[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:40

Hmm toch wat te kort.

Ik vindt je zadel geweldig zo met die kifrapad er onder.
Hier ook een kifrapad besteld, hoop dat die een dezer dagen komt :)

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:41

Zadel lijkt best wel prima te liggen! Voorzover dat te beoordelen is van een foto..
Singel is veel te kort wel :j

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:07

Mijn lieve paard metde cow en kifra pad

Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:14

bedankt! ga ik toch kijken voor iets langer heb nu 80 of 85cm

Kaatastrof

Berichten: 6283
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:07

Bij deze eindelijk een foto van mn ruin en de Madrid erop. Wat denken jullie?

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:24

Ik heb laatst ook mijn nut set op mijn andere haflinger gebruikt. Normaal heeft hij de Trekker Classic.
Ook hier vind ik hem echt fijn liggen met de burioni pad.
Dus als je niks tegen sympanova hebt en wel last had van een schuivend zadel dan is zo'n pad echt een aanrader!
Afbeelding
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:43

Mooooii! Staat super op je haf

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:05

Vraagje aan Buitenzinnig. Op je site staat dat je ghostzadels van vetleder en gladheden moet poetsen met een product waar bijenwas in zit. Maar hoezo? Wij hebben een tijdje terug met olie gedaan. Is dat eigenlijk niet goed dan?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:48

Wat voor gladheden? Gladleder denk ik ;)

Ik raad altijd aan om lederen producten met een Lederverzorging te behandelen waar bijenwas in zit. Bijenwas voedt het leer namelijk.

Andere producten kunnen ook prima hoor, mijn ervaring is echter goed met producten met bijenwas. Maar dat mag iedereen zelf bepalen uiteraard!

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:02

Ah gewoon je eigen ervaring/mening dus. Dankjewel!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:41

Ja klopt!

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 01:28

Vandaag mijn "nieuwe"ghost kunnen proberen! Echt heel blij mee. 2 jaar terug met dr passervice lopen twijfelen tussen roma picollo of firenze maar heel blij met de roma! Wereld van verschil met de firenze normale maat voot mij want die was gewoon te groot maar gewoon geen geld voor nog een (tweedehands) zadel erbij. Maar nu pas ik perfect! Hopelijk binnenkort dan op mijn, nu nog onbeleerde, haflinger!

Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:07

+:)+

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:57

Ik zie door de bareback-bomen het bos niet meer :+ Willen jullie mij adviseren over een barebackpad? Ik heb de BK support hier gehad, maar die was net te lang en heeft geen uitsparing op de wervelkolom. Mijn paard heeft daar een talgbultje, bij een zadel gaat het dekje in de kamer en heeft hij daar geen last van. Maar als een dekje strak ligt gaat het open schuren. Dus een soort uitsparing is wel noodzakelijk.

Paard: 1.62, rondgeribt, singelplek naar voren, korte rug en een talgbultje op de wervelkolom
Zelf: 1.62, maat 34, chronisch ziek dus heb stevigheid nodig uit de pad.

Een zadel is voor mij te zwaar om op te doen. Ik kan eigenlijk niet rijden. Maar hoop met een bbp op te kunnen bouwen. De BK support leek me voor mij fijn, maar past mijn paard niet goed. De Christ Iberica ziet er fijn gevormd uit, maar lijkt me voor mij te glad en ik begreep dat de verdeling vanuit de singel niet optimaal is.

De Barefoot ride on physio, de zoutwelle (al heeft die geen uitsparing en 8 weken leveritjd -O- )en Engel ibero (al heeft deze ook maar een enkel singel en ringen aan de onderkant) lijken me fijn. Wat kunnen jullie mij aanbevelen?

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:23

Ik zou dan eigenlijk denken aan óf een grandeur, of een ghost-bbp.
Die hebben beide duidelijke uitsparing op de wervelkolom. Ook de Christ heeft dit volgens mij niet.
Qua gewicht durf ik niet te zeggen hoe zwaar het ghost bbp is, mijn Grandeur is in ieder geval een lichtgewichtje, zeker met kunststof beugelriemen.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:32

Die Grandeur bbp is wel errrg mooi zeg, maar het wordt allemaal zo duur -O-
Eigenlijk vond ik 219,- voor de BK support wel zat. De Christ Iberico kon ik voor 250,- op MP krijgen.
De grandeur en Ghost gaan gelijk al richting 400 of boven de 500 euro.
En dat voor een rondje in de bak.. Wat er hopelijk meer dan een worden uiteraard. Maar wel heftige prijzen.

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:10

Is het een optie om een pad met ruggengraadvrijheid onder een bbp te doen?

De Christ heeft inlages en daardoor ruggengraadvrijheid, dit heeft de Zoutewelle inderdaad niet, dat is één stuk (wat ik erg jammer vind..). De Barefoot vind ik ook een hele mooie, erg fijn systeem van drukverdeling :)

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:30

Ik heb de BK support pad gehad, die vond ik wel fijn zitten, fijner dan de Barefoot Ride On Pad, maar dat kwam omdat die blokken voor mij niet fijn zaten, zonder schaapzitting heb ik hem niet geprobeerd eigenlijk. Ik heb nu een Christ Iberica, die zit echt heerlijk, maar inderdaad die band van singel maakt hem niet optimaal. Er kwam een Barefoot fellsattel bbp voorbij dus die ik heb ik gekocht. Kwam vandaag binnen, ga morgen even proberen. Ze worden niet meer gemaakt, maar toevallig staat er nu weer een op marktplaats, dus misschien wat voor jou? https://link.marktplaats.nl/m1302717478

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:40

RianneH schreef:
Is het een optie om een pad met ruggengraadvrijheid onder een bbp te doen?

De Christ heeft inlages en daardoor ruggengraadvrijheid, dit heeft de Zoutewelle inderdaad niet, dat is één stuk (wat ik erg jammer vind..). De Barefoot vind ik ook een hele mooie, erg fijn systeem van drukverdeling :)


Thanks for sharing. Ik heb nu in gedachte om de bk support met een pad erbij te doen. Zit je totaal op 319,- en dat vind ik nog oke.


Jets schreef:
Ik heb de BK support pad gehad, die vond ik wel fijn zitten, fijner dan de Barefoot Ride On Pad, maar dat kwam omdat die blokken voor mij niet fijn zaten, zonder schaapzitting heb ik hem niet geprobeerd eigenlijk. Ik heb nu een Christ Iberica, die zit echt heerlijk, maar inderdaad die band van singel maakt hem niet optimaal. Er kwam een Barefoot fellsattel bbp voorbij dus die ik heb ik gekocht. Kwam vandaag binnen, ga morgen even proberen. Ze worden niet meer gemaakt, maar toevallig staat er nu weer een op marktplaats, dus misschien wat voor jou? https://link.marktplaats.nl/m1302717478

Ik zou de ride on ook zonder schaapzitting willen ivm de stevigheid. Daarom een voorkeur voor suede.
Zit jij wel stevig in de iberica of glijdt het makkelijk?
En de barefoot fellsattel, doe je daar nog een onderpad onder? Ziet er zo dun uit.

Mede door jouw bericht neig ik toch naar de bk support met bijbehorende onderpad.

Ook heb ik in mn achterhoofd nog de ghost bbp, nu met de korting iets duurder. Maar in suede variant lijkt me dat ook een prettige.

Wat denken jullie, bk support met pad, barefoot fellsattel, grandeur reitpad of toch de ghost bbp?

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:45

Ik zit wel stevig in de Iberica, de blokken zitten precies op de goede plek en glijden heb ik geen last van. Morgen ga ik hem voor het eerst proberen, ik doe er dan een dekje onder, want ik hou niet van sympanova onderzijde op mijn paard, dat is dan weer het nadeel. Volgens mij is ie qua dikte aardig vergelijkbaar met de ride on. Ik vind hem helemaal niet dun hoor, je kunt er ook inlagen in doen voor de drukverdeling en ruggengraatvrijheid.

Die Grandeur vind ik ook wel wat hebben. Ik zou hem dan zelf in de wollen versie uit willen proberen. Wie weet als ie ooit langs komt op marktplaats. Heb er al een aantal keer naar zitten kijken en vind het wel een mooi ding.

Je kan ook test barebackpads bestellen he, misschien is dat wat voor je :) Ik doe zelf altijd gewoon kopen en als het niets voor mij is weer verkopen haha.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:49

Ik ben ook niet zo vh testen. Ik wil liever in een keer de goeie :p
Maar vind het ergens ook een beetje zonde van het geld om 4 of 5 pads te gaan testen. Tenminste bij becidor moet je per stuk bestellen en retourneren zag ik. Ik krijg ze dan liever allemaal in een keer en dan ook gelijk morgen :D

Maar met bokt als ervaringsdeskundige hoop ik toch wel een besluit te kunnen nemen.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:52

Slmt9 schreef:
Ik ben ook niet zo vh testen. Ik wil liever in een keer de goeie :p
Maar vind het ergens ook een beetje zonde van het geld om 4 of 5 pads te gaan testen. Tenminste bij becidor moet je per stuk bestellen en retourneren zag ik. Ik krijg ze dan liever allemaal in een keer en dan ook gelijk morgen :D

Maar met bokt als ervaringsdeskundige hoop ik toch wel een besluit te kunnen nemen.



Of iemand langs laten komen die er meerdere heeft??? (BuitenZinnig)

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:57

Ik heb de ride on en vind hem fijn maaarrrr wel wat glad.
Ga m als ik weer mag rijden eens proberen zonder de wol zitting. Hoewel ik daar de blokken dan wel weer prettig van vind.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:29

Iemand ervaring met verschillende Trekker zadels? Klopt het dat de zitting van de True Talent iets kleiner is dan van bijv. de Pro Arte of de Ultimate Luxury? Ik rij nu een True Talent die zo te zien op de grootste zitmaat is ingesteld maar met lichtrijden kom ik tegen de pommel. Dit had ik met de andere 2 types niet.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:32

Mara2000 schreef:
Iemand ervaring met verschillende Trekker zadels? Klopt het dat de zitting van de True Talent iets kleiner is dan van bijv. de Pro Arte of de Ultimate Luxury? Ik rij nu een True Talent die zo te zien op de grootste zitmaat is ingesteld maar met lichtrijden kom ik tegen de pommel. Dit had ik met de andere 2 types niet.


Probeer de andere beugelophanging eens - en heb je er fenders aan? Want je benen hebben geen steun van een wrong en dan ben je je balans misschien een beetje kwijt? In elk geval minder ver uit de beugels komen