voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:02

Ik ga voor de bruine Cheyenne met VPS maat 1 alleen die zijn echt weinig 2ehands te vinden, iedereen vind m zelf te lekker zitten zeker? Ach ik heb de tijd wil toch pas over een maand kopen want heb nu de centjes nog niet. Wat is een beetje een redelijke prijs voor een 2e handse?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:10

Sonja_vR schreef:
zocht er hier nu nog iemand een westernboomloos?
op marktplaats staat een heel erg goed uitziende torsion western , zelf heb ik er ooit 1 gehad en ik was er erg tevreden mee,
lekker simpel zadel, geen tooling etc , wel ontzettend mooi leer en goeie afwerking :j

Ik heb hem zien staan ja..Ziet er inderdaad mooi uit :j Jammer dat hij nog 550 euro kost anders had ik hem er graag bij willen kopen..

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:34

@ quibje, staat bij mij aan de onder kant van de pommel met watervaste stift geschreven, de pommel is hard.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:56

hier de hkm hafpad binnen... wat is die dik :oo veel dikker dan barefoot dekjes!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:59

De inlages van HKM zakken wel veel meer in vind ik, lijkt heel stevig en dik maar uiteindelijk hou je niet heel veel over.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:01

Zoek schreef:
De inlages van HKM zakken wel veel meer in vind ik, lijkt heel stevig en dik maar uiteindelijk hou je niet heel veel over.

aha :P
nu is hij nog heeeeeel dik :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:12

StableDoor schreef:
Safiera schreef:
@ dierfysio: ik had laatst mijn 'mensenfysio' over mijn zadeltic verteld, dus met (leken)uitlg wat boomloos nou was... Werd een heel leuk gesprek, want naast dat hij dacht dat het voor mijn rug wel eens een stuk beter kon zijn, kon hij ook bedenken dat het voor de rug van mijn pony een stuk beter is :+ Zeker na mijn verhalen over het trainen wat ik met mijn pony's doe (wat bijna hetzelfde is als wat ik zelf moet doen) :')

In elk geval heel interessant om de bewegings- en spiertechnische kant te belichten :j

Zo ging het ook bij mijn fysio! Moet nu verplicht van hem paardrijden, en dan het liefst boomloos :+

Cesar therapie vond het ook heel interessant en zeer zeker aan te raden. En daarbij was er ook verschil in mijn rug te zien op de moment als ik heel weinig reed. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:14

Ik heb een reactie terug gekregen van een mod dat er een nieuw topic gemaakt moet worden omdat we over de 500 pagina's heen zijn. Dit topic zullen ze dan sluiten.
Heeft iemand zin/tijd om een uitgebreide OP met wat info te maken? Of is het handiger nu snel te openen, en dan wil ik later wel een uitgebreide OP maken en die door een mod later laten toevoegen oid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:19

Ja, ik wil later wel een uitgebreide OP maken met wat basis-info, handige sites etc :j Ik kom er alleen vandaag en morgen sowieso niet aan toe, word dan zaterdag of zondag denk ik.

Of wil iemand anders dat doen, dat is ook prima?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:25

Dat gaat hard hier, maar het is ook een interessant topic. :)

Iemand vroeg iets over prijs van de Barefoot Cheyenne:

Ik verkoop mijn Barefoot Cheyenne bruin maat 1 met VPS. Woon alleen in Noorwegen dus lastig om hem te verkopen in NL.
Ik vraag er 4500 kroon voor, dat is ong 570 euro. Kompleet met de hele mikmak erop en eraan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:28

Marcella schreef:
StableDoor schreef:

Zo ging het ook bij mijn fysio! Moet nu verplicht van hem paardrijden, en dan het liefst boomloos :+

Cesar therapie vond het ook heel interessant en zeer zeker aan te raden. En daarbij was er ook verschil in mijn rug te zien op de moment als ik heel weinig reed. :j

Haha dat was wat mijn fysio dus ook al zei :P

Cesar heb ik nooit gedaan, is dat echt de moeite? Weer een andere 'peut' aan mijn lijf...

Ik ga dus vanavond maar weer op de Barefoot zitten, haha. 't Is in elk geval geen straf om zo mijn rug te trainen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:30

even een vraagje :)
er zit nogal een rare bobbel in?
en dit is de achterkant? schoft zou logisch zijn...
Afbeelding

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:33

unihorses ik begrijp je vraag niet helemaal. Waar kijk ik naar en waar zit de hobbel?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:34

TinePine schreef:
unihorses ik begrijp je vraag niet helemaal. Waar kijk ik naar en waar zit de hobbel?

dit is mijn half pad...
en de hobbel zie je de schaduw van... deze deze zit niet aan de kant van de lussen, maar aan de achterkant ( neem aan, want lussen zitten toch voor? )

edit: nog even nader bekeken.. ga hier dus echt NIET mee rijden :n
aan de andere kant zit een identieke , voetbalronde grote deuk...
edit: rond 18 sec. de deuk duidelijk
http://www.youtube.com/watch?v=_q0_UUAc ... e=youtu.be

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:13

Wat heb jij nou voor een raar ding gekocht...? :P

Hoe / wat / waar, vertel eens wat meer? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:19

pmarena schreef:
Wat heb jij nou voor een raar ding gekocht...? :P

Hoe / wat / waar, vertel eens wat meer? :)

een htm hafpad...
bij een toch wel goede boomlooszadelwinkel niks geks hoor :p

edit: naam weg gehaald... geen idee hoe goed google is :D
Laatst bijgewerkt door unihorses op 05-09-13 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:21

Nou dan zou ik als ik jou was even navragen bij F. wat zij hier zelf van vindt :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:26

pmarena schreef:
Nou dan zou ik als ik jou was even navragen bij F. wat zij hier zelf van vindt :P

Natuurlijk ook al gedaan :)
zelf denk ik dat met de post er wat mis is gegaan... en er iets op gedrukt heeft... wat namelijk aan 1 kant uitsteekt , mist aan de andere kant. heel raar :P
maar dit is dus niet de bedoeling zo ik zelf al dacht..
het lijkt langzaam aan terug te (willen? ) veren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:30

Zat het in een zachte verpakking dan?

Ben wel benieuwd of het weer helemaal herstelt als het nu zo staat al een poosje zonder druk :=

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:31

Kent er hier iemand een zadelpasser die ook wat van boomloos kent ? (in Belgie?)
Osteo is geweest voor beide en eentje zat nogal vast in de schoft. Ik ben nu eens aan het kijken naar die pommel, ik heb de breedste. XXL dacht ik, en daar heb ik zo iets van 'hmm net niet'. Zou XL dan beter zijn? Of moet het meer naar voren toe?
Ik heb trouwens Een small en een medium die qua uiterlijk volledig hetzelfde zijn, zelfde grootte. Klopt niet dus :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:36

pmarena schreef:
Zat het in een zachte verpakking dan?

Ben wel benieuwd of het weer helemaal herstelt als het nu zo staat al een poosje zonder druk :=

er zat een vuilniszak omheen getaped als verpakking... dus in de post....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:38

Aha op die fiets, dan kan er dus best een poos iets zwaars op hebben gelegen / het geheel gebogen hebben gelegen met iets er op... da's over het algemeen niet heel gunstig.

Maar duimen dat het bij trekt dan :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:42

pmarena schreef:
Aha op die fiets, dan kan er dus best een poos iets zwaars op hebben gelegen / het geheel gebogen hebben gelegen met iets er op... da's over het algemeen niet heel gunstig.

Maar duimen dat het bij trekt dan :=

jaah.. ga er eerst ook nog niet mee rijden :P ligt nu op mijn voltige ton , rechtgestreken en dan op bijde kanten een boekje... en zo verwisselen met een zadel...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:43

Ik zou wel alvast de winkel contacteren, voor het geval je hem niet recht meer krijgt maar de 'terugbrengdagen' al voorbij zijn.