[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:24

Thnx.. vind ze ook wel gaaf.

Ja... inderdaad zonder zadel wordt het nog moeilijker.. of je moet het fijn vinden dat je heupen uit elkaar worden getrokken omdat je je bekken echt zo moet kantelen dat je recht op je doos zit.
Op je zitbeenknobbels zitten en dan je benen recht af laten hangen tijdens Bv galop.. laat staan draf :):) is heeeeeel erg moeilijk op een breed paard. :=

Maar met mijn cheyenne zit ik prima! Pas er precies met mijn kont in een heb geen wrongen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:39

Ik vind jou ook wel bijzonder netjes zitten hoor Helene, maar daar zullen je lange benen ook wel iets mee te maken hebben denk ik inderdaad :j

Kim, ik ben zo benieuwd op welk zadel je uiteindelijk uit gaat komen, en of je hèt zadel niet pas vindt als je jongste inmiddels je oudste is zeg maar, hihi.

Nou, *fluistermodus* ik heb hier een eerste fase geheel lederen versie liggen van de Lazy Mountain... dat heeft ook wel wat!
Als iemand hier toevallig een genadeloze behoefte voelt om die eens te testen dan is hij beschikbaar O:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:44

Duhelo schreef:
[ [url=m/RxCkzm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uSHwnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat de enige pad die je onder de Ghost hebt?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:47

Duhelo schreef:
Die ruiter is dan inderdaad het probleem. Ik heb filmpjes gemaakt van mij op de Ghost, en hoe lekker het aanvoelt, ik zit echt belabberd.
dit is een beter stuk, linkergalop is netter, maar ik vind dat ik vrij in stoelhouding ga en mijn nek en schouders doen hele rare dingen.
ik heb nog een draffilmpje dat ik gerust wil doormailen, maar die durf ik niet op facebook zetten :D.
vandaag dan weer op de flexee gereden, en ik zit hier toch wel erg hoog op, en heel erg op mijn doos, wat met de ghost niet is, maar op de flexee zit ik voor mijn gevoel wel véél stiller. Zal mij ook eens laten filmen hiermee dat ik kan vergelijken.
Zucht, zadels ...

Ik zou het volgende doen;

Als je aan wilt galopperen haar in een rustige, actieve draf zetten. Dus nog wat langzamer. Dan komt ze meer op het achterbeen en blijf je ook rustig in balans galopperen (tenminste, als je niet alles weg gooit).
Eventueel licht travers vragen, doorzitten, handen hoger dan je hebt, knieën meer buigen en je eigen neus in de lucht (lekker arrogant gaan zitten). Buitenhand iets omhoog en binnenbeen eraan en op je kont blijven zitten.Dan springen ze als het waren "in" je hand.

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:48

Dieseltje, wauw, wat een gave foto's!
Mogen we die gebruiken?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:28

Geheel leren lazy mountain?
Wat moet ik me daar bij voorstellen? :+

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:35

Buitenzinnig schreef:
Dieseltje, wauw, wat een gave foto's!
Mogen we die gebruiken?

Uiteraard mag je die weer gebruiken buitenzinnig.

Even terugkomend op het zitprobleem, ik heb op mijn momenteel weer :+ te dikke fjord daar toch geen probleem mee. Maar zal ook grotendeels komen doordat mijn fjord van achter uit gereden worden als ik aan het dressuuren ben, als die op zn voorkant klapt dan zit ik ook minder(buiten bv heb ik veel meer last wan wiebel benen)

Wbt die zweetafdruk, heb ik ook, gisteren mn panels van mn gost gehaald om aan te passen op een ander paard en toen kwam ik erachter dat de panels op de plek waar ik geen mooie afdruk heb ook een stuk minder "vol" zijn. Ga er dan ook vanuit dat mn schuimpies langste tijd hebben gehad en haal morgen nieuwe inlages. Iemand tips daarvoor? Vilt, gummi of toch iets anders?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:48

Citaat:
Ga er dan ook vanuit dat mn schuimpies langste tijd hebben gehad en haal morgen nieuwe inlages. Iemand tips daarvoor? Vilt, gummi of toch iets anders?

Nieuwe bestellen in ander materiaal? Er is inmiddels ander spul - wordt nog wel getest samen met wat andere opties... Bredere kussens (op dat smalste punt breder) kan ook

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:58

Kwetal, ik heb nog die schiuimpjes zoals dit: Afbeelding

Is daar nu dan wat anders voor? Opzich ben ik tevreden met de vorm van mn panelen maar schuim is gewoon op

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:18

Nee, dat schuim is prima (wat een leuke foto) maar het komt in zoveel verschillende kwaliteiten... vooral omdat het is samengesteld uit heel veel verschillende soorten schuimrubber vlokken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:26

Nessa schreef:

Nou, heel zacht & soepel leder dat het schaap vervangt, puur de zitting zacht leder i.p.v. schaap dus :P

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:31

Kwetal schreef:
Nee, dat schuim is prima (wat een leuke foto) maar het komt in zoveel verschillende kwaliteiten... vooral omdat het is samengesteld uit heel veel verschillende soorten schuimrubber vlokken.

Google doet een hoop :+ Moest ff wat hebben om te illustreren wat er nu inzit. wat kost een nieuw setje zoals deze dan?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:58

Wow, dat zal toch wel een heel ander zadel zijn kwa uiterlijk vergeleken met die van schaap. Heb je een foto :D ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:02

Ben ook benieuwd!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:59

dieseltje09 schreef:
Kwetal schreef:

Google doet een hoop :+ Moest ff wat hebben om te illustreren wat er nu inzit. wat kost een nieuw setje zoals deze dan?

Een nieuw setje van die is ca. 15 euro - ik kan er wel een extra laagje bij laten plakken "voor je weet maar nooit"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:01

Ja ik heb wel een foto gemaakt gisteren maar zit nog even te wachten op toestemming om die online te gooien ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:40

Buitenzinnig schreef:
Duhelo schreef:
Die ruiter is dan inderdaad het probleem. Ik heb filmpjes gemaakt van mij op de Ghost, en hoe lekker het aanvoelt, ik zit echt belabberd.
ik heb even de privacy openbaar gezet:

dit is een beter stuk, linkergalop is netter, maar ik vind dat ik vrij in stoelhouding ga en mijn nek en schouders doen hele rare dingen.
ik heb nog een draffilmpje dat ik gerust wil doormailen, maar die durf ik niet op facebook zetten :D.
vandaag dan weer op de flexee gereden, en ik zit hier toch wel erg hoog op, en heel erg op mijn doos, wat met de ghost niet is, maar op de flexee zit ik voor mijn gevoel wel véél stiller. Zal mij ook eens laten filmen hiermee dat ik kan vergelijken.
Zucht, zadels ...

Ik zou het volgende doen;

Als je aan wilt galopperen haar in een rustige, actieve draf zetten. Dus nog wat langzamer. Dan komt ze meer op het achterbeen en blijf je ook rustig in balans galopperen (tenminste, als je niet alles weg gooit).
Eventueel licht travers vragen, doorzitten, handen hoger dan je hebt, knieën meer buigen en je eigen neus in de lucht (lekker arrogant gaan zitten). Buitenhand iets omhoog en binnenbeen eraan en op je kont blijven zitten.Dan springen ze als het waren "in" je hand.

op die foto's lag de equisaver eronder, maar die kun je niet zien.
Bedankt voor de tips, ik probeer ze zeker uit :D
Meestal galoppeert ze netjes aan, maar als het een keer niet soepel gaat, lukt het niet meer (paard denkt teveel aan galop, ik ga me opspannen, en dan heb je dit :D, ik moet er zelf veel meer de rust in krijgen. )
Vandaag heb ik gereden met mijn dikke viltpad, en een opgerold stukje handdoek als zitverkleiner. ging wel lekker eigenlijk, wat minder ruimte vind ik blijkbaar wel fijn, maar heb hier nu geen beeldmateriaal van.
Ik mail dan met kitty over de pad, ben benieuwd hoe dat zal aanvoelen.

Haha, ja Pmarena, ik vraag het me eigenlijk ook af
ik heb al gehad
-fake startrekk western (geen goede kwaliteit)
- barefoot arizona (kon ik niet op zitten)
-barefoot london (schoof als een gek)
- specialized saddle (stoelzit, zie foto)
-massimo (paard kon niet galopperen)
-hidalgo mallorca (zat eigenlijk wel prima, maar zakte in over de schoft)
-barefoot rwc (kan ik niet op zitten)
-flexee (idem)
- ghost
Dusja, ligt het aan de zadels, of aan mij ? :P

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:03

pmarena schreef:
Nessa schreef:

Nou, heel zacht & soepel leder dat het schaap vervangt, puur de zitting zacht leder i.p.v. schaap dus :P

Is het dan een heeeele zachte arzizona 8-)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:25

Yes! Lilianne is geweest en mijn arizona nut maat 1 past perfect op mijn beide hafjes.
Ben op zoek naar een xxl fork want heb er 1 geleend en wil er nog een nut bij. Dus als iemand iets voor me heeft dan hoor ik het graag!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:41

Duhelo, aan de combinatie van het geheel denk ik :P

Bumper: vooralsnog is het alleen even een eerste generatie proto-type (nieuw) softlederen zitting, die ik op een bestaande zwarte maat 1 Lazy Mountain vastgemaakt heb, daarvan ligt er nu dus een los schaap in de opslag :P

Mijn bedoeling is om een zadel in geheel Softleder te maken, maar dan moeten we eerst even deze zitting perfectioneren. Ik vind zelf de dijwrongen nu iets te stevig maar ben wel benieuwd wat anderen er van vinden :j

Heb hem dan ook als testzadel in de shop gezet, zie Facebook berichtje :)

En dan nu een foto, zelfde zadel maar met 2 verschillende zittingen:

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:43

Sure_lee schreef:
Yes! Lilianne is geweest en mijn arizona nut maat 1 past perfect op mijn beide hafjes.
Ben op zoek naar een xxl fork want heb er 1 geleend en wil er nog een nut bij. Dus als iemand iets voor me heeft dan hoor ik het graag!!
'

Super om te weten +:)+

Ik heb nog wel een particulier zadel waar ik voor bemiddel, is echt nog als nieuw en mag weg voor een paar honderd euro minder, staat op Marktplaats als het goed is. Maat 1 Nut :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:51

Oh ik vind het wat minder eigenlijk :o

Vind de gewone arizona mooier!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:07

Afbeelding
Vandaag de barefoot Cheyenne gepast van een stalgenootje. Ik vind het erg wennen! Hoe vinden jullie hem liggen? ( voor zover een foto beoordeelbaar is uiteraard) op de laatste foto ligt het zadel erg scheef zie ik nu.
Laatst bijgewerkt door Avalon87 op 06-05-16 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:08

Ik zie geen foto's?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:11

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk nu wel!