Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Bij ghost zijn de zweetbladen niet voor het paard van verschil toch, ten opzichte van modellen zonder zweetblad?
Dus meer/ minder schuiven?
Als ik mobiel ben wil ik de quevis eens testen, die spreekt me al zolang aan.
Korte vrij stevige fjord hier ( maar geen tafelmodel)..
rollyjogered schreef:DubbelDun schreef:@rollyjogered: ik zie geen aalstreep, maar dat terzijde
De droge plekken zijn niet aan beide zijden gelijk, dat is verontrustend. Dat kan veroorzaakt worden door ongelijke belasting, bijv meer aan één kant lichtrijden.
De plek lijkt op de plek van de pommel te liggen en zolang die niet dikker is of warmer lijkt het me geen drukplek.
ik dacht dat dat een aalstreep heet, die over de ruggegraat tot in de staart loopt. maar maakt ook niet uit.![]()
de plekken zijn even warm als de rest, alleen droog. nooit dik/opgezwollen.
met m'n vorige zadel (ghost quevis) kreeg ze rechts een mega grote drukplek. deze is met het verharen naar de zomervacht gelukkig verdwenen. maar dat wil ik natuurlijk niet nog een keer.
Carl123 schreef:Anoniem schreef:Bij ghost zijn de zweetbladen niet voor het paard van verschil toch, ten opzichte van modellen zonder zweetblad?
Dus meer/ minder schuiven?
Als ik mobiel ben wil ik de quevis eens testen, die spreekt me al zolang aan.
Korte vrij stevige fjord hier ( maar geen tafelmodel)..
De zweetbladen beïnvloeden zeker het schuiven!
De Roma is dus iets stabielere dan bvb de Quevis. Is logisch ook...
Kwetal schreef:Het zweetblad ligt er los op - niet net zoals bij - bijvoorbeeld - Barefoot met singelstoten onderaan het zweetblad, waardoor het zweetblad meehelpt het zadel op zijn plek te houden. Wel grappig dat sommige mensen het zo ervaren...
Skippy01 schreef:Kwetal schreef:Het zweetblad ligt er los op - niet net zoals bij - bijvoorbeeld - Barefoot met singelstoten onderaan het zweetblad, waardoor het zweetblad meehelpt het zadel op zijn plek te houden. Wel grappig dat sommige mensen het zo ervaren...
Ja precies: door hoe het samengesteld is, heeft het geen effect op de ligging. Mogelijk door extra materiaal wel op de ruiterstabiliteit? En daardoor voor het gevoel op de ligging?