voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:15

dierfysio schreef:
Irritant zeg, heb ik een geschikt zadel gevonden, reageert die verkoper niet meer.... -O-

Gewoon volhouden elk uur een mailtje sturen :D
Maar is vaak op boktmarkt helaas, ook hele oude staan er erg veel op :(

dierfysio

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:25

Haha, heb net ook een sms gestuurd, wacht morgen even af, anders bel ik. Wil 'm hebbuuuuh... :P :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:35

Ik ben een beetje overspoelt met reacties voor de barefoot Cheyenne met gat erin. Dus zal even niet op iedereen reageren om de simpele reden dat ik hem maar aan 1 persoon kan verkopen. Maar uiteindelijk zal iedereen een berichtje krijgen (tenzij ik iemand per ongelijk vergeet, maar ja ben ook maar een mens). ;) :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:23

@ dierfysio , wat zoek je dan ?
Weet nl 2 boomloze zadels te koop .
Barry dale maat 2 en een hidalgo venice II special in bruin .
Super netjes onderhouden ...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:28

Zinzi_jewel schreef:
@ dierfysio , wat zoek je dan ?
Weet nl 2 boomloze zadels te koop .
Barry dale maat 2 en een hidalgo venice II special in bruin .
Super netjes onderhouden ...

Dankje, ik zoek of een bruine London met VPS maat 2, of een leren, bruine Cheyenne met VPS in maat 2. Barrydale heb ik vorig jaar getest, heb ik te lange benen voor helaas, die andere ken ik niet, klinkt Spaans?

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:57

Een stille meelezer hier. Ik zoek een arizona zonder vps, maat 2. Iemand misschien die er 1 te koop weet?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:20

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:02

verkleuren de bruine Cheyennes eigenlijk snel? Ik zie veel oudere cheyennes op marktplaats en bokt en die fenders en zittingen lijken wel verkleurd. Is dit met drytex minder?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:06

Mooie zadels ook. Heb er op de mansour horsemanship dagen een paar uitgebreid bekeken. En op een spaans model gezeten. :~ :~

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:07

Dat is heel wisselvallig. Vaak is het ook gewoon een kwestie van door schuring opgeruwd of juist glad gesleten nubuck dat je met de kleur-cream weer heel mooi voor een heel groot deel weg kunt poetsen.

Maar er is ook een keer een levering zadels geweest waarbij de verf niet goed was. Die kwamen gewoon keurig uit de productie maar verkleurden binnen no-time tot een soort zwart-bruine kleur, heel apart.

Niet eens echt lelijk trouwens, ik heb nog jaren gehad dat klanten informeerden naar die mooie kleur zadel van een stalgenootje die ze ook wilden :P

Verkleurde DryTex zadels heb ik nog niet gezien, maar ik verwacht dat die ook wel kunnen verkleuren als ze bvb. heel veel (deels) in de zon hangen... vrijwel alles verkleurd dan immers, denk aan meubels, vloeren en bankstellen enzo :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:19

Jetta, ja, die zitten fijn he!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:24

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:30

galaxyfizzy schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met de Hidalgo zadels? Is dat zadel qua pasvorm op het paard ook voor veel verschillende paarden geschikt, of zitten daar meer grenzen aan zoals bij een boomzadel? Hidalgo en Startrekk spreken mij aan vanwege de smallere zitting en het Iberische aanbod, maar Barefoot lijkt mij makkelijker passend te krijgen voor de meeste paarden.

Klopt
De leren boom in de Hidalgo's gaat echt naar je paard vormen, na een rit of 20-30 zijn ze pas helemaal gevormd en passen ze optimaal.
Meerdere paarden rijden met één zadel zal dat lastiger zijn dan Barefoot, wat gewoon flexibelere zadels zijn.

Beiden hebben voor en nadelen :j

Ik ben met mijn Hidalgo (Caracas 2) heel tevreden over hoe mijn pony er onder loopt en over hoe ik er in kan zitten. Echt een fijn zadeltje :j Enige kritiekpuntje is de kwaliteit van het leer, je merkt gewoon dat dat niet top is, al voldoet het wel goed. Dat schijnt bij de special zadels wel een stuk beter te zijn (en bij de 1 zadels een stuk minder, verkoopster noemde het karton) maar daar is de prijs dan ook weer heel anders van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:30

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Momenteel ben ik een tevreden gebruiker van een barefoot zadel, teweten de barefoot Arizona drytex.
Nu ben ik toch op zoek naar wat anders. De laatste tijd spring en dressuur ik weer wat vaker en dan is een western model toch niet zo prettig ervaar ik zelf.

Ik wil zelf op zoek naar een veelzijdig of een dressuur model van barefoot.
Weet iemand of ik de Barefoot Stella of de London of Lexington in het donkerbruin ergens nieuw kan verkrijgen? Of worden deze niet meer gemaakt??

Zelf vind ik de london in het donkerbruin echt geweldig!
Wie weet kunnen jullie mij helpen bij m'n zoektocht.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:34

Hoe Barefoot passend te krijgen is op de meeste paarden weet ik niet.
Hidalgo zadels passen op veel paarden, omdat de leren boom zich aanpast aan het paard. De ll series zijn minder geschikt voor paarden met een hoge schoft. De Special series passen beter op een paard met meer schoft omdat er een flexibele leren kopdeel in zit, waardoor de kamerbreedte zich automatisch aanpast aan de schoft en wervelkolom. Een special zadel zit over het algemeen smaller dan een zadel uit de ll serie.
Voor paarden in de groei zijn deze zadels geschikt, ze passen zich steeds aan door de leren boom. De kussens zijn in verschillende lengte maten verkrijgbaar.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:39

-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:41

Je kunt een keer een week een Hidalgo testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:45

Ik zou eerst eens iemand laten komen en kijken of de zadels mooi liggen.
Ik vond het verschil tussen de hidalgo's erg groot, onder het ene model liep hij veel fijner dan onder het andere, en de special serie vond ik ook veel (veeeeeel) stugger dan de 2 serie.
Qua lengte ga je denk ik geen probleem krijgen, het zijn vrij korte zadels.

Ook de barefoots zou ik echt proberen. Ik heb ook een barefoot gehad en qua flexibiliteit vond ik ze beter. Nadeel voor mij was de (te) brede zit wat me op den duur echt zeer ging doen.

Van beiden zijn testzadels beschikbaar, dus ga echt wat proberen voor je de knoop doorhakt :j

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:51

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:55

Ik had eerder ook altijd jou opvatting, paard eerst en ik kom op de tweede plek, dan maar wat minder fijn zitten. Maarrrrrr als je zelf dusdanig niet lekker zit dat je gaat compenseren door raar te zitten, of als je uit balans zit, dan heeft je paard daar ook last van, juist zo'n jonkie met inrijden.
Niet dat je paard niet belangrijk is, maar onderschat het fijn zitten voor jezelf zeker niet :)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:00

-

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:46

Story schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen.

Momenteel ben ik een tevreden gebruiker van een barefoot zadel, teweten de barefoot Arizona drytex.
Nu ben ik toch op zoek naar wat anders. De laatste tijd spring en dressuur ik weer wat vaker en dan is een western model toch niet zo prettig ervaar ik zelf.

Ik wil zelf op zoek naar een veelzijdig of een dressuur model van barefoot.
Weet iemand of ik de Barefoot Stella of de London of Lexington in het donkerbruin ergens nieuw kan verkrijgen? Of worden deze niet meer gemaakt??

Zelf vind ik de london in het donkerbruin echt geweldig!
Wie weet kunnen jullie mij helpen bij m'n zoektocht.

De London is nu alleen in het zwart te krijgen. Er is ooit een donkerbruine kleine oplage geweest, maar je komt ze eigenlijk heel zelden tegen. Ik ben ook tijden op zoek al, en ben niet geslaagd. Ga nu ws. voor een Cheyenne.
De Lexington is er alleen in zwart.
De Stella voor zover ik weet alleen in drytex (kunstleer), en ook dat was een beperkte oplage ooit, kom je niet veel tegen. Het bruin was meer middenbruin, zeker geen donkerbruin.

Maar correct me if I'm wrong. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:05

Klopt hoor :j

London hebben we een keer in donkerbruin gehad, dat is al jaren geleden.
De nootbruine zijn korter geleden, zie vond ik zelf VEEL mooier dan die veels te donkere donkerbruine :P

De Lexington is er nooit in een andere kleur dan zwart geweest.

De Stella (altijd DryTex) was eerst een Special met allemaal bling. Daar hebben we toen later alleen voor Nederland en België nog een aantal zwarte en bruine van laten maken zonder allerlei versiering. Zijn er al met al toch best nog enkele tientallen van verkocht.

Bruin DryTex is veel mooier echt bruin dan bruin leer dat veel donkerder is :j

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:17

Ja, die nootbruine London is schitterend. (En de mijne is te koop!! ;) ).

Nog steeds geen reactie van de verkoper van het zadel dat ik op het oog heb. Zwaar irritant.....

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:58

zo, heb vandaag mijn arizona getest op mijn paardje

hoe vinden jullie het liggen?
of zou ik het nog iets verder naar voren moeten leggen?

Afbeelding

ik denk dat de fenders misschien iets langer moeten en ik heb mezelf even een sombrero gegeven, want met de gewone cap zag het er een beetje vreemd uit :o :D

Afbeelding