WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:32

Osteopaat zei ook niet dat het door het zadel komt. Maar inmiddels 2 fitters hebben bevestigd dat voor sommige mensen met rugproblemen wol gevulde achter kussens wel beter kunnen zijn.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:23

Remember schreef:
Maar het gaat dan puur over wat de osteopaat nu zegt? Want in het gebruik zeg je dat je tevreden bent en dan ga ik er vanuit dat je paard het er ook goed onder doet? Dat is mijns inziens ook een goede graadmeter :j. Niet dat ik nu iets goed wil praten, maar zoals je zelf al zegt heeft een osteopaat vaak geen zadelkennis en je paard loopt er prima onder? Misschien dat het dan wel meevalt?

Ik vind het een fijn zadel in gebruik en in het begin liep mijn paard er goed onder, maar de laatste maand geloof ik, is hij heel irritant met opzadelen. Als ik nog maar met het zadel afkom, loopt hij gewoon iedereen om ver. Iets wat hij anders nooit heeft gedaan, dus dat klopt niet.
Ook onder het rijden is hij lastiger beginnen doen (het dus niet naar rechts willen draaien, wat hij eerder niet had. Profiteren is dit niet, want hij blokkeert gewoon helemaal). Wij dachten dan dat hij ergens moest veranderd worden naar een bredere maat ofzo omdat hij mss spieren had bijgekregen (hij is 5), maar dan heeft Sibyl hem gewoon versmald! Toen ik enkele dagen daarna terug wou rijden, was het gewoon een hel. Ik kreeg hem gewoon niet meer naar rechts. Hij trok gewoon naar links en ik had er niks meer aan te zeggen. Op een gegeven moment ging hij stilstaan en hij was niet meer vooruit te krijgen.

Ik heb het zadel van de osteopate er even opgehad, was niet op maat gemaakt, maar ze wou even zien of hij onder het rijden anders was. Hij liep ruimer, en dat naar links trekken was ook al véél minder. Nja, dan is het toch iets aan het zadel, lijkt me ;)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:26

Oh ok, het leek er even op alsof je er verder niks van merkte, maar paard geeft dus wel tekenen dat hij niet blij is ;)

@Maris, ik doelde op het verhaal van Ferdo :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:31

Ferdo, zulke gedragingen van mijn paard, zijn voor mij het teken dat de fitter langs moet komen !

xAnthea

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:36

@Maris: Weet ik, die is langsgekomen en heeft hem versmald waardoor het nog slechter geworden is. Dus straks belt m'n moeder naar Eleonora.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:47

Ferdo schreef:
En heeft iemand ervaringen met Eleonora dan?

Ik heb maandag een afspraak dus dan laat ik het je weten :+

Even praktisch vraagje: mijn zadel drukt nu op de achterzijde van de schoft (ver doorlopende schoft) en ligt ook wat teveel achterover. Iemand een idee hoe ik dat het beste tijdelijk oplos? Ik heb nl za. en zo. wel gewoon wedstrijd (maandag wordt het zadel dus aangepast weer) dus ik moet er wel mee rijden, aangezien de wolzadels hier helemaal voor geen meter passen. (tevens gaat mijn Passier terug naar de fabriek om helemaal aangepast te worden op dit paard, heb ik een reserve liggen).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:36

Ureille, klinkt alsof de headplate wat te klein is geworden ?! Heb je toevallig een maat groter thuis liggen ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:48

Nee, die zal ik dan maandag wel moeten kopen. Maar ik had toen een heeeele ruime gekregen, en dichtgepompt met lucht zodat ie er eigenlijk niet uit zou groeien, zou die toch te klein geworden zijn? Ik heb niet zo'n breed paard := Ik durf ook zelf niet aan het zadel te gaan rommelen eigenlijk, anders had ik ff bij iemand een pompje geritseld om het zadel een stuk omhoog te leggen dat die schoft iig geen last heeft.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:55

Prolite pad eronder

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:05

pantarhei schreef:
Prolite pad eronder

gewoon bijde ruitershop te verkrijgen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:07

Waarschijnlijk wel, maar ze kosten zo 100 euro ......
Misschien kan je er eentje lenen van iemand ? Plus dat je dan de achterkant van je zadel gaat omhogen, wat niets veranderd aan een te krappe voorkant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:12

O, ik googelde net en er stond iets over zes plaatsen om te vullen, dus ik dacht dat je zelf voor- en achterkant kon gaan balanceren? en dat leek me al beter dan mijn bontje. :+
Ik zou echt de voorkant moeten liften en de achterkant nog iets extra dat ie ook weer goed in balans ligt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:19

Urielle schreef:
O, ik googelde net en er stond iets over zes plaatsen om te vullen, dus ik dacht dat je zelf voor- en achterkant kon gaan balanceren? en dat leek me al beter dan mijn bontje. :+
Ik zou echt de voorkant moeten liften en de achterkant nog iets extra dat ie ook weer goed in balans ligt.

Voorkant zou ik niet meer liften, als je daar mee vulling stopt dan maak je de ruimte alleen maar nog kleiner.
De prolite pad met 6 vakken kan je idd op die 6 plekken vullen. Maar ga je nou echt voor 3 dagen een prolite pad kopen ??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:25

Ik twijfel, want gezien het aantal vreemde paarden wat hier op de dam komt za lhet vast nog weleens van pas komen. Het gros krijgt geen zadel mee.
Vandaag had ik les en heb met mijn bontje gereden, schoft goed in de zalf gezet, maar het wondje was toch weer open dusdaar voel ik me dan ook weer banketstaaf over tegenover mijn paard. Het stomme is dus dat het niet echt de bovenkant is, alleen de bovenkant van de achterzijde, en op de zijkanten is er ook niks, nog geen verschoven haar. Het is net alsof de schoft 'ineens' te ver doorloopt, maar dan moet het toch altijd gedrukt hebben :?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:44

Ik zou als ik jou was gewoon even niet rijden tot de fitter komt !!!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:41

Pff, Eleonora wilt niet komen. Ze wilt geen klanten afpakken van andere wow-fitters en vindt Sibyl wel een goede.

Nu weet ik het echt niet meer :n

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:42

Ferdo schreef:
Pff, Eleonora wilt niet komen. Ze wilt geen klanten afpakken van andere wow-fitters en vindt Sibyl wel een goede.

:\ wtf

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:44

Ja, dat dacht ik dus ook. Zij raadt dus aan om Sibyl nog een keer te laten komen en is het nog niet beter, dan komt zij samen met Sibyl.
Ja, sorry hoor, maar als Sibyl weer een fout maakt, dan moet ik weer een osteopaat laten komen. Oke, ik heb veel over voor mijn paarden, maar ik vind dat ik niet moet betalen voor andermans fouten.

Sibyl komt níet terug... Dus ja, naar een andere fitter bellen dan maar zeker --'

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:52

Jeetje zeg Fredo, daar wordt je ook niet blij van.

Ben blij dat het met mijn zadel allemaal goed gaat. Nu met mijn jonge paard moet mijn zadel vaker aangepast worden, maar alles beter dan een wol zadel. Het enige minpuntje van het zadel vind ik de beugelriemen. Die lijken zo snel te slijten en zijn ook nog behoorlijk duur. Als mijn paard signalen gaat geven bij het opzadelen zegt het voor mij genoeg, dan maak ik snel een afspraak.

Hebben jullie overigens jullie beugels bevestigd aan de voorste of de achterste haak? Met mijn oude merrie had ik ze altijd op de voorste haak alleen bij mijn jonge paard merk ik dat ik wat meer naar voren tuimel, ga het morgen eens op de achterste haak proberen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:53

Weet iemand nog een goede wow-fitter? Liefst iemand die naar Belgie komt aangezien onze auto in de garage staat en we kunnen niet weg met de trailer...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 04:52

Maris schreef:
Ik zou als ik jou was gewoon even niet rijden tot de fitter komt !!!

Ik moet zaterdag naar Dordt en zondag naar Roosendaal dus dat is niet echt een optie. Zou alleen vandaag evt, vrijaf kunnen geven maar ja op een dag maakt het ook niet meer uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 04:56

Ferdo schreef:

Dat is echt NIET tof, heeft toch niks met klanten afpakken te maken? Als mens moet je toch vrije keuze hebben in welke zadelmaker je bij je paard wilt hebben?
Pfff, dat is dus een van de redenen dat ik aan het overwegen was om over te stappen op wol. Het is toch makkelijker als je willekeurig wie kunt bellen. Op mijn mail aan Margreet kreeg ik hetzelfde: 'Bij wie is het zadel dan gekocht en waarom kies je voor mij?' Sorry, maar als ik toelatingsexamen moet doen om ergens een zadel aan te laten passen, dan laat maar hoor :evaw:

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 06:26

Urielle schreef:
Ferdo schreef:

Dat is echt NIET tof, heeft toch niks met klanten afpakken te maken? Als mens moet je toch vrije keuze hebben in welke zadelmaker je bij je paard wilt hebben?
Pfff, dat is dus een van de redenen dat ik aan het overwegen was om over te stappen op wol. Het is toch makkelijker als je willekeurig wie kunt bellen. Op mijn mail aan Margreet kreeg ik hetzelfde: 'Bij wie is het zadel dan gekocht en waarom kies je voor mij?' Sorry, maar als ik toelatingsexamen moet doen om ergens een zadel aan te laten passen, dan laat maar hoor :evaw:

Helaas zo'n zelfde ervaring... daarom stap ik ook terug over naar wol. Ben dat gedoe tussen fitters zo ontzettend beu... Mijn geschilletje met 1 van de fitters heeft van oktober 2011 tot april 2012 gelopen voordat het probleem met mijn zadel was opgelost. Dit probleem was door een andere fitter geconstateerd (waarbij ik eerst door het stof heb moeten kruipen of diegene alsje alsje alsjeblieft naar mijn zadel wilde kijken), en toen puntje bij paaltje kwam liet deze fitter mij zitten met m'n probleem, en gaf mij er nog de schuld van ook...

Zadel is prima in orde nu, maar mijn vertrouwen in de fitters is zodanig beschadigd dat het zadel daarom te koop staat.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:02

Het is mogelijk om je Wow om te laten bouwen, zodat er wol in kan, goed je niet een volledig nieuw zadel. Bij moet hou zadel ook weer na gekeken worden, maar weet bij god niet wie ik moet laten komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:54

Merde , wat en ellende met de fitters .....