PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 08:49

MISTRAL94 schreef:
Suus__ schreef:
@_Bootsie & Roulette_ tnx voor de tips! Ik ga verder met mijn onderzoek! B-)

@MISTRAL94, het eerste wat ik dacht, toen deze dekjes bij ons in de winkel binnen kwamen. Was dat ze zo stug zijn. Daarom heb ik er geen gekocht. Ik vind ze mooi, maar ik ben bang dat door die "glitterstof" het dekje niet fijn ligt...

Hij is zeker stug idd. Nu heb ik hem ook nog niet gepast met zadel. Maar de pasvorm is naar mijn idee wel anders dan de rest :=

Is dit de enige die je hebt? Mijne ligt nog in nederland bij mn zusje dus heb hem nog niet gevoeld. Maar ik heb wel alle andere dekjes/kleuren van ES en vind de pasvorm perfekt :D wel wat stijf maar vind dat juist fijner dan die dekjes zonder vorm en slap stofje

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:52

Daphara schreef:
Texas02 schreef:
Ik heb in totaal maar 4 van ES en 4 van PS.. Ik weet niet of het dan de moeite is om een collectie foto te maken? De rest is Equito, Dotibel en Pagony, dus niet echt passend voor dit topic..

8 dekjes is ook een collectie!

Dat klopt wel. Als het me op tijd lukt, zal ik proberen iets te maken! Is zaterdag vroeg genoeg ivm daglicht, of aan de late kant?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 09:02

MISTRAL94 schreef:
Iriscope schreef:
Zo erg is de pasvorm toch niet? Ik zie dat ie veel ruimte overlaat bij de schoft, maar dat vind ik juist fijn. Of is er iets anders wat er niet past volgens jou?

Hij komt ook aan de achterkant wat omhoog. Ik ga morgen vergelijken met een ander dekje. Ik ben er niet echt happy mee. En voor dat geld wil ik dat wel.

Misschien moet je er eerst een zadel opleggen voordat je verder oordeelt? Geen idee hoor maar ik vind het super fijne dekjes. Ik krijg een dekje ook niet mooi op zn rug als ik er geen zadel opleg

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:36

anoukwendy schreef:
Is dit de enige die je hebt? Mijne ligt nog in nederland bij mn zusje dus heb hem nog niet gevoeld. Maar ik heb wel alle andere dekjes/kleuren van ES en vind de pasvorm perfekt :D wel wat stijf maar vind dat juist fijner dan die dekjes zonder vorm en slap stofje

Nee heb meerdere en die zijn qua pasvorm idd heel erg fijn. De anderen zijn ook niet slap gelukkig. Maar deze is wel stugger dan de rest. Ik ga het vergelijken vandaag en dan verder kijken.

Wanneer krijg jij jouw dekje?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:05

charlotteehx schreef:
Valt die gewoon op maat? Ik draag qua Nike sportleggings altijd een M en jeans zeker een 42, welke maat kan ik het beste nemen?

Ik heb hem een maatje groter genomen dan mn jeans maat. Ik vind m wel een beetje tekenen, dus ik denk dat als ik deze in mn eigen maat had genomen dat het een beetje een rollade-zicht was geworden.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 11:38

MISTRAL94 schreef:
anoukwendy schreef:

Nee heb meerdere en die zijn qua pasvorm idd heel erg fijn. De anderen zijn ook niet slap gelukkig. Maar deze is wel stugger dan de rest. Ik ga het vergelijken vandaag en dan verder kijken.

Wanneer krijg jij jouw dekje?

Denk pas rond pasen ofzo, ik weet niet wanneer ik naar nederland ga en nu er een lockdown is heb ik daar helemaal geen zin in _O-

_Lorette_

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:44

Ho, dat moest een PB zijn :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:00

Oja, daar had ik nog niet aan gedacht, dat de glitters eventueel je zadel wat kunnen beschadigen. Maar ES zal daar wel rekening mee gehouden hebben, toch?

Oohh binnen een half uur is DPD hier met 2 dekjes :D Dat blijft altijd zo leuk, alsof ik altijd een cadeautje mag uitpakken :D

Donja1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:10

Ik ben al sinds het vorige topic trouwe meelezer. Ik heb ondertussen, door jullie een mooie verzameling. Ik heb ook andere merken dus het verzamelen van PS & ES gaat niet super snel. Maar ik zal vanmiddag een collectie foto maken. Hoe meer collectie foto's hoe meer vreugd toch?? :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:19

anoukwendy schreef:
Denk pas rond pasen ofzo, ik weet niet wanneer ik naar nederland ga en nu er een lockdown is heb ik daar helemaal geen zin in _O-

Oeps dan moet je nog even geduld hebben :') Nee die lockdown zal nog wel even duren, hoop ik. Alles snel weer open gooien zal ook de oplossing niet zijn. Gelukkig hebben wij een hobby die gewoon door kan en mag gaan *\o/*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:19

Het grootste deel is bij mij nu wel ES/PS, maar ik koop ook nog steeds andere merken. Ik merk dat ik nu juist wat meer interesse heb voor andere merken. Zijn hier bokkers die uitsluitend PS/ES hebben?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:24

_Lorette_ schreef:
Het grootste deel is bij mij nu wel ES/PS, maar ik koop ook nog steeds andere merken. Ik merk dat ik nu juist wat meer interesse heb voor andere merken. Zijn hier bokkers die uitsluitend PS/ES hebben?

Ik heb nog een Eskadron weatherbeeta en wat HH dekjes. HH liggen niet geweldig onder mijn zadel. Pak ze zelden nog. Ik ben juist over op voornamelijk ES omdat ze mooi liggen en prima kwaliteit zijn. Heb ook 1 PS en die is ook prima trouwens. Ik wilde alleen geen hele collectie maar dat gaat langzamerhand de verkeerde kant op O:)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:33

Ik heb nog een paar eskadron :)

Gaya_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:46

Ik lees ook al heeeel lang mee en heb eigenlijk nog nooit gereageerd :')

Ik ben ook een fanatiek verzamelaar en heb mezelf ook behoorlijk getrakteerd op wat setjes en dekjes afgelopen jaren *\o/*

Nu het nieuwe topic eraan zit te komen zit ik ook te denken om eens een leuke collectiefoto te maken (als dat past) en ook wat actiever te zijn hier :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:49

Ik wil ook wel in de OP. Maar kan denk ik pas het weekend foto’s maken.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:51

Ik heb PS, ES en lemieux :) Lemieux vind ik ook heel fijn, maar iets minder chique. Alhoewel de loire wel mooier is dan de suedes

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:58

Ik heb nog een paar Anky’s.

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:07

_Lorette_ schreef:

Ik heb wel andere merken. Vooral Eskadrons heb ik nog een aantal liggen.
Voorheen heel veel met QHP en Anky gereden, maar bij mijn huidige paard liggen die gewoon niet lekker, dus die heb ik allemaal de deur uitgedaan.

Verder dan de eskadrons, eigenlijk alleen maar bigsquare. Echt ik vind ze prachtig, maar wat een werk om ze elke keer schoon te krijgen. Niet te doen, vooral de lichtere dekjes zijn echt ellende. Dus die collectie heb ik ontzettend uitgedund de afgelopen jaren.

Ik heb 1 harry's horse dekje, fantastisch ding. Maar wel echt een dekje dat van mij flink vies mag worden. Het is een leuk dekje, blijft erg goed terwijl hij wel echt onder vieze omstandigheden wordt gebruikt

Ook wel eens lemieux gehad, fijne dekjes. Mijn zusje heeft er nog een aantal, maar was er wat snel op uitgekeken (suede) en met de glanzende denk ik snel van 'dan koop ik wel een ES/PS'. Moet wel zeggen dat ik ze in de zomer het ontzettend fijn vond, drogen snel en het zweet komt niet snel naar boven.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 13:18

_Lorette_ schreef:

Ik heb nog een super grote stapel eskadaron wat weg moet en een stapel eurostar

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:22

Ik heb vooral ES (16) en PS (7) maar ook een paar Lemieux (4), Anky (1) en Equito (1)

Gaya_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:24

_Lorette_ schreef:

Ik heb een kast vol eskadrons en een hele stapel met Anky’s! Het is dat de afgelopen collecties van eskadron niet helemaal m’n kleur waren, anders had ik daar ook nog wel iets van gekocht. Anky koop ik wel iedere collectie nog een paar dekjes/setjes van. Heb nu laatst ook kentucky gekocht en ben er helemaal weg van.

Maar PS en vooral ES blijven favoriet <3

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:30

_Lorette_ schreef:

Nee maar wel het meeste van Es en Ps..
Heb 10 ES, 14 PS en dan nog 2 equito en 6 Kentucky, welke ik ook echt heel fijn vind! <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:33

Had de Anky dekjes weg gedaan, omdat ze gewoon op alle 3 mn paarden niet lekker liggen. Helaas.

Zweer bij Le Mieux, heb dus een paar ES cob dressuur dekjes die de pony en mijn freiberger beide passen en 3 pony spring dekjes.

Equito vind ik ook erg mooi

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:35

Afbeelding

Nou krijg ik van mn vriend een nieuwe rijbroek, en heb dees al heel lang op het oog!
Maar twijfel enorm voor de maat :=

Weten jullie hoe ze vallen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:45

Ik heb de mid brown van ES in mijn eigen maat, valt zoals mijn andere broeken.