Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:01

Zandtaartje schreef:
xVerax schreef:
Ziet er prima uit! Frontriem is wel te krap (zoals bij bijna iedereen) dus als je met deze gaat rijden of zelf een aanschaft zeker even een andere erop doen :j

Dank je wel! Ja had idd gezien dan kopstuk wat krap is!

Ik kan t niet heel goed zien maar zit je kopstuk niet verkeerd om bij de oren?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:35

Citaat:
Hoe bevalt hij Pluisje?
Het lijkt of het kopstuk heel smal is, klopt dat?

Top! Zou er zo nog 10 bestellen. Heb hem nu iets meer dan een half jaar en hij ziet er niet anders uit dan toen ik hem kocht. Kopstuk is niet breed maar ook niet smal. Ik heb er een nekwarmer onder omdat mijn paard daar altijd veel last heeft van spanning (bij welk hoofdstel dan ook). Ze heeft dan ern zenuuwtrekje door met d’r hoofd te schudden alsof er een vlieg bij d’r oren zit. Met nekwarmer gaat het wel goed.

Zandtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:02

[/quote]Ik kan t niet heel goed zien maar zit je kopstuk niet verkeerd om bij de oren?[/quote]

(Quoten gaat niet helemaal lekker bij mij :D )

Nee kopstuk zit volgens mij netjes zoals de pijltjes op t kopstuk wijzen, zeg maar met de “lange kant” naar achteren.

(Ik bedoelde eerder natuurlijk dat ik gezien had dat de frontriem te krap zit)

Klinkt goed pluisje! En wat een slimme oplossing met die nekwarmer!

_nfcd

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:51

Sinds vorige week de QHP Sedna.
Rib uit mijn lijf, maar paard loopt er fijn mee :')

Afbeelding

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:29

Iemand al ervaring met het nieuwe hoofdstel van horsegloss? Lijkt heel erg op de PS of Sweden High Jump en ziet er zo op de foto erg goed uit. Is een stuk goedkoper dan de echte PS. Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:24

Die neusriem eindigt op een vreemde plek. Volgend mij komt daar op deze manier mega veel druk op te staan?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:09

pluisje88 schreef:
Die neusriem eindigt op een vreemde plek. Volgend mij komt daar op deze manier mega veel druk op te staan?

Ps of sweden is ook zo...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:37

xsensibel schreef:
pluisje88 schreef:

Ps of sweden is ook zo...

Qhp sedna ook

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:57

Vind het jammer dat de meeste bruine hoofdstellen allemaal zilver gespen hebben. Ik wil graag goudkleurige gespen :)

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:34

Ik heb het hoofdstel nu sinds een paar weken. Sinds die tijd schuurt mijn paard na het rijden met zijn neus aan zijn benen of in stal aan zijn voerbak. Heeft het hoofdstel dan nog aan. Voor die tijd reed ik met een gewoon hoofdstel met lage neusriem. Toen deed hij dit nooit. Dit hoofdstel zou dat toch juist moeten voorkomen, vanwege zenuwbanen en zo? Iemand een verklaring?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:58

wilma_b schreef:
Ik heb het hoofdstel nu sinds een paar weken. Sinds die tijd schuurt mijn paard na het rijden met zijn neus aan zijn benen of in stal aan zijn voerbak. Heeft het hoofdstel dan nog aan. Voor die tijd reed ik met een gewoon hoofdstel met lage neusriem. Toen deed hij dit nooit. Dit hoofdstel zou dat toch juist moeten voorkomen, vanwege zenuwbanen en zo? Iemand een verklaring?

Dat is gek ja. Bij mij is het juist andersom. Dan is het misschien niet het model qat jouw paard fijn vindt. Je kunt nog proberen om hem iets anders af te stellen ofzo. Misschien dat dat nog helpt

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:27

wilma_b schreef:

Mijn haf wilt inderdaad ook altijd jeuken na het rijden, heb ook een tijdje met een ander hoofdstel gereden maar daarbij was het hetzelfde verhaal (moet er wel bij zetten dat dat hoofdstel zeker niet ideaal past)
Ik rij overigens met de micklem

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:37

pluisje88 schreef:
wilma_b schreef:

Dat is gek ja. Bij mij is het juist andersom. Dan is het misschien niet het model qat jouw paard fijn vindt. Je kunt nog proberen om hem iets anders af te stellen ofzo. Misschien dat dat nog helpt

Dat zou kunnen. Het leer moet zich nog een beetje "zetten", dan kan ik dat doen

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:47

Ik gebruik ook sinds een tijdje dat model hoofdstel. Maar dan van collegiate, de comfitec training. Maar mijn paard lijkt het inderdaad ook niet fijn te vinden. Dus ga toch de micklem eens proberen. Mijn collegiate gaat dus helaas de verkoop in ( voor de geïnteresseerden, het is een full in bruin).

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:28

Ik heb me ook maar eens gewaagd aan een micklem multi. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Wil hem eerst nog even met bit gebruiken en dan langzaam afbouwen naar bitloos (sidepull) op buitenrit (rijden niet meer in de bak ivm blessure). Als het bevalt natuurlijk.

Hoe vinden jullie hem zitten? Heb het idee dat het zo wel aardig zit? Het leer moet alleenecht nog wat soepeler worden en aan gaan sluiten op het hoofd. En zoals ik hier al had gelezen was de frontriem veel te krap :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:29

Hoofdstel hierboven zit volgens mij helemaal goed!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:41

Queeles, het leer gaat echt nog uitrekken, dus dan zit de keelriem een stuk fijner. Voor nu vind ik het er goed uit zien.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:42

Afbeelding

Mijn nieuwe kaptoom met anatomisch kopstuk.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:02

Ja als ik het leer zo beoordeel gaat het inderdaad nog aardig uitrekken. Gelukkig maar voor de keelriem inderdaad. Die zit nu op het laatste gaatje. Neusriem daarentegen juist een stuk kleiner. Maar heb ik bij alle hoofdstellen..

Die kaptoom ziet er fijn uit. Lekker zacht onderlegd op de neus ook :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:16

Oh wat een mooie kaptoom! Waar heb je die vandaan? En waar is die frontriem van, hoort ie erbij?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:20

Mooi! Staat hier ook nog op mijn lijstje. Al heb ik nu Gewoon zelf los anatomisch kopstuk aan mijn kaptoom gezet.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:56

Kaptoom is van jewels 4 horses.
Ze hebben veel verschillende frontriemen.

Ruiter20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:18

Weet iemand welk merk dit is? Afbeelding

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:13

Weet iemand zo wat de regels zijn om met een anatomisch hoofdstel te starten (KNHS)? Bijvoorbeeld de hoofdstellen zonder keelriem en/of sperriem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:15

Dat staat allemaal in de reglementen... Zonder sperriem mag en zonder keelriem bij de toegestane modellen.