Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar persoonlijk vind ik een donkerbruin zadel op een donker paard niet echt mooi.

Shirley schreef:En Marcella, je hebt toch aan deze kant nog voldoende ruimte om aan te singelen ?
Of is het voor jezelf te hoog ?
Misschien op een kistje gaan staan zodat je meer kracht kunt zetten ?

kattaklopper schreef:Dit is mijn eerste post in dit topic en ben nog behoorlijk blue maar altijd wel geïnteresseerd wat boomloze zadels betreft. Excuseer me als deze vraag al eens is gesteld:
Ik lees vaak dat boomloze zadels zo goed voor een paardenrug zou zijn maar als ik zo eens kijk lijkt het me dat het ruitergewicht bijna rechtstreeks op de wervels komen. Zorgen deze zadels nou wel voor een goede druk verdeling op de paardenrug?
quibje schreef:zo, heb vandaag mijn arizona getest op mijn paardje
hoe vinden jullie het liggen?
of zou ik het nog iets verder naar voren moeten leggen?
[ Afbeelding ]
ik denk dat de fenders misschien iets langer moeten en ik heb mezelf even een sombrero gegeven, want met de gewone cap zag het er een beetje vreemd uit![]()
![]()
[ Afbeelding ]
Kirsha schreef:Ik blijf het jammer vinden dat Barefoot geen light oil-kleurige Atlanta/Arizona heeft
maar voor nu nog even flink boven mijn budget
dierfysio schreef:kattaklopper schreef:Dit is mijn eerste post in dit topic en ben nog behoorlijk blue maar altijd wel geïnteresseerd wat boomloze zadels betreft. Excuseer me als deze vraag al eens is gesteld:
Ik lees vaak dat boomloze zadels zo goed voor een paardenrug zou zijn maar als ik zo eens kijk lijkt het me dat het ruitergewicht bijna rechtstreeks op de wervels komen. Zorgen deze zadels nou wel voor een goede druk verdeling op de paardenrug?
Kort door de bocht geantwoord: kijk eens op de site van pmarena, daar staat heeeeeeul veel info op. Kun je je even inlezen, en dan hier gezellig meekletsen.
Met blue qua boomloze zadels bedoelde ik vooral qua gebruik. In de zadels zelf heb ik me behoorlijk verdiept omdat ik destijds, toen ik nog kon rijden, zelf erover zat te denken om zo'n zadel aan te schaffen voor mijn paard. Dit was voordat Barefoot met het VPS systeem kwam. Hierdoor ben ik dus ook het één en ander aan minder positieve opinie's tegen gekomen wat deze zadels betreft. Waaronder dat, volgens Duitse studies, de paardenrug max. 120 gr. per vierkante cm aan druk kan verdragen. Met een goed! aangemeten zadel met boom zou deze druk beter verdeeld worden door de kussens dan bij een boomloos zadel. Al met al aardig wat tegenstrijdige informatie dus. Shirley schreef:Mooi Quibje
Alles ... je zadel, je paard, het geheel !