Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij heeft maar zo weinig plek om een zadel te dragen... Een cm of 5 naar voren is echt te ver, maar zoals ik zei: dit model wordt m niet voor hem, helaas voor mij! De Venice ligt m wel goed_Deniise_ schreef:(lijkt mij trouwens dat een westernzadel ook gewoon vrij van de schouder moet liggen?)
De panelen horen in elk geval áchter de schouder inderdaad, jouw fjord heeft hetzelfde probleem als mijn ruin (schouders van het type schotelantenne icm kort rugje) Voor hem moet de rigging ook op dezelfde hoogte zitten als de voorkant van de panelen. En dat is bij dit zadel niet zo. Is de rigging niet verstelbaar?

Koper schreef:De definitie van een westernzadel is een duidelijke aanwezig pommel + knop, een cantle, en een skirt van enige betekenis bij de WRAN (niemand weet hoe betekenisvol dat moet zijnAls er panelen onder zitten is 't eigenlijk al geen westernzadel
)AQHA-rulbook schreef:•SHW305.8 ....... A western saddle is a common type of saddle distinguished by a large noticeable fork on which there is some form of horn, a high cantle and large skirts.
DubbelDun schreef:Koper schreef:De definitie van een westernzadel is een duidelijke aanwezig pommel + knop, een cantle, en een skirt van enige betekenis bij de WRAN (niemand weet hoe betekenisvol dat moet zijnAls er panelen onder zitten is 't eigenlijk al geen westernzadel)
AQHA-rulbook schreef:•SHW305.8 ....... A western saddle is a common type of saddle distinguished by a large noticeable fork on which there is some form of horn, a high cantle and large skirts.
Dus hoe de onderkant er uit ziet maakt niets uit.

PRACHTIG!
Het plaatje klopt echt zo
.