WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vitelli

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:30

Ik dressuur met mijn veelzijdigheidszadel maar krijg veel opmerkingen over naar voren geleund zitten. Zet het wow dressuurzadel je zonder moeite netjes in een rechte houding? Helpen de giant kneeblocks daarbij?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:33

Iedereen heeft weer een andere zit,je zal dat zelf moeten uitproberen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:49

vitelli schreef:
Ik dressuur met mijn veelzijdigheidszadel maar krijg veel opmerkingen over naar voren geleund zitten. Zet het wow dressuurzadel je zonder moeite netjes in een rechte houding? Helpen de giant kneeblocks daarbij?

Aimee vertelde op 1 van de vorige pagina's dat wow bekend staat dat het zadel je in stoelzit zet.
Zit ligt ook heel erg aan de vorm van je bekken. Heb je een steil bekken dat zit je beter in een diepe zit met veel wrong. heb je een horizontaal bekken dat zit je beter op een vlakkere zit.
Hobby hier op bokt weet daar heel veel over.....

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:11

Ik heb zelf een slechte balans, ik heb een paard wat nog heel kort onder het zadel is en dus zwaar uit balans loopt. ik heb voor gekke sprongen gereden met mijn beugels aan de voorste haak, met lichtrijden raakte ik uit balans en duwde ik mezelf enorm naar voren ik kom daardoor over de wrongen heen met mijn knie en nu ik ze aan de achterste haak heb gehangen zit ik beter, kom ik niet meer over de wrong en loopt mijn paard beter.. Je moet even kijken wat voor jou werkt.. heb nu geen last van een stoelzit..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:36

Afbeelding
even tussendoor mijn zadel showen,volgende week komt Marjolein hem weer aanpassen op Ravina,die moet weer een beetje in vorm komen na de drachtigheid

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:40

mooi hoor ben benieuwd naar een foto op je meisje die kleur grijs bij haar staat vast prachtig :))

ik hoop dat marjo ook snel weer bij mij langs kan mn ruin is flink aan t groeien

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:44

dankjewel,ik denk ook dat het haar gaaf zal staan,ik heb er al helemaal zin in om weer te gaan rijden

dat je ruin groeit is wel positief,je zadel is ook erg mooi,en hij is wel echt groot zeg

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:52

ja hij is erg groot := als je er op zit valt het wel mee hoor, ben heel blij met het groeien je herkend hem bijna niet terug :D

het gaat haar vast heel gaaf zijn mooi dat grijs bij de gra kleur :))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:55

als Marjolein komt vraag ik of ze even een plaatje schiet met mij erop,ik heb ook een bijpassende H singel met grijs onderlegd,zijn we helemaal compleet!

ik vind het trouwens knap dat je er dan op komt,ik zou een ladder nodig hebben vrees ik,haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:58

ik heb een opstapje :D maar ben zelf ook ruim 1.75 dus dat is dan niet zo'n eind.

ja aub ben heel benieuwd naar de combi :))

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:09

De achterste haken zijn bedoeld voor dressuur en de voorste voor springen. Gebruik je de voorste om dressuur te rijden dan kom je in een stoelzit te zitten.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:29

Kaspar schreef:
Een vriendin van mij wil ook een wow laten aanmeten.
Zij komt uit Nispen en vlakbij haar in de buurt zit Eleonora van Noor bewegingswetenschappen.
Heeft iemand ervaring met haar als fitter?

(nog) niet als fitter maar wel als chiropracticus(goh hoe schrijf je dat nou??). Daar ben ik wel tevreden over. :)

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:00

Chiropractor

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:18

Schangah schreef:
De achterste haken zijn bedoeld voor dressuur en de voorste voor springen. Gebruik je de voorste om dressuur te rijden dan kom je in een stoelzit te zitten.

Ja, dat klopt en juist vanuit stoelzit ga je voorover buigen om uit het zadel te komen over het balanspunt heen.
Ik heb nu ook mijn beugelriemen al een tijdje op de achterste haken. Het scheelt een beetje.

Wanneer heb je een steil en wanneer een horizontaal bekken? Staart ingetrokken is horizontaal??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:40

Zoek anders even de uitleg van Hobby hier op bokt op. Een steil bekken gaat vaak samen met een rechte rug en weinig bil, een horizontaal bekken vaak met holle rug en grotere billen ( ;) ).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:49

@vitelli
de stijle bekken slaat niet op het paard maar op de ruiter :)
denk dat jij het over hetpoaard hebt aangezien het over staart ingetrokken hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Mri op 03-06-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:50

Ja klopt gaat over de ruiter, niet over het paard !

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:50

Hoi allemaal,

Hier ook een enthousiaste wow rijder, heb mijn zadel 1,5 jaar. Ben er erg blij mee!
Maar... niet zo blij om voor 2 x in de maand springen, er een nieuwe bij te halen of elke keer te hanessen met het verwisselen van de zweetbladen. -O-

Op het moment heeft mijn paard no. 3 van breedte, hoe kan je dit vertalen naar de 'gewone gangbare' boommaten bij andere zadels? Valt dit dan onder de maat 33?

Jullie zouden mij hier enorm mee helpen om een goed passend springzadel te vinden. :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:18

fliam schreef:
Hoi allemaal,

Hier ook een enthousiaste wow rijder, heb mijn zadel 1,5 jaar. Ben er erg blij mee!
Maar... niet zo blij om voor 2 x in de maand springen, er een nieuwe bij te halen of elke keer te hanessen met het verwisselen van de zweetbladen. -O-

Op het moment heeft mijn paard no. 3 van breedte, hoe kan je dit vertalen naar de 'gewone gangbare' boommaten bij andere zadels? Valt dit dan onder de maat 33?

Jullie zouden mij hier enorm mee helpen om een goed passend springzadel te vinden. :)

Maat 3 is 101 graden en volgens de folder van wow is dat extra wide.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:56

Klopt, 3 is idd extra wijd. Ik geloof te vergelijken met de witte boom van Wintec.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:11

Bedankt voor jullie reacties! Als 3 overeenkomt met de witte boom, is dat 34 cm.
Nu weet ik waar ik ongeveer naar op zoek moet!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:02

fliam schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Als 3 overeenkomt met de witte boom, is dat 34 cm.
Nu weet ik waar ik ongeveer naar op zoek moet!

Helaas zijn de takken van andere zadels weer heel anders gebouwd ( qua lengte b.v. ) en zegt een boommaat van 1 zadel niet zoveel over de boommaat van een ander zadel. maar misschien dat een wintec idd een beetje in de buurt van het wow systeem komt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:17

De meeste zadels hebben ook V vormige bomen.
Bij Wow kan je ook U vormige krijgen. Dat is ook al een verschil.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:48

De witte boom van wintec is toch een stuk anders dan boom 3 van wow, vind je zweetbladen wisselen zoveel werk dan?

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:05

Hoi Fliam, Nee boommaat 3 is niet gelijk aan 33 cm. Mijn paard heeft 33 cm gangbare maat maar 2 tot bijna 1 kopijzer van wow. Boommaat 3 is natuurlijk wel een hele brede voorkant. Zoek ook een zadel met een breed tussenkanaal!