voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:52

@pmarena: zijn die wrongen van de just adjust ook los te koop? Evt. Icm de seatsaver zelf? Kostda? ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:54

Nope...sorry Y;(

Anders had ik die optie wel genoemd :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:58

@pmarena: ik heb een schuimrubber antislip matje voor onder het zadel liggen. ik doe er niks meer eigenlijk! Het is niet zo dik als de inlages die je meestal in barefoot pads ziet maar ik moet toch eigenlijk inlages aan mijn pad toevoegen. Zou ik dat schuimrubber matje kunnen verknippen en dat tussen mijn pad stoppen of moet ik daar echt van die speciale inlages voor kopen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:58

Proberen kan altijd natuurlijk, het schuim dat Barefoot gebruikt komt ook niet van Mars ofzo :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:02

pmarena schreef:
Proberen kan altijd natuurlijk, het schuim dat Barefoot gebruikt komt ook niet van Mars ofzo :P

Hihi nee snap ik maar mijn padje is echt een heel stuk dunner als die van barefoot! Ik ga ze straks eens verknippen, verkocht krijg ik het toch niet meer :P

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:06

Interessant om dit topic toch weer eens door te lezen.

Heb in het verleden goede ervaringen met boomloos, diverse merken ook. Mijn merrie nu is nu nog weliswaar jong, maar wil wel alvast voor de toekomst kijken naar een geschikt zadel en kom toch op boomloos uit. Ze heeft een vrij korte rug, dus zadel mag niet te lang zijn.

Ga dit dus toch weer volgen en wie weet nog goede tips voor zadels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:10

dierfysio schreef:
Safiera schreef:
Deze gezien op de duitse Ebay? http://www.ebay.de/itm/Barefoot-Cheyenn ... 3cd516d013
dat is een donkerbruine leren, of deze
http://www.ebay.de/itm/Barefoot-Sattel- ... 27d7476c09
die is lichtbruin van drytex

Dankje, had niet aan ebay gedacht nog!
Ik heb die bovenste gemaild of ze naar NL wil verzenden, en wat dat kost.
Ik wil leer, geen drytex, dus de onderste vervalt.
Goed idee, ebay, ik ga even neuzen of er wat geschikts tussen zit.

ebay.de maar ook zeker ebay-kleinanzeigen, en andere duitse advertentie sites zijn hele goeie om in de gaten te houden :j
aanbod is net wat groter, want duitsland is nu eenmaal een pak groter + paardenland natuurlijk :)

verzenden vanuit duitsland , ik was laatst 22 euro kwijt voor het verzenden van een Torsion.
was ook echt met een paar dagen binnen.

en veel duitse verkopers willen echt wel naar NL verzenden, ook als ze op ebay staan en in de ad hebben staan dat ze alleen naar DE verzenden,
ik krijg echt 9 van de tien keer de reactie dat het geen probleem is , maar dat ze even de verzendkosten moeten navragen.

kleinanzeigen.ebay.de heb ik pas de torsion op gescoord.
maar google gewoon even kleinanzeigen , dan krijg je een hele stapel advertentiesites

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:14

risje schreef:
Interessant om dit topic toch weer eens door te lezen.

Heb in het verleden goede ervaringen met boomloos, diverse merken ook. Mijn merrie nu is nu nog weliswaar jong, maar wil wel alvast voor de toekomst kijken naar een geschikt zadel en kom toch op boomloos uit. Ze heeft een vrij korte rug, dus zadel mag niet te lang zijn.

Ga dit dus toch weer volgen en wie weet nog goede tips voor zadels.

torsion soft/island
ik heb net via een duitse site dat zadel overgekocht, die is totaal 52 cm lang op de rug,
ik ben fan in ieder geval, heb het voorlopig ook nog werkeloos liggen, gull is volgend najaar op zijn vroegst pas zo ver dat ze onder het zadel mag .

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:42

pmarena schreef:
Nope...sorry Y;(

Bummer... -O-
Ik heb half internet al afgezocht, maar zie echt nergens iets waar je dikke, losse wrongen kunt bestellen. Dat ik ze liefst in bruin wil, heb ik dan nog niet eens op durven letten. :o

Wie heeft een briljante tip voor me, of nog beter: wie heeft goede dijwrongen ter overname voor me? <<)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

M_hartje_M schreef:
pmarena schreef:

Hihi nee snap ik maar mijn padje is echt een heel stuk dunner als die van barefoot! Ik ga ze straks eens verknippen, verkocht krijg ik het toch niet meer :P

Ik heb vorige week extra inlagen gemaakt van dik neopreen (yoga matje van de Dirx, zes euro), naar mijn idee werkte dat goed. Heb ze bovenop mijn afgeronde grijze schuiminlages gedaan, die in mijn bf pad zaten al. Neopreen is zo'n 6 mm dik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

Hoe dik moeten die wrongen zijn dan, dierfysio ?
Die van bijvoorbeeld Wintec volstaan niet, begrijp ik ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:49

dierfysio schreef:
pmarena schreef:
Nope...sorry Y;(

Bummer... -O-
Ik heb half internet al afgezocht, maar zie echt nergens iets waar je dikke, losse wrongen kunt bestellen. Dat ik ze liefst in bruin wil, heb ik dan nog niet eens op durven letten. :o

Wie heeft een briljante tip voor me, of nog beter: wie heeft goede dijwrongen ter overname voor me? <<)

Hidalgo heeft ook losse dikke wrongen --> http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... hwarz.html

Ze zijn (gok ik, heb ze nu even niet bij de hand) 20 cm lang en zeker 5 a 6 cm dik.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:50

Pmarena had het over flinke joekels, en volgens mij heeft wintec die niet? Ik vind ook alleen maar ellende-verhalen van vier maanden besteltijd ervan enzo. Ontmoedigend....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:54

Nouja, flinke joekels... :P

In ieder geval geen streepjes die al jaloers zijn op een banaantje zeg maar :P

Zie de foto's bij de JustAdjust, dat zijn fijne wrongetjes:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Gange ... justadjust

Echt joekels zijn het niet, maar gewoon een fijn maatje dat goed je bovenbeen stabiliseert en veel steun geeft bij rare sprongen, steile afdalingen, bokken, plotselinge rem- en draai-acties enzo :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:04

Hmm dus als ik mijn wrongen kwijt raak van de JustAdJust, kan ik ze niet meer van barefoot kopen? :P Ik ben er geloof ik al ééntje kwijt namelijk.. Ze gaan er best snel af, heb het al meerdere keren gehad jammer genoeg, maar deze keer heb ik het denk ik niet door gehad. Als je been even verder naar voren gaat als paardje bijv ineens een spurt neemt oid dan vliegen ze eraf.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:06

iemand enig idee wat je voor een Pfiff Boomloos Zadel kunt vragen?

er is misschien net 5x mee gereden bont aan de onderkant is als nieuw
zadel is helemaal compleet

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:06

Volgens mij zouden de dressuurwrongen van wintec (die dikste) ook prima voldoen :j Van Bates vind je ze misschien zelfs in leer?

Ik heb met de gewone wrongseatsaver van Barefoot gereden (en die wrongen van daarbij dus kunnen bestuderen) en de wintecwrongen zijn niet kleiner hoor :)

Wat apart Geryon dat ze er zo snel af gaan? Bij mijn wrongseatsavers (het leren model, maar eigenlijk bij het eerste kunstof model ook) bleven ze goed stevig zitten, was echt even trekken om ze er af te krijgen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:08

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:12

Blijheid schreef:
dierfysio schreef:
Bummer... -O-

Hidalgo heeft ook losse dikke wrongen --> http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... hwarz.html

Ze zijn (gok ik, heb ze nu even niet bij de hand) 20 cm lang en zeker 5 a 6 cm dik.

Klopt, ongeveer 20cm. lang en bijna 5cm dik.
Ik heb een paar bruine liggen
Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:14

Safiera schreef:
Volgens mij zouden de dressuurwrongen van wintec (die dikste) ook prima voldoen :j Van Bates vind je ze misschien zelfs in leer?

Ik heb met de gewone wrongseatsaver van Barefoot gereden (en die wrongen van daarbij dus kunnen bestuderen) en de wintecwrongen zijn niet kleiner hoor :)

Wat apart Geryon dat ze er zo snel af gaan? Bij mijn wrongseatsavers (het leren model, maar eigenlijk bij het eerste kunstof model ook) bleven ze goed stevig zitten, was echt even trekken om ze er af te krijgen...

Dat is wel apart zeg. Er zit geen zand oid tussen bij mij, houd ze altijd goed schoon. Als ik de prijzen van de wrongen zie dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik het die ene keer niet door heb gehad :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:59

Geryon schreef:
Hmm dus als ik mijn wrongen kwijt raak van de JustAdJust, kan ik ze niet meer van barefoot kopen? :P Ik ben er geloof ik al ééntje kwijt namelijk.. Ze gaan er best snel af, heb het al meerdere keren gehad jammer genoeg, maar deze keer heb ik het denk ik niet door gehad. Als je been even verder naar voren gaat als paardje bijv ineens een spurt neemt oid dan vliegen ze eraf.

Snel eraf?? Ik vind dat klittenband echt een crime zo sterk is het :P
Als er 1 idioot kan doen is het die van mij wel :=

Is er dan soms rommel in het klittenband gekomen waardoor het niet meer goed pakt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:00

Het is inderdaad wel sterk als ik ze er zelf af wil halen, maar als ik het met mijn been doe gaat het op een bepaalde manier, schuins ofzo, en dan gaat het blijkbaar wel erg snel.

Ze zijn hartstikke schoon, geen zand of andere rommel ertussen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:18

Wat suf..? Wat dat doe je dan in hemelsnaam joh :P

Die van Soeske dat is een fijn model als dijwrongetje :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:20

Ik heb geen idee _O-

Nu merk ik toch niet zo veel verschil tussen met wrong en zonder (blijkbaar :')) dus het maakt niet heel veel uit..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:25

Soeske, mooi! Liggen als in 'doe er niks mee, zijn ter overname?'
Zo nee, hoe kom je eraan?