[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:59

Mara2000 schreef:
Vraagje voor de mensen met een Trekker zadel. Wat hebben jullie onder het zadel liggen, gewoon dekje of speciale pad?

Ik had altijd een barefoot of kifra pad eronder bij mijn fjord. Nu heb ik er een voor mijn project fjordje en omdat zo'n pad wat te lang voor haar is ligt een gewoon dekje beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:33

X:

Je maakt je er nogal druk om hè? :=

Het is duidelijk dat je graag je gelijk wilt halen :j

Maar je hebt praktijk en theorie.
In de praktijk kan je alle BF-pads in NL op een grote hoop gooien, en dan zie je daar voor elke Physio-pad zo'n 100 Standaard pads op liggen.

Prima dat jij je mening en overtuiging wilt baseren op een zeldzaam verschijnsel, maar doe dan niet alsof dat de standaard is. De manier waarop je zo ongenuanceerd Barefoot steeds naar beneden haalt en ook nog eens insinueert dat ik de boel zit te bedotten dat vind ik niet zo charmant :n

De manier waarop je er dan meteen een hele discussie bij sleept als ik jouw woorden wat nuanceer vind ik ook vrij agressief overkomen iedere keer. Waarom wil je er steeds zo'n gevecht van maken? -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:37

Ollytje schreef:
Nog even een tippie van mijn kant voor de spookrijders onder ons, ik had barefoot bitriempjes aan mijn zadel gemaakt om de beugels aan op te hangen. Maar ze hebben van de Rambo Micklem ook bitriempjes voor €6,45 (iets goedkoper). En dat werkt ook... wel wat stugger leer als van Barefoot dus moesten eerst ingevet. [ [url=m/nOvHIw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een stoer zadel!! Was deze al eerder gepost? Ik kan me hem niet herinneren :)

Vind je bitriempjes fijn werken ja voor beugels? BF heeft er van die speciale beugel/singel houders voor.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:43

Ollytje schreef:
Nog even een tippie van mijn kant voor de spookrijders onder ons, ik had barefoot bitriempjes aan mijn zadel gemaakt om de beugels aan op te hangen. Maar ze hebben van de Rambo Micklem ook bitriempjes voor €6,45 (iets goedkoper). En dat werkt ook... wel wat stugger leer als van Barefoot dus moesten eerst ingevet. [ [url=m/nOvHIw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bedacht!
We hebben het er toen ook over gehad, en ik kreeg inderdaad van de week een bestelling van iemand die dat ook wilde voor een Ghost. Je was toen de trendsetter haha

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:29

pmarena schreef:
X:

In de praktijk kan je alle BF-pads in NL op een grote hoop gooien, en dan zie je daar voor elke Physio-pad zo'n 100 Standaard pads op liggen.

Prima dat jij je mening en overtuiging wilt baseren op een zeldzaam verschijnsel, maar doe dan niet alsof dat de standaard is. De manier waarop je zo ongenuanceerd Barefoot steeds naar beneden haalt en ook nog eens insinueert dat ik de boel zit te bedotten dat vind ik niet zo charmant :n

De manier waarop je er dan meteen een hele discussie bij sleept als ik jouw woorden wat nuanceer vind ik ook vrij agressief overkomen iedere keer. Waarom wil je er steeds zo'n gevecht van maken? -O-

Idd mee eens .al paar keer getemd.. maar helaas doen ze er niks mee...
Miss idee een ander.topic te maken van opbouw van zadels of weet ik het, dat we hier gewoon ervaringen delen en wel tevreden zijn..?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:31

Ben het ook niet eens heb altijd eerlijk en oprecht advies van pmarena gekregen over barefoot en andere merken.. ook raadde ze voor mijn paard bepaalde dingen van barefoot af wat niet goed zou liggen en rade me andere dingen weer aan. niet alles past op ieder paard daarbij is een merk niet gelijk slecht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:12

Oh maar de technische discussie vind ik juist wel leuk hoor, een beetje verdieping in het topic en niet echt off-topic denk ik....? Het zijn immers toch vragen / ervaringen met boomloos :)

Alleen ik word een beetje zouteloos van dat steeds terugkerende cirkeltje van een erge kort-door-de-bocht opmerking waarin er iets beweert wordt dat ik niet herken. En dat een verkeerd beeld geeft van de werkelijkheid in de normale praktijk.

En dat ik dat dan nuanceer (wat niet eens zou hoeven als de kritiek zelf wat minder als een algemeen feit verkondigd zou worden) en er vervolgens meteen een hele aanval geopend schijnt te moeten worden.

Maar misschien halen we gewoon wel het slechtste in elkaar naar boven ofzo, dat kan ook :=

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:57

belle_boef schreef:
Vraag voor de mensen met een Tinker en barefoot. Welke pommelmaat hebben jullie er in zitten?

Gewoon passervice laten komen.. ik heb zelfs voor mijn draver een L..

pmarena

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:52

Dat is inderdaad zó verschillend. Een Tinker zal meestal L of XXL nodig hebben.
Een M komt héél soms voor. Maar het blijft een kwestie van passen :j

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:39

missanita84 schreef:
pmarena schreef:
X:

Miss idee een ander.topic te maken van opbouw van zadels of weet ik het, dat we hier gewoon ervaringen delen en wel tevreden zijn..?

Niet tevreden mensen zijn hier dus niet welkom? Dat is pas vreemd. Ik vind het erg verfrissend dat in een langlopende verkoopadvertentie waartoe dit boomloze zadeltopic verworden is eindelijk eens wat kritische kanttekeningen worden geplaatst door gebruikers met minder goede ervaringen en bedenkingen. Dat ze misschien niet altijd even genuanceerd zijn, ook de positieve geluiden zijn verre van genuanceerd.Advies is super, maar ik persoonlijk vind het vreemd dat er zelden getemd wordt in de verkoperspraat, terwijl 1 opmerking over een te koop gezet zadel door een bokker direct wordt afgestraft door een Mod.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:46

Olli: verhipt goede tip van je +:)+

Kom je handig en vlot van die bungelende beugels af, ga zelf es knutselen hiermee.
Denk aan een type kleine muskatonhaak.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:52

dianaw33 schreef:
missanita84 schreef:

Niet tevreden mensen zijn hier dus niet welkom? Dat is pas vreemd. Ik vind het erg verfrissend dat in een langlopende verkoopadvertentie waartoe dit boomloze zadeltopic verworden is eindelijk eens wat kritische kanttekeningen worden geplaatst door gebruikers met minder goede ervaringen en bedenkingen. Dat ze misschien niet altijd even genuanceerd zijn, ook de positieve geluiden zijn verre van genuanceerd.Advies is super, maar ik persoonlijk vind het vreemd dat er zelden getemd wordt in de verkoperspraat, terwijl 1 opmerking over een te koop gezet zadel door een bokker direct wordt afgestraft door een Mod.

Ja inderdaad. Ik erger mij hier ook al lang over.
Als er eindelijk eens wat interessant advies gegeven wordt, interessante kritische opmerkingen, wordt er getemd. Ik kreeg ook al een hele storm over me heen als ik enkele posts geleden hier een opmerking over gaf. Was het beu. Soms is deze topic, die in feite bedoeld is om bij te leren, 1 platte verkoopstopic geworden.
Ben blij dat ik er niet alleen zo over denk! Ik denk dat het beter zou zijn om dit topic te splitsen in:
Verkoopspraatjes over boomloos of iets dergelijks en een meer informatief, technisch topic waar mensen mogen vragen stellen over bouw, ligging enz....
Ook als je een foto van een mooi kleurtje van boomloos zadel wil plaatsen, hoeft dat niet in het technische topic en zijn er ook geen frustratie's.
Want nu heeft een groepje dit topic opgeeist om 'te kletsen' maar dit doe je maar via email of facebook. Dit steekt echt tegen als je leerrijke info wil vinden. Hoort hier niet thuis!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:13

pmarena schreef:
Oh maar de technische discussie vind ik juist wel leuk hoor, een beetje verdieping in het topic en niet echt off-topic denk ik....? Het zijn immers toch vragen / ervaringen met boomloos :)

Alleen ik word een beetje zouteloos van dat steeds terugkerende cirkeltje van een erge kort-door-de-bocht opmerking waarin er iets beweert wordt dat ik niet herken. En dat een verkeerd beeld geeft van de werkelijkheid in de normale praktijk.

En dat ik dat dan nuanceer (wat niet eens zou hoeven als de kritiek zelf wat minder als een algemeen feit verkondigd zou worden) en er vervolgens meteen een hele aanval geopend schijnt te moeten worden.

Maar misschien halen we gewoon wel het slechtste in elkaar naar boven ofzo, dat kan ook :=

Misschien is het voor jou belangrijk om te beseffen dat jij gewoon niet onafhankelijk bent en ook niet kunt zijn, omdat je een verkoper bent van een bepaald merk boomloos zadel.
Je zult altijd proberen kritische opmerkingen over jouw merk weg te redeneren (wat jij nuanceren noemt) en dat is vanuit jouw positie heel logisch.
Maar dat draagt niet bepaald bij aan de (in mijn ogen heel interessante) discussie die een paar mensen hier graag willen voeren...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:47

Je kan mij gerust niet onafhankelijk noemen, maar ondanks dat ben ik volgens mij wel eerlijk kritisch :j

Vanwege mijn positie weten maar weinig mensen meer af van Barefoot-artikelen dan ik, en ik wil graag dat er eerlijke, kloppende informatie online staat. Zowel positief als negatief. Als het maar klopt.

Het beeld schetsen dat bij Barefoot-zadels hele rechte pads verkocht worden, dat vraagt gewoon om de nuancering die bij zo'n opmerking ontbreekt. Van mij hoeft er vervolgens geen hele discussie te volgen. Maarja als dat gebeurt, dan is het niet anders.

Liever een zeikerige discussie, dan verkeerde info in een informatief bedoeld topic. Lijkt mij.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:04

Peetstap schreef:
Olli: verhipt goede tip van je +:)+

Kom je handig en vlot van die bungelende beugels af, ga zelf es knutselen hiermee.
Denk aan een type kleine muskatonhaak.

Dit heb ik al uitgetest, is heel handig in gebruik maar het rammelt aan de ring (metaal op metaal)
Ik heb zelf velcro aan brede rekker, werkt ook super en is spotgoedkoop

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:51

maar waarom mogen mensen hun boomloos set hier niet neerzetten? kun je evt ook om advies vragen of het goed ligt oid?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:15

Wat een geneuzel zeg..Als je al wat langer mee leest weet je zelf ook wel dat Pmarena kritisch is en haar mening geeft zonder daarbij te willen verkopen..Het valt me vooral op dat de mensen die kritiek hebben zelf denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en er niet tegen kunnen dat ze tegen gesproken worden :?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:20

pleiada schreef:
Wat een geneuzel zeg..Als je al wat langer mee leest weet je zelf ook wel dat Pmarena kritisch is en haar mening geeft zonder daarbij te willen verkopen..Het valt me vooral op dat de mensen die kritiek hebben zelf denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en er niet tegen kunnen dat ze tegen gesproken worden :?

_/-\o_

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:16

pleiada schreef:

Ja idd!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:29

En toch vind ik de kritische noot in dit topic ook belangrijk, omdat er anders eigenlijk alleen maar reclame overblijft. Niet iedereen hoeft fan te zijn van alle zadels en alle merken, en dit topic is voor ervaringen. Om even lekker op te scheppen over een nieuwe set o.i.d. hebben we het fototopic al.
Anders moet er maar gewoon een 'oeeh en aah-topic' gemaakt worden, net als op RIJ-ITP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:44

Er is een verschil tussen een kritische noot en consequent een merk afzeiken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:08

Super bedankt meiden :+:

Volgens mij is er bij een topic met de titel vragen / ervaringen met boomloze zadels, ruimte voor al die facetten die er onder vallen.

Ervaringen, of je (nog) tevreden bent over je spullen, hoe spullen er te paard uitzien.
En twijfels die je hebt en dingen die je je afvraagt. Waar een ieder dan weer over mee kan denken :j

Ik moet wel zeggen dat ik het laatste jaar ofzo ook niet meer elke keer nieuwe dingen plaats omdat ik het inderdaad ook een beetje een soort etalage / reclame-topic vind lijken af en toe :o

Aan de andere kant snap ik ook wel dat het juist wel weer leuk kan zijn om zo op de hoogte te blijven van wat er zoal voor ontwikkelingen zijn. Ik denk dus dat dat iets is waar je over van mening kan verschillen inderdaad, of je het leuk vindt of niet.

Persoonlijk vind ik het als geïnteresseerde in boomloos / flexibel spul wel leuk juist :j

Maar als verkoper wil ik liever geen gemekker en insinuaties over mijn motieven dus plaats ik eigenlijk zelden wat want als mensen op de hoogte willen blijven van de laatste nieuwtjes kunnen ze zich ook aanmelden op mijn Barefoot Nederland Facebook-pagina denk ik dan maar... :)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:46

lastige dingen zijn het soms, informatief en “reclame” heeft soms een dunne lijn en het is maar net hoe je het oppakt.
Eigenlijk is het juist wel heel interessant om mede via dit topic op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen en automatisch ook producten. Het gevolg kan zijn dat mensen het gaan kopen dus dan kan het als reclame gezien worden.
Mij lijkt het informatieve overwegend maargoed dat ben ik..
Ik begrijp dat de lijn heel lastig is als je zelf verkoopt, zo is er bijv ook een tattoo topic en daar post ik ook nooit...
Blijft lastig!

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:14

Ik vind het ook wel best interessant om op de hoogte te blijven van evolutie's en nieuwigheden, vind foto's met leuke kleurensetjes ook best leuk (zolang het geen roze of paars is :-)), maar ik vind het er echt over dat men mensen gaat temmen die met een kritische noot naar al dat materiaal aankijken. Als verkoper moet je daar volwassen tegenover staan en Pmarena heeft hier heel diplomatisch op gereageerd vind ik +:)+ .
Je moet goed beseffen dat het maar is door kritisch te blijven dat materiaal steeds wordt verbeterd, dit ten voordele van het paard.
Kritische mensen zijn het belangrijkste in evolutie van paardentuig, braaf meestappen en ja knikken, daar heeft het paard geen moer aan, dan zouden ze nog allemaal rondlopen zoals in de middeleeuwen, met ijzeren bitten en boomzadels die meestal niet passen. Laat die mensen kritisch zijn, niet voor de mens, maar voor het welzijn van het dier!
Wees dus mensen als Xyzutu en Diane heel dankbaar dat ze hun kostbare ervaring en kennis WILLEN delen ipv te gaan temmen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:56

Daarom, het geeft juist wel een beetje verdieping in het topic :j

Maar een gezonde discussie hoort daarbij volgens mij.

Persoon A kan best bepaalde ervaringen hebben die niet goed waren, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat dan meteen alles van de betreffende artikelgroep "ruk" is.

Uiteraard mag die niet bepaald succesvolle ervaring benoemd worden, een ander kan daar weer wat wijzer van worden :j

Maar het is dan wel zo fair om het op een correcte manier onder woorden te brengen zodat je geen suggesties gaat wekken die meestal niet op gaan. Of dat er dingen geroepen worden zoals: zadel X is bagger want mijn paard kreeg er drukplekken van. Terwijl als je dan meer informatie gaat vergaren, blijkt dat het probleem 1] ontstond doordat zadel op een manier gebruikt is die je niet zou doen als je èven jezelf 10 minuten ingelezen zou hebben en 2] het geeneens drukplekken waren maar bvb. open plekjes in de oksel doordat er een veel te korte singel werd gebruikt.....dat soort dingen.

Of als je zegt: "de specifieke spullen die ik gebruikt heb werkten op mijn paard (met bijzondere kenmerken zus of zo) niet. Dat klinkt al heel anders dan "de pasvorm van dat merk is (altijd) slecht".

En ik vind het ook wel een beetje een dooddoener dat als een verkoper reageert op een ervaring, met zijn / haar eigen gebundelde ervaringen van jaren en veel mensen en paarden, dat dat dan afgedaan wordt met "ja maar jij zal alles zeggen om je merk te promoten".

Met dat scenario moet je natuurlijk rekening houden :j
Maar je kan ook gewoon wat er gezegd wordt op waarde schatten, of het wellicht waar kan zijn wat die persoon zegt.

Zo vind ik zelf de zachte pommel van Barefoot echt 10x niks, wàt een rotding :n
Maar ik weet ook dat er een paar dozijn klanten wèl helemaal hoteldebotel van is. Dus als ik dat dan zeg dan is dat niet uit de duim gezogen maar gewoon een inkijkje in de praktijk.

Zelfde met die Physio-pads eigenlijk: IK zou mijn geld er niet aan uitgeven :n
Dat Sympanova heb ik teveel ellende van gezien. En zo'n los dekje dat je er onder plakt dat geeft zoveel risico op scheef plakken, extra randjes en dingetjes.... en wat levert het nu eigenlijk voor voordeel op zo'n los dekje er onder....? Ik zie het niet :?

Dus geef je geld dan liever uit aan zo'n standaard pad. Goedkoper en minder risico op gedoetjes.

Maarja ook daar zijn weer mensen gek op, en als je anti-slip wilt en die dingen gewoon wèl heel fijn vindt, dan heb je groot gelijk dat je er nog 1 wilt...