Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:50

Hoop wel dat ik een leenzadel kan krijgen als het zo lang duurt... Om nou 3 maanden alleen met mijn springzadel te rijden vind ik ook niet heel fijn.
Zijn de zadels ineens veel populairder geworden dan?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:30

vonneke schreef:
Ik vandaag zadelmaker gehad. Levering gaat heel langzaam. Hij meet op dit moment niks aan, al zijn leenzadels (dik 30) liggen overal bij klanten die al besteld hebben. Hij baalt er goed van.

Zie ik zulke berichten ga ik weer twijfelen, ik moet absoluut een leen zadel dan bij hebben want dit gaat echt niet meer longeer alleen al nu meer dan een maand..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:23

Ik ga binnen kort ook nog maar eens mailen. Het is inmiddels 10 weken geleden dat ik mijn zadel heb besteld, en mij is een totale levertijd van 8 tot 10 weken aangegeven.
(en ik hoop dat ze dit ongeveer aan kunnen houden. 12 weken wachten vind ik ook nog wel gaan....maar ik wacht liever geen 20 weken, dat vind ik wel heel lang voor een zadel).

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:48

Vandaar dat ik wellicht geen antwoord op mijn mail krijg, omdat ze niet meer aanmeten.. Heb paar weken geleden al eens gemaild, en vanmorgen toevallig nog maar eens.
Misschien toch maar eens bellen dan vd week of volgende week. Gelukkig mijn zadel verkocht dus wordt snel tijd voor een nieuw dressuurzadel, ze is alleen nog niet helemaal in vorm omdat ze ziek geweest is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:09

Sky ik hoop het voor je. Ik ben 6 weken onderweg en tegen mij is 16 weken gezegd.

GWR, enkel mijn aanmeter is even 'gestopt' tot hij weer wat af heeft kunnen leveren en weer leenzadels heeft.

Nicole, jij zadel op pony nodig toch? Dat zal misschien anders zijn.

De reden dat ze achter liggen ligt oa (als ik het goed begrepen heb) aan het feit dat ze nieuwe modellen zijn gaan maken en de bestelde productie op een lager pitje zijn gaan zetten.

ik heb nu een ander merk te leen. Ook prima kan vooruit

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:10

vonneke schreef:
Nicole, jij zadel op pony nodig toch? Dat zal misschien anders zijn.

De reden dat ze achter liggen ligt oa (als ik het goed begrepen heb) aan het feit dat ze nieuwe modellen zijn gaan maken en de bestelde productie op een lager pitje zijn gaan zetten.

ik heb nu een ander merk te leen. Ook prima kan vooruit

Het is inderdaad voor mijn pony :)
Als ik tijdelijk ander merk krijg is ook niet erg maarja om nog eens een 4 maanden te moeten longeren zie niet echt zitten :Y) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:14

Ik heb een ander merk gekregen. Zit nu te wachten op een flight.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:19

Ik heb zojuist mail terug gekregen haha, dat is wel echt toevallig maargoed!
Heb nu maar meteen gevraagd wanneer ze in de buurt zijn en langs kunnen komen :)
Moet je dan nog kiezen wie je wilt of komt er gewoon iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:26

Naar Engie gemaild? Dan komt er iemand uit je regio

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:33

Ja gewoon algemene mailadres en kreeg bericht van Engie terug inderdaad.
Qua afstand maken Jan Pieter en Edwin elkaar niet veel uit voor mij, dus ben benieuwd.
(Als iemand betere ervaring met een van die beiden heeft mag wel via pb ;) )

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:04

Een grote oorzaak van het achterliggen op leverschema is het feit dat het engelse familiebedrijf, die voornamelijk de Icons maakt, met een sterfgeval te maken heeft gehad. In die familie deed de moeder de administratie en bij haar was dit jaar terugkerende borstkanker geconstateerd. Zij is eind september overleden. Daardoor ligt dat bedrijf natuurlijk tijdelijk even op z'n gat maar gevolg is ook dat er geen zadels worden afgeleverd en dat de levertijd daardoor alleen maar vertraging oploopt.
Engie en JP balen als een stekker (zoals JP mij vertelde) en ze zijn door dit gedoe inderdaad volledig door hun voorraad van ruim 40 leenzadels heen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:42

Dat klopt, staat paar pagina's terug ook en is natuurlijk begrijpelijk dat het even stagneert..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:58

Oh wat naar zeg..

Vraagje? Zijn er ook bokkers die voor het gladde leer zijn gegaan (zo ja hoe bevalt dit). Vind het prijsverschil fors, is dat het waard?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:14

Voor wie het wachten te/erg lang vindt, waarom perse een Custom?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:20

yvonnepuntnl schreef:
Voor wie het wachten te/erg lang vindt, waarom perse een Custom?

omdat ik echt een verrotte houding had!
en ik 2 keer in dit zadel had gereden en al zoveel beter ging zitten :)
en daarna moest ik weer in mijn eigen zadel en dat was een drama en kon niet meer recht zitten!
ik vind wachten erg maar ik ben blij dat ik een leenzadel heb alleen heb je toch het liefst het zadel wat je besteld hebt natuurlijk :)

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:40

Als je eenmaal op een custom hebt gereden, begrijp je waarom je voor dit zadel wil gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:02

Caro_MarjaH schreef:
Een grote oorzaak van het achterliggen op leverschema is het feit dat het engelse familiebedrijf, die voornamelijk de Icons maakt, met een sterfgeval te maken heeft gehad. In die familie deed de moeder de administratie en bij haar was dit jaar terugkerende borstkanker geconstateerd. Zij is eind september overleden. Daardoor ligt dat bedrijf natuurlijk tijdelijk even op z'n gat maar gevolg is ook dat er geen zadels worden afgeleverd en dat de levertijd daardoor alleen maar vertraging oploopt.
Engie en JP balen als een stekker (zoals JP mij vertelde) en ze zijn door dit gedoe inderdaad volledig door hun voorraad van ruim 40 leenzadels heen.

Dit ook. Maar de productie van nieuwe modellen heeft er ook zeker mee van doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:03

Omdat ik een leenzadel heb is wachten niet erg.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:10

morocco schreef:
Als je eenmaal op een custom hebt gereden, begrijp je waarom je voor dit zadel wil gaan!
Ik heb er ook op gereden, maar was mij geen 1750E extra waard. Ik bedoel er zijn nog genoeg andere fijne zadels. En je houding? Die zul je toch zelf moeten verbeteren :Y)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:14

yvonnepuntnl schreef:
morocco schreef:
Ik heb er ook op gereden, maar was mij geen 1750E extra waard. Ik bedoel er zijn nog genoeg andere fijne zadels. En je houding? Die zul je toch zelf moeten verbeteren :Y)

ieder zo zijn mening natuurlijk ;)
maar bij mij helpt het wel degelijk aangezien ik altijd in vlakke zadels heb gereden zoals mijn laatste kieffer.
en nu word ik geholpen en ik moet zeggen ik durf voor het eerst op een jong paard die wel is kan bokken te stappen met dit zadel.
veel meer stevigheid :)
en die prijs die je betaald krijg je wel een maatzadel voor en mijn paard is belangrijk voor mij :)

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:21

Inderdaad, je zit als een huis in dit zadel. Zeker met jonge paarden handig!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:15

Ik ben ook echt erg benieuwd. Had eerst wat anders in mijn hoofd, maar hoor zoveel positieve verhalen.
Er zijn ook echt ontzettend veel modellen, maak daar maar eens een keus uit :+ Ik ben iig erg benieuwd naar de monoflap zadels, dat lijkt me toch wel erg fijn.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:24

Nou ik wordt binnenkort gebeld voor een afspraak :D
Ben ook erg benieuwd, heb ook gevraagd of hij inderdaad een mono mee kan nemen, maar hij zal wel van alles bij zich hebben ga ik vanuit.

Ze gaven ook aan dat ze weer e.e.a. af (gaan) leveren dus dat ze aan het inhalen zijn. Levertijden blijven wel lang maargoed dat heb ik er wel voor over als dit onze oplossing kan zijn.

JP komt bij mij, die meet nog wel gewoon aan op dit moment en komt bijna wekelijks richting achterhoek, en gezien ik zelf al meerdere merken geprobeerd heb en alles achterover ligt vind ik het wel prima dat hij alleen custom heeft, eens zien wat dat brengt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:56

Goldie schreef:
Ik ben ook echt erg benieuwd. Had eerst wat anders in mijn hoofd, maar hoor zoveel positieve verhalen.
Er zijn ook echt ontzettend veel modellen, maak daar maar eens een keus uit :+ Ik ben iig erg benieuwd naar de monoflap zadels, dat lijkt me toch wel erg fijn.

Voor mijn paard was er maar 1 model perfect. Keuze zo gemaakt hihi

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:53

Hihi dat is makkelijk :P
Wat ik zag op de website zijn de modellen weer voor bepaalde type ruggen :)
Kan echt niet wachten tot dinsdag :D