Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vitelli schreef:Ik dressuur met mijn veelzijdigheidszadel maar krijg veel opmerkingen over naar voren geleund zitten. Zet het wow dressuurzadel je zonder moeite netjes in een rechte houding? Helpen de giant kneeblocks daarbij?
Kaspar schreef:Een vriendin van mij wil ook een wow laten aanmeten.
Zij komt uit Nispen en vlakbij haar in de buurt zit Eleonora van Noor bewegingswetenschappen.
Heeft iemand ervaring met haar als fitter?
Schangah schreef:De achterste haken zijn bedoeld voor dressuur en de voorste voor springen. Gebruik je de voorste om dressuur te rijden dan kom je in een stoelzit te zitten.
fliam schreef:Hoi allemaal,
Hier ook een enthousiaste wow rijder, heb mijn zadel 1,5 jaar. Ben er erg blij mee!
Maar... niet zo blij om voor 2 x in de maand springen, er een nieuwe bij te halen of elke keer te hanessen met het verwisselen van de zweetbladen.![]()
Op het moment heeft mijn paard no. 3 van breedte, hoe kan je dit vertalen naar de 'gewone gangbare' boommaten bij andere zadels? Valt dit dan onder de maat 33?
Jullie zouden mij hier enorm mee helpen om een goed passend springzadel te vinden.
fliam schreef:Bedankt voor jullie reacties! Als 3 overeenkomt met de witte boom, is dat 34 cm.
Nu weet ik waar ik ongeveer naar op zoek moet!