Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexEnya schreef:Jets
Even gegoogled maar ook echt niet mijn type zadel. Ik zoek echt een boomzadel look. Zoals de barefoot en de easytrek ( die heb ik getest, maar Ella vond het ook niet echt iets, omdat er een ijzereplaat ofzo achter de schoft drukt) weet niet of dat bij de nieuwere is.
Ook zag ik de startrekk veelzijdigheidszadel iemand daar ervaring mee en de hidalgo alicante?
JoycexEnya schreef:Ijslander zadel is indd mooi maar een dressuur zadel. Heb ik ook niet zoveel mee. Ben heel kieskeurig mbt zadels. Ze moeten niet te hard zijn bijvoorbeeld haha. Ik moet er wel uren gewoon op kunnen zitten zonder pijn aan mijn achterste zeg maar
Daphneeeej schreef:JoycexEnya schreef:Ijslander zadel is indd mooi maar een dressuur zadel. Heb ik ook niet zoveel mee. Ben heel kieskeurig mbt zadels. Ze moeten niet te hard zijn bijvoorbeeld haha. Ik moet er wel uren gewoon op kunnen zitten zonder pijn aan mijn achterste zeg maar
een boterzacht zittend boomloos zadel die lijkt op en boomzadel die goed de druk verdeelt kan je kijken naar een Flexible Inspiration of eerder de Flexible bascule (is zelfde zadel, ene ‘dressuur’ zweetblad en de ander spring zweetblad) Dat zijn werkelijk hele zachte zadels en daar krijg je echt geen kontpijn in. Ik rijdt zelf langere ritten met mijn Heather moffet Flexee GP. Zit heerlijk, rijdt ik veel de galop ritten mee in verlichte zit. Hidalgo is ook super fijn maar wel iets stugger dan de Flexible saddle of de Heather moffet Flexee.
JoycexEnya schreef:Daphneeeej schreef:een boterzacht zittend boomloos zadel die lijkt op en boomzadel die goed de druk verdeelt kan je kijken naar een Flexible Inspiration of eerder de Flexible bascule (is zelfde zadel, ene ‘dressuur’ zweetblad en de ander spring zweetblad) Dat zijn werkelijk hele zachte zadels en daar krijg je echt geen kontpijn in. Ik rijdt zelf langere ritten met mijn Heather moffet Flexee GP. Zit heerlijk, rijdt ik veel de galop ritten mee in verlichte zit. Hidalgo is ook super fijn maar wel iets stugger dan de Flexible saddle of de Heather moffet Flexee.
Natuurlijk even google geraadpleegd die flexible saddles zijn nogal boven mijn budget![]()
De Heather Moffet zag ik dat er wel binnen mijn budget is. 1000+ voor een zadel vind ik een beetje teveel van het goed haha.
Jets schreef:Kwetal misschien komt het inderdaad door de cantle, ik vind hem gewoon erg op een zadel lijken haha. Maarja deze kom je ook niet snel tweedehands tegen om even voor een leuke prijs te proberen en te houden als het bevalt helaas haha.
Kwetal schreef:Jets schreef:Kwetal misschien komt het inderdaad door de cantle, ik vind hem gewoon erg op een zadel lijken haha. Maarja deze kom je ook niet snel tweedehands tegen om even voor een leuke prijs te proberen en te houden als het bevalt helaas haha.
BuitenZinnig heeft een testprogramma, met ook de Mandriana...
Fjordengek93 schreef:Kan iemand mij adviseren? Ik rijd momenteel met barebackpad maar ik wil op gaan bouwen naar ritjes tot 2 uur. (Alleen stappen)
Zal ik heavy duty inlages aanschaffen? Ik rijd nu met 3 mesh inlages of een boomloos zadel?
RianneH schreef:Gezien hier veel Ghost gebruikers zitten hoop ik dat jullie wellicht een antwoord hebben op mijn vragenAfgelopen twee weken heb ik naar tevredenheid de Ghost Roma getest, fijn en licht zadel, paard liep er prettig mee weg en hoewel het zelf kunnen instellen van alle onderdelen even wennen is, zie ik daar veel voordelen.
Alleen was dit zadel naar mijn gevoel iets te lang voor mijn paard en ook voor mij. Dus ik vroeg me af, voordat ik weer een testzadel opvraag, hoeveel scheelt het naar jullie idee, de normale en de picolo? En met broekmaat 40, zit dat nog comfortabel? Ik heb weinig billen, dat scheelt![]()
Andere vraag is of er mensen zijn die zowel de zadels met lang zweetblad als zonder hebben gereden, hoe beviel dat? Ik had de beugelriemen onder het zweetblad door lopen, maar voelde door het weg draaien van mijn voeten de rand van het zweetblad erg in mijn huid steken. Tot toch wel wat beurse plekken tot gevolg. Nu kan ik er voor kiezen om ze over het zweetblad te dragen uiteraard, maar ben benieuwd naar jullie meningen
mindful schreef:Irene793 schreef:Nog een vraag; moet ik bij een boomloos zadel ook opletten dat het niet voorbij de 18e rib ligt?
Dat jijzelf er niet op of over zit. Het einde vh zadl/kussens hebben geen draagkracht.