[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:22

Freeform heeft ook een echt western model, met knop etc.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 02:43

Kan je aan een Cherokee gewoon alle beugelriemen en beugels hangen, of het verstandig die van Barefoot zelf te gebruiken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:13

In principe kan alles, gesp naar beneden is wel een grote aanrader :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:36

Is er nog geen nieuw topic? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:44

Niemand durft :p

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:01

Ik wil iedereen graag waarschuwen voor deze verkoper:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/1426724.html

Om de dag veranderd ze haar woonplaats en zet ze nieuwe barefoots te koop. Ik heb van haar een Cheyenne maat 0 gekocht... Aangetekend laten verzenden. Hij zou vrijdag op de post zijn gegaan maar een track en trace code kon mij niet worden gegeven... Ik heb het zadel nooit ontvangen en er wordt niet gereageerd op mijn mails...

Inmiddels heeft ze nog 3 andere Barefoots te koop (gehad)!

Iemand tips hoe ik mijn geld kan terug krijgen of haar adres kan achterhalen (misschien wil iemand haar een email sturen met de vraag of je het op kan halen voor adresgegevens?) Mijn marktplaatsnaam kent ze al... Ik weet het even niet meer... Baal verschrikkelijk...
Laatst bijgewerkt door hinkewal op 12-11-14 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:01

Lous schreef:
Kan je aan een Cherokee gewoon alle beugelriemen en beugels hangen, of het verstandig die van Barefoot zelf te gebruiken?

Ik zou wel voor een zachte beugelriem gaan. Heb hier ook verschillende eraan gehad op zich eigenlijk weinig verschil met e.v.t slijtage van het zadel. Maar het idee dan :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:10

hinkewal schreef:

Om de dag veranderd ze haar woonplaats en zet ze nieuwe barefoots te koop. Ik heb van haar een Cheyenne maat 0 gekocht... Aangetekend laten verzenden. Hij zou vrijdag op de post zijn gegaan maar een track en trace code kon mij niet worden gegeven... Ik heb het zadel nooit ontvangen en er wordt niet gereageerd op mijn mails...

Inmiddels heeft ze nog 3 ander Barefoots te koop gehad!

Iemand tips hoe ik mijn geld kan terug krijgen of haar adres kan achterhalen (misschien wil iemand haar een email sturen met de vraag of je het op kan halen voor adresgegevens?) Mijn marktplaatsnaam kent ze al... Ik weet het even niet meer... Baal verschrikkelijk...

Je kunt aangifte doen bij de politie. Dan vul je alle gegevens in die je hebt. Met een aangifte kun je ook naar de bank mailen waarnaar je geld hebt overgemaakt.

Ik heb op deze manier uiteindelijk nog een keer mijn geld van de oplichter weer terug gekregen met de opmerking dat het geld op de een of andere manier op haar rekening was gekomen. Heeft even geduurd maar het loonde wel! Succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:10

hinkewal schreef:

Ik hoop voor je dat het gewoon een laks iemand is, of iemand met weinig tijd. Maar met dat veranderen van woonplaats enzo, zou je wel denken dat ze je aan het oplichten is ja.. Ik zou haar een mail sturen dat je aangifte gaat doen + melding aan marktplaats, als je het zadel bijvoorbeeld vrijdag nog niet binnen hebt.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:11

hinkewal schreef:

Heb je aangifte gedaan?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:11

hinkewal heb je al een pb gestuurd. Misschien hebben andere er ervaring mee om via bankgegevens het adres te achterhalen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:12

Wat vervelend zeg!Ik heb helaas geen tips,maar hoop dat het allemaal goed komt!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:15

Aangifte is bij mijnpolitie gedaan. Verder heb ik Marktplaats ook al gemaild. Die willen geen persoonlijke gegevens verstrekken evenals de bank (die heb ik gebeld).

@akke_Sspring, als ik de bank (ING) een mailtje stuur met de aangifte, geven ze dan wel persoonlijke gegevens vrij?

@geryon, Heb haar gisteravond de mail gestuurd met dat als ze voor 12:00 uur vandaag geen reactie zou geven dat ik aangifte zou doen. Wederom geen reactie....
Laatst bijgewerkt door hinkewal op 12-11-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:17

Waarschijnlijk niet naar jou...eventueel wel naar politie

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:18

@Sonja_vR, zou ik de politie kunnen vragen dit te doen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:33

Dat is balen! :(

Goed om te lezen niwarry, hoe breed is jou paard?
Hier wel een brede maar niet dat je zegt wow onmogelijk. :)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:35

Ik wil haar wel een bericht sturen dat ik interesse heb ik een zadel en op wil komen halen. Heb je daar wat aan? Rot he dit soort dingen :(:) Daarom is mijn max bedrag voor op laten sturen in principe 50 euro... Echt balen voor je.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:06

Hinkewal, als jij aangifte doet en jij kunt aanwijzen wie de dader is , dan zouden ze daar wel iets mee kunnen , je doet toch niet voor niets aangifte

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:08

Je zou ook een nieuwe log in kunnen aanmaken op marktplaats met een andere naam en een nieuw gmail adres aanmaken en opnieuw een zogenaamde koop afsluiten en dan graag het zadel ophalen zodat je het van te voren kunt zien. Maar dan moet je wel zeker zijn dat het om dezelfde persoon gaat.

Succes in ieder geval, en heel banketstaaf dat dit gebeurt.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:25

Super fijn dat iedereen zo meedenkt! Inmiddels heeft er iemand voor mij een email gestuurd. Ben er zelf ook achter gekomen dat ik mijn marktplaats accountnaam kan veranderen. Heb dit gedaan en zelf ook nog een mailtje gestuurd. 2x binnen 5 minuten een reactie terug. Zodra ik begon over het ophalen helaas niks meer gehoord...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:47

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:58

Marktplaats is ook gedaan. Zij krijgen aangiftes van de politie rechtstreeks doorgestuurd. Zij ondernemen pas actie als er meer dan 2 gedupeerden per 2 weken zijn....

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:06

Kun je je geld niet terughalen bij de bank? Of is dat alleen bij automatische incasso?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:14

Jee wat vervelend zeg...waardeloos dat mensen elkaar zo duperen _-:(

Zal wel weer niet meevallen om je recht te halen, terwijl zulk volk eigenlijk gewoon keihard aangepakt zou moeten worden -O-

Geld terughalen kan eigenlijk niet, anders zou het hele systeem instorten :=

Kan alleen als de ander geld van jouw rekening afhaalt onder het motto van "automatische incasso" inderdaad....en dat je het daar dan niet mee eens bent, dan kan je het binnen een bepaalde tijd terug boeken :j

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:35

O Hinkewal wat kl*te zeg. Een paar jaar geleden ben ik ook opgelicht maar dan met een paardendekje. Het was het geld niet maar ik was goed boos. Uiteindelijk kwam ik bij een forum die voor me op zoek zijn gegaan naar de oplichter. Ik kreeg haar Hyves ( ja zo lang geleden is dit al) door en kon zo verder zoeken en achter haar echte adres komen. Na veel dreigementen van beide kanten, is ze eindelijk over de brug gekomen maar man, man, wat een ellende.

Ik kan dat forum zo niet meer terugvinden maar misschien kun je haar naam en/of bankrekening door Google heengooien en zo achter wat dingen komen? Ik hoop dat je je geld nog terugkrijgt op de een of andere manier.

Echt hè, wat leven er achterbakse mensen op de wereld. Echt jammer... >;)