[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:37

Pmarena,
Ja, het is wel een beetje jammer want ik ben wel een beetje verliefd geworden op de Barrydale. :D
Maar het is niet anders.

Tennan,
Ik ook! Ik vind het echt heel lief van je dat je wilt langskomen :j

Draaakje,
Absoluut :)
Ik heb nu een cheyenne die me qua zweetbladen goed bevalt, hij is alleen wat breed voor mijn heupen, helaas. Ik heb ook een Arizona gehad, die goed was voor mijn heupen en het contact met mijn pony, maar die lag weer niet lekker :(
De Barrydale was een beetje mijn laatste hoop, haha.

Maar jouw zadel ziet er dan wel weer heerlijk uit! En hij staat leuk tussen de vlekken van je paardje :D

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:42

Heel herkenbaar, had daar bij de London ook last van op mijn ronde merrie. Had altijd last van mijn bekken/laag in mijn rug na het rijden, nu zelfs na een dagtocht geen last :D

Je zou evt. nog de zitversmaller kunnen proberen? Neemt niet weg dat zonder zweetbladen altijd minder breed is, maar misschien is het net genoeg?
Maar misschien bevalt de Ghost wel heel goed, dat maar even afwachten :)

tiwi1969

Berichten: 7697
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:17

Mij bevalt de Roma, 2x mee gereden, prima. Hij zit inderdaad lekker smal, ik heb links een slechte heup en knie, maar daar merk ik op de Roma niks van.

Ik was gisteren wel erg aan het experimenteren met de lengte van de stijgbeugels. Eerst op het zelfde gaatje als aan mijn boomzadel, dat was veel te lang. 5 gaten korter, te kort veel druk op mijn knie. 2 gaten langer, zat beter en omdat mijn paard wat tureluurs werd van steeds op en af heb ik het maar zo gelaten. Voor vandaag maak ik ze toch weer een gaatje korter.
Verder had ik nu behoorlijk last van wiebelbenen. Dat merkte ik met proefrijden niet, maar toen zaten er endurancebeugels aan, terwijl ik zelf met flexibele beugels rijd. Nep Sprengers.
Nu dus nog sparen voor nieuwe beugels, die van Kifra vind ik erg gaaf, kan ik meteen een pad erbij bestellen.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:08

Al doende leer je, tiwi. Een nieuw zadel is toch iets waar je aan moet wennen :)

jokari

Berichten: 8782
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:40

Ik adviseer standaard 3 gaten korter dan met je boomzadel. :D

Pmarena, ik vind die softleren versie ook wel cool. Zou BF die zadels niet willen uitbrengen met de mogelijkheid om die zittingen los te kopen ? Dat je kan afwisselen tussen de softleren zit en het schaap ?

pien_2010

Berichten: 44028
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:46