Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xsensibel schreef:pluisje88 schreef:[ [url=m/DJxuXs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QP584W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit een micklem? Hij lijkt zoveel fijner dan mijn vorige micklem..
mhoogenbos schreef:Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.
dieseltje09 schreef:mhoogenbos schreef:Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.
En ik weet nu al waarom![]()
Horseware heeft patent op de micklem hoofdstellen, replica's mogen daarom niet aangeboden worden. Horseware schrijft iedereen die een replica aanbied die exact zelfde is aan, dat probleem is nu verholpen/te omzeilen door een bakstuk eraan te zetten net als kramer heeft gedaan.
Los bakstuk vind die van mij veel fijner als zijn bit direct aan neusriem zoals micklem. Misschien bestel ik hem wel, voor de collectie
Djeradalover schreef:Als je voor het werken a/d hand bedoeld dat je dan je lijn wil bevestigen aan de neusriem van een willekeurig ‘dressuur’ hoofdstel dan is het antwoord op je vraag nee. Daar zijn normale neusriemen zoals die van de chester fairfield niet voor gemaakt.
FRA en barefoot verkoopt wel combinatie optomingen, maar als de micklem al boven je budget valt dan wordt het met de fra of barefoot ook lastig..
siskeh schreef:Werken aan de hand kan op verschillende manieren, ik werk vaak aan 1 lijn op de neusriem, maar als je verder bent kan je zeker ook op het bit aan de hand werken.
Echter, zelf de voorkeur om dingen te kunnen combineren, dus heb ik een hoofdstel waarmee ik zowel een kaptoom-functie heb als een bit in doe. Vaak longeren of adh werk voor ik er op stap, en waar nodig kan ik altijd wisselen van bit naar bitloos.
Persoonlijk zou ik proberen om anders een micklem te proberen, en te zien of dat past, en vervolgens 2e hands kijken of je het kan vinden.
Voor het ene paard is micklem géweldig, maar de andere niet(vooral zie ik ze nog wel eens te dicht bij de jukbeenderen komen)