[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien3

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:10

Ik ga wss violet, bestelen heb me net op marktplaats een goedkoop hooftstel gekocht voor mn vz paard

Debujojuvle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:05

Na al deze gave ideeën heb ik ook besloten mijn zwart met wit onderlegde pagony bruin te maken. Het liefst hoogglans op neus en frontriem, maar ik denk dat het hele hoofdstel in hoogglans wel erg shiny wordt :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:22

cindybijl schreef:
Ik heb een flesje licht brown over, van angelus, ongeopend als er iemand interesse heeft pb me maar!

Jammer maar vind het net te donker anders had ik graag overgenomen. ;)

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:21

Hey! Een paar dagen geleden heb ik wat posts geplaatst over m'n zadel die aan het opknappen ben. Hij is bijna af en ben er al helemaal verliefd op! <3
Eigenlijk vindt ik het opknapen van oude spullen super leuk geworden en wil het wel vaker doen, ik heb toch nog verf over!

Nu was m'n vraag (Sorry als hij al voorbij is gekomen, ik heb hem tussen die 52 pagina's niet gevonden... :+ ) waar halen jullie oude lederwaren vandaan? Ik heb namelijk geen paard, dus ook geen oude lederwaren.
Maar ben superfanatiek geworden in het opknappen! :o Werd laatst gevraagd om teugels van een vriendin te naaien, waren namelijk kapot gescheurd. Ik heb ook al aan haar gevraagd of ze iets ouds had, maar nee... :n

Alvast bedankt! :D

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:45

Marktplaats of boktmarkt lijkt mij als je zelf niks hebt.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:36

Mijn hoofdstel is klaar! Hij is donkerblauw met beige onderlegd geworden!
Helaas moet ik nog even verf bestellen voor teugels, en het bijwerken! Domme ik, stootte het potje om :(

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:43

Hoeveel laagjes heb je gebruikt?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:44

eclair98 schreef:
Hoeveel laagjes heb je gebruikt?

Ik had hem ongestoten... meeste 4/5 lagen, maar als nieuwe potje er is wordt nog bijgewerkt! En foto is bewerkt voor Instagram..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:26

GallopGirl schreef:
Hey! Een paar dagen geleden heb ik wat posts geplaatst over m'n zadel die aan het opknappen ben. Hij is bijna af en ben er al helemaal verliefd op! <3
Eigenlijk vindt ik het opknapen van oude spullen super leuk geworden en wil het wel vaker doen, ik heb toch nog verf over!

Nu was m'n vraag (Sorry als hij al voorbij is gekomen, ik heb hem tussen die 52 pagina's niet gevonden... :+ ) waar halen jullie oude lederwaren vandaan? Ik heb namelijk geen paard, dus ook geen oude lederwaren.
Maar ben superfanatiek geworden in het opknappen! :o Werd laatst gevraagd om teugels van een vriendin te naaien, waren namelijk kapot gescheurd. Ik heb ook al aan haar gevraagd of ze iets ouds had, maar nee... :n

Alvast bedankt! :D

Je kan ook op maneges vragen, stallen in de buurt,... Maar marktplaats, bokt markt,... doen ook wonderen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:30

Een vraagje... Ik heb een zwart met bruin onderlegd marathontuig gekocht. Nu wil ik dat bruine verven alleen komt dit natuurlijk meteen tegen het paard aan. Mijn paard zweet altijd behoorlijk veel en nu ben ik benieuwd wat voor soort verf daar goed tegen kan. Dus dat niet de verf er af ligt door het zoute zweet.
Ook komt er behoorlijk wat kracht op het tuig.
Iemand tips?

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:31

Leen_ schreef:
Je kan ook op maneges vragen, stallen in de buurt,... Maar marktplaats, bokt markt,... doen ook wonderen.

Super bedankt! Ik denk dat ik met deze tips wel aan de slag kan! Nu maar duimen dat er iets te "vinden" is! ;)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:32

Mooie spullen voorbij zien komen!

1978: Je zadel is echt heel mooi geworden!

GallopGirl: Ik heb helaas pas geleden een hoop ´oud´ leer weggegeven, anders had je t kunnen hebben.

Ik heb mijn jodphurs & spoorbandjes geverfd, cognac :) Ben er echt heel blij mee. Alleen de jodphurs ga ik nog een x opnieuw doen.
Hier gaf iemand een tip om ´t met een sponsje te doen en dat werkt super. Ik ben daar nu mijn laarzen mee aan ´t doen. Die worden ook cognac.
Mijn jodphurs heb ik met een kwastje gedaan en dan worden de laagjes niet zo dun, vandaar dat ik deze opnieuw ga doen en dan ook met sponsje. De spoorbandjes houden zich wel heel goed.

Ik zal, als ik alles af heb, een foto maken :)

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:14

Zie hier allemaal leuke dingen voorbij komen!
Zit nu heel erg te twijfelen of ik mijn zwarte zadel zal verven. Heb laatst een donkerbruin hoofdstel gekocht (lijkt bijna zwart maar is echt donkerbruin)

http://www.divoza.com/images/products/1 ... fdstel.jpg

Weet iemand of er een kleur is die hiermee overeenkomt? Of kan ik met deze combi gewoon starten? (Dus donkerbruin/zwart)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:17

Dat hoofdstel is toch zwart, enkel de neusriem bruin? Of hebben ze een nieuwe.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:25

T hoofdstel van mij is echt heel donkerbruin. Zal zo eens proberen om eigen foto te maken.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:02

Mijn hooftstel komt als het goed is vandaag of morgen binnen dan kan ik verf bestelen heb ik aan 29,5ml genoeg voor een hooftstel

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:45

katjakobus schreef:
Mijn hooftstel komt als het goed is vandaag of morgen binnen dan kan ik verf bestelen heb ik aan 29,5ml genoeg voor een hooftstel

Ja hoor ;)

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:15

Heeft iemand nog cream of wit over? Wil mn hooftstel graag violet maken of zou helemaal violet mooier zijn op mn vz ruintje

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:49

Ik heb hele fijn beugels gezien, maar die zijn helaas alleen in het zilver te verkrijgen. Zou je deze zelf goud kunnen maken? Aangezien bij mijn setje alles in het goud is en dat dus zal vloeken........

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:56

_Jody_ schreef:
Ik heb hele fijn beugels gezien, maar die zijn helaas alleen in het zilver te verkrijgen. Zou je deze zelf goud kunnen maken? Aangezien bij mijn setje alles in het goud is en dat dus zal vloeken........

Niet met deze verf.. Maar ik vermoedt dat het zeker moet lukken met spuitbusverf voor bv auto's ;) gwn te halen bij halfords en volgens mij ook hema ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 04:36

saskiamax schreef:
Zie hier allemaal leuke dingen voorbij komen!
Zit nu heel erg te twijfelen of ik mijn zwarte zadel zal verven. Heb laatst een donkerbruin hoofdstel gekocht (lijkt bijna zwart maar is echt donkerbruin)

http://www.divoza.com/images/products/1 ... fdstel.jpg

Weet iemand of er een kleur is die hiermee overeenkomt? Of kan ik met deze combi gewoon starten? (Dus donkerbruin/zwart)

Zo vanaf de foto denk ik dat Donkerbruin van HG hetzelfde is, maargoed, lastig te zeggen vanaf een foto :)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:22

_Jody_ schreef:

Plastidip!
http://www.paintdipcenter.nl/plasti-dip ... goud-spray

Is een vloeibaren sprayrubber, heb je dus niet het gewenste resultaat of wil je het er toch weer af hebben, krijg je het zonder schade eraf.
Ideaal, wij hebben het al meerdere malen gebruikt voor de velgen van de auto, dus het kan ook zeker tegen een stootje! :)
En ze hebben verschrikkelijk veel kleurtjes.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:43

update van mijn hoofdstel:
de frontriem: chilirood met neon amazon green :D
Afbeelding

neusriem: chilirood, wordt nu south beach blauw onderlegd :)
Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:53

wow, die bovenste vind ik echt een gewaagde combinatie.
ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien!

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:26

romyloverrr schreef:
wow, die bovenste vind ik echt een gewaagde combinatie.
ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien!

Haha zeker :P weet ook nog niet of ik het nou mooi vind.. maar als ik het niet mooi vind dan haal ik het er weer af en maak ik het south beach blauw ;)