voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:44

Maar hoe heten die?

Ik zie allemaal verschillende, latex, vilt, foam :P

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:47

Die van de skito pad? Die zijn voor zover ik weet niet los te koop, ik zou niet weten welk materiaal het is haha.. Die heavy dutys kun je bijvoorbeeld bij Pmarena kopen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:54

Ja, die had ik gezien inderdaad. Maar die passen niet in elke half pad :-(
En is dat echt nodig? Ik ben niet zo zwaar natuurlijk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:02

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van jullie tips! Delen opgesplitst, niet alles onder elkaar, duidelijk, etc. Uiteraard komen er nog wat foto's bij, en hier en daar nog extra informatie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:19

Ziet er goed uit, soeske :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:40

Bedankt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:59

pmarena schreef:
In principe alleen die hoes dus ;)

En volgens Duhelo hier op Bokt rekt de BF iets meer maar ik hoor daar verder niet echt mensen over dat ze ineens een kortere maat singel nodig zouden hebben dus dat lijkt ook wel mee te vallen :)

rekening meehouden dat ik voor mij dressuurzadel een 85 cm nodig had (wat groot is), en er op grotere singels wel meer rek kan voorkomen dan op de kortere gevalletjes :D
Weet dat ik met een lederen 75 cm banaansingel aan beide kanten 8 gaatjes over had, en met de 85 cm (wat in principe langs twee kanten zou 2-3 gaatjes schelen) zat ik helemaal bovenaan en lag zadel beetje los.
Gebruik nu wel de bf aan mijn specialized, daarvoor is die ideaal :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:21

soeske schreef:
Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van jullie tips! Delen opgesplitst, niet alles onder elkaar, duidelijk, etc. Uiteraard komen er nog wat foto's bij, en hier en daar nog extra informatie.

Ziet er nu nog netter uit. +:)+

Mijn Equiflex is verkocht en eigenlijk vind ik dit aan de ene kant balen, want dit zadel zat dus gewoon heerlijk. Maar ja aan de andere kant kreeg ik steeds meer moeite om het zadel erop te krijgen. Maar nu kan de zoektocht beginnen naar een ander fijn westernzadel. Maar nu eerst testzadel afwachten. *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:38

Fijn Marcella, gefeliciteerd !

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:51

Ja, kogel door de kerk hier: mijn prachtige London is dus gewoon te krap. :( Hij gaat dus per direct in de verkoop. Iemand interesse? Prachtig is ie, en ik ben er ziek van dat hij weg moet, maar het is niet anders...

Ik zoek dus nu een bruine Cheyenne, maat 2. Een bruine London maat 2 ga ik nooit vinden natuurlijk, dus dan de Cheyenne maar.

Pmarena: zou je op je gewone leren seatsaver (en evt. ook op een bonten) klittenband kunnen laten maken, zodat je daarop dijwrongen kunt plaatsen? En heb je daar speciale voor nodig, of kun je de kleine London-wrongen gebruiken?

Weet er iemand nog een mooie Cheyenne, bruin!!!, maat 2, met VPS, te koop? Of koop ik beter een nieuwe, denken jullie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:04

Zonde.... maar het zat er wel in aan je omschrijving te horen :(:)

Er zal best wel klittenband op te zetten zijn hoor door bvb. een schoenmaker.
Als wrongen zijn de kleine wrongen van de London wel heel erg klein, moeten wel een beetje knobbels zijn zoals op de JustAdjust, die werkten het fijnst van de stuk of 10 modellen die ik geprobeerd heb :)

Voordeel van een nieuwe is dat die helemaal van jou is en je weet dat hij nieuw is dus geen rare fratsen mee uitgehaald.

Maar het inrijden is zo'n nadeel dat een gebruikte toch wel èrg interessant is hoor.... ik ben persoonlijk wel van het gebruiken van spullen zeg maar, perfect nieuw blijft het er toch niet uitzien :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:14

dierfysio schreef:
Ja, kogel door de kerk hier: mijn prachtige London is dus gewoon te krap. :( Hij gaat dus per direct in de verkoop. Iemand interesse? Prachtig is ie, en ik ben er ziek van dat hij weg moet, maar het is niet anders...

Ik zoek dus nu een bruine Cheyenne, maat 2. Een bruine London maat 2 ga ik nooit vinden natuurlijk, dus dan de Cheyenne maar.

Pmarena: zou je op je gewone leren seatsaver (en evt. ook op een bonten) klittenband kunnen laten maken, zodat je daarop dijwrongen kunt plaatsen? En heb je daar speciale voor nodig, of kun je de kleine London-wrongen gebruiken?

Weet er iemand nog een mooie Cheyenne, bruin!!!, maat 2, met VPS, te koop? Of koop ik beter een nieuwe, denken jullie?

Ik zag laatst een hele mooie op Marktplaats! Moet je even zoeken, staat er vast nog wel op!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:20

Kirsha schreef:
dierfysio schreef:

Ik zag laatst een hele mooie op Marktplaats! Moet je even zoeken, staat er vast nog wel op!
Echt? Waar dan, want ik speur alles af, maar zie alleen maatjes 1.... Of ja, die ene oude zonder VPS. Leek me niet echt wat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:21

Vind je een Cherokee niks dan, eigenlijk?

Die lijkt nog een beetje op de London qua model...en heb je dan ook in bruin (met zwart dan wel).

Of tja in het uiterste geval kun je nog de cantle naar achteren laten zetten wellicht als het maar een klein stukje is dat je mist qua zittinglengte...?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:22

pmarena schreef:
Zonde.... maar het zat er wel in aan je omschrijving te horen :(:)

Er zal best wel klittenband op te zetten zijn hoor door bvb. een schoenmaker.
Als wrongen zijn de kleine wrongen van de London wel heel erg klein, moeten wel een beetje knobbels zijn zoals op de JustAdjust, die werkten het fijnst van de stuk of 10 modellen die ik geprobeerd heb :)

Voordeel van een nieuwe is dat die helemaal van jou is en je weet dat hij nieuw is dus geen rare fratsen mee uitgehaald.

Maar het inrijden is zo'n nadeel dat een gebruikte toch wel èrg interessant is hoor.... ik ben persoonlijk wel van het gebruiken van spullen zeg maar, perfect nieuw blijft het er toch niet uitzien :P

OK, andere wrongen dus. Waar vind ik die? :o
En ja, dat inrijden zie ik ook wel tegenop ja... Hoeveel uren gaat me dat kosten voor het een beetje zit?
Misschien dat áls ik een nieuwe wil, dat ik ook gelijk een custom wil. Met hippe kleurtjes erin. Maarja, dat is weer maanden wachten, en kost een bom duiten voor enkel mooiigheid. Dilemma...

Heeft iemand ooit een custom gezien met dat paars/roze erin? Is dat wat in combi met bruin?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:26

pmarena schreef:
Vind je een Cherokee niks dan, eigenlijk?

Die lijkt nog een beetje op de London qua model...en heb je dan ook in bruin (met zwart dan wel).

Of tja in het uiterste geval kun je nog de cantle naar achteren laten zetten wellicht als het maar een klein stukje is dat je mist qua zittinglengte...?

Cherokee, heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht nog. Dacht eerst die Cheyenne hopelijk gauw maar eens te testen. Hoor mooi niks terug (niet op mail, niet op bellen of smsen) van Becidor. :(
Hopelijk zit die Cheyenne me gewoon fijn. De London is eigenlijk best breed op mijn brede paard. Ik hoop met wat minder zadel onder me wat soepeler te kunnen zitten, maar het is afwachten.

Cantle terugplaatsen, kan dat zomaar? Ik zit er nu echt tegenaan met mijn billen. Kan nog wel mijn bekken kantelen, maar het geeft gewoon teveel druk daar nu. Ik denk dat hij wel een cm of vier terug zou moeten, geen idee of daar plek voor is?
Ik baal echt dat ik er nu achter kom dat hij toch te krap is. :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:28

dierfysio schreef:
Kirsha schreef:
Echt? Waar dan, want ik speur alles af, maar zie alleen maatjes 1.... Of ja, die ene oude zonder VPS. Leek me niet echt wat?

Ik kan zo snel even de link niet meer vinden maar ik ga vanavond wel even voor je kijken. Typisch ja, er staan heel veel maatjes 1 op momenteel. Toen ik een maat 1 zonder VPS zocht moest de hemel bijna naar beneden vallen voor ik een maat 1 vond (zelfs met VPS sporadisch), en nu word je er bijna mee doodgekogeld, apart is dat :+

Wel vet balen dat je eindelijk je droomzadel hebt en dan is het te klein. Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma maar wil de hoop nog niet opgeven :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:35

Ja dat is een goede vraag :o
Ik kon die vroeger los bestellen bij Barefoot maar dat is al een poos niet meer... bij Wintec moeten ze wel soortgelijke hebben :)

Ik kan nog eens zoeken in mijn wrongen-tasje maar volgens mij heb ik alleen nog die dunne wrongetjes daar in zitten en dat is kansloos, heb je eigenlijk niks aan als dijwrong.

Er heeft een keer iemand een zwart-roze besteld. Ik vond het niet zo'n top idee maar toen ik hem binnen kreeg was hij eigenlijk toch wel heel stijlvol :j

Alleen nubuck in een kleurtje is toch vaak heel anders dan glad leer in een kleurtje. Zoals tassen of schoenen ofzo van glad leer dat dan bvb. rood of blauw is, dat is dan echt heel mooi helder van kleur.

Nubuck is door de aard van het materiaal veel fletser.

Ik weet niet of die ruimte er is, zonder "beeld" is dat wat moeilijk inschatten :P
Had je die maat 1 op de gok gekocht?

Het aanbod is heel wisselvallig, de ene keer zus, de andere keer zo... wel altijd net wat je niet zoekt inderdaad :P

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:51

Nee ik heb hem niet op de gok gekocht, mocht 'm uitproberen, maar ik denk tegen beter weten in gehoopt dat het toch wel zou werken. Niet dus...

Haha, ja inderdaad: ze bieden altijd aan wat je NIET zoekt. Maar hopelijk heeft er iemand zich vergist met een bruine leren Cheyenne, wil die liever een London die nét wat kleiner valt.... :)) :)*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:53

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:21

Safiera schreef:
Deze gezien op de duitse Ebay? http://www.ebay.de/itm/Barefoot-Cheyenn ... 3cd516d013
dat is een donkerbruine leren, of deze
http://www.ebay.de/itm/Barefoot-Sattel- ... 27d7476c09
die is lichtbruin van drytex

Dankje, had niet aan ebay gedacht nog!
Ik heb die bovenste gemaild of ze naar NL wil verzenden, en wat dat kost.
Ik wil leer, geen drytex, dus de onderste vervalt.
Goed idee, ebay, ik ga even neuzen of er wat geschikts tussen zit.

Moet natuurlijk wel weten of die Cheyenne het voor me is. Hopelijk reageert Becidor binnenkort over het testzadel wat ik besteld heb. Kent iemand Fenne, reageert ze altijd zo slecht? Dit is niet de eerste keer dat ik zo moet zeuren om antwoord daar. :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:26

Je ben niet de enigste hoor, maar uiteindelijk wel altijd antwoord gekregen. Je moet soms een flinke dosis geduld hebben.

Afbeelding
Dit was na het rijden en nadat ik gedreigd had dat als hij niet snel liever ging kijken hij geen prakkie zou krijgen. :+ Singel hangt al half los, maar de volgende keer gaat er toch weer de 45 cm singel eraan (deze is 50 cm) moest nu te hoog aansingelen wat mij dus niet lukt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:56

Maritje1991 schreef:
Haha ok dan.
En de prijs :D

Is zo'n singel ook geschikt als je paard een ronde buik heeft?

En nog een vraag :o ik heb waarschijnlijk weer een barefoot ( nog een laatste poging om het te laten lukken) zonder vps, ik weeg 55 kg en mijn pony is lekker rond. Welke inlagen heb ik dan nodig?
Ik kom er niet echt uit.

Ja. Mijn schattebout heeft ook een ronde buik...nou ja...alles is rond aan hem. Ik ben dus heeeeel blij met de elastische singel. Mijn zadel ligt als een huis.
.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:04

Thnx voor de info.
Ik ga ook een elastische singel kopen :)
En ik bestel direct stevige inlages. De moosgummi is dat geloof ik :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:28

Gisteren bij de Mansour horsemanshipdag op een Hidalgo gezeten en flink bepoteld, natuurlijk. Mooi spul. Als ik eens rijk wordt.....die Spaanse modellen vond ik erg aantrekkelijk. Ze hadden geen westernmodel bij zich.