel.
Hij zit wel goed om :+

draai je singel eens om. Zal stukken beter liggen. Ik had hetzelfde bij mijn merrie als ik hem 'correct' omdeed, en lag na drie minuten met zadel en al in de nek. Singel omgedraaid en alles ligt perfect.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:28

Ik heb een vraagje.

Ik heb kortgeleden een ride on bbp met schaapje overgenomen in de veronderstelling dat ik daar de physio halfpad van bf wel onder kon leggen maar die is dus schijnbaar niet alleen anders kwa vorm maar vooral te lang. Ik had al geinformeert maar de beste oplossing zou zijn pad weer verkopen en dan de physio ride on pad kopen maar ik hoop eigelijk op een andere oplossing!

weet er iemand half pads te koop waar wel inlagez in kunnenen die dus niet al te lang zijn? Zeg ongeveer 55 max?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:00

Van het weekend heb ik mijn beide arizona nuts kunnen gebruiken. Dus eindelijk zelf op mijn nieuwe zadel kunnen zitten. Wauw wat zit dat heerlijk zeg.
Niet rustig begonnen maar gewoon meteen 27 km.
Ik had tegen mijn bijrijdster gezegd dat zij het zadel wel mocht gebruiken en dat ik wel met de oude bleef rijden. Nu maar van gedachten veranderd haha. Hij gaat mooi mee naar Epe volgende week.

Mocht er nog iemand een nieuw type, weinig gebruikte arizona nut hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.... na ja mijn bijrijdster hihi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:00

Joh ik had lekker het oude al ingereden zadel gehouden, nieuwe zadels zitten vaak nog zo vervelend :P