Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:47

Bedankt voor het meedenken. Ik zal morgen even een foto maken met het zadel op. :)
Laatst bijgewerkt door wodant op 31-01-22 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:47

MarjanB schreef:
Ik had een cresent nodig.. maar mevrouw bleek zo buikig door zand… nu dus een ander model buik gekregen. Longeer alleen nog wat omdat ik haar de tijd wil geven. Wat denken jullie?

Nu
[ [url=m/xBF5A2.jpg]Afbeelding[/url] ]
En voor dr koliek
[ [url=m/RSup3E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe ligt de crescent nu?
Ik vind haar nog steeds wel buikerig.

Edit: even wat met de belichting van je eerste foto gespeeld.

Afbeelding

Zoals de lijn nu loopt zou ik nog steeds crescent adviseren, misschien met iets minder bolling.

Eventueel zou je een asymmetrische singel kunnen proberen met een ruime uitsparing voor de buik, zoals bijvoorbeeld de Rossner Comfort

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:40

Hoi!

willen jullie eens meekijken? Ik ben een beetje singel 'moe'. mijn merrie heeft veel vel voor de singel en dat hoopt op waardoor wondjes ontstaan. ik heb nu een mattes singel in maat 65 maar vind hem eigenlijk een beetje aan de grote kant. geloof niet dat ik die op de foto heb. ik heb inmiddels een heleboel singels geprobeert en de mattes bevalt tot nu toe het beste, maar wie weet heeft iemand hier een geweldig idee.

Afbeelding
Afbeelding

zadel lijkt trouwens niet goed te liggen, maar pony staat met de voorbenen op een verhoging :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:05

its_daantjee schreef:
Hoi!

willen jullie eens meekijken? Ik ben een beetje singel 'moe'. mijn merrie heeft veel vel voor de singel en dat hoopt op waardoor wondjes ontstaan. ik heb nu een mattes singel in maat 65 maar vind hem eigenlijk een beetje aan de grote kant. geloof niet dat ik die op de foto heb. ik heb inmiddels een heleboel singels geprobeert en de mattes bevalt tot nu toe het beste, maar wie weet heeft iemand hier een geweldig idee.

[ [url=m/xY3uV9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KHjvwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

zadel lijkt trouwens niet goed te liggen, maar pony staat met de voorbenen op een verhoging :')

De singel op de eerste foto is (lijkt) in ieder geval te kort, ofwel je dekje is ook te groot/lang.

De gespen van je singel horen te liggen op hoogte van de rode streep.
Afbeelding

Als je dan kijkt naar het model van je paard:

Afbeelding

Dan zou ik kiezen voor een anatomisch rechte of asymmetrische singel met de gespen op het uiteinde van de singel ivm de beperkte ruimte onder het zadel.

MarjanB

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 05:34

Dank je! Ben benieuwd of ze straks ook wat buikspieren gaat ontwikkelen als ze weer wat meer gaat doen :+

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:43

Hierbij de foto’s met zadel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier heeft hij de kavalkade soft comfort singel om.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:22

Daphara schreef:
its_daantjee schreef:
Hoi!

[ [url=m/xY3uV9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KHjvwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

De singel op de eerste foto is (lijkt) in ieder geval te kort, ofwel je dekje is ook te groot/lang.

De gespen van je singel horen te liggen op hoogte van de rode streep.
[ [url=m/NQ186R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je dan kijkt naar het model van je paard:

[ [url=m/ih4oAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan zou ik kiezen voor een anatomisch rechte of asymmetrische singel met de gespen op het uiteinde van de singel ivm de beperkte ruimte onder het zadel.

thanks! dekje is inderdaad aan de grote kant.. ik ga eens verder zoeken naar een geschikte (asymmetrische) singel.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:42

wodant schreef:
Hierbij de foto’s met zadel.

[ [url=m/CLXq05.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uhtvrY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ly6QCq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heeft hij de kavalkade soft comfort singel om.

Fijn, goede foto’s!

Deze singel is sowieso te kort, de gespen horen op de rode lijn te liggen.

Afbeelding

Dan het model, het is een rechte singel met een vrij ruime bolling naar zowel de borst en de buik, je ziet aan de gespen (paarse lijn) dat de singel achter ruimte te kort komt en daarom trekt die scheef.

Afbeelding

Ook zie je dat de singel (door de onvoordelige vorm en omdat die te kort is) te veel in de oksel ligt zodra het voorheen naar achteren geplaatst is. Een 10 cm langere singel in het juiste model zal dit niet doen.

Als je naar de vorm van de borst-buiklijn kijkt dan is een rechte singel niet het juiste model voor je paard.
Mocht je paard in de zomer niet dikker worden, dan zou ik voor asymmetrisch gaan met een uitsparing voor de buik. Is je paardje nu winter slank en komt die met het weide seizoen weer aan, dan zou ik toch voor crescent gaan.

mayka1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:15

@daphara thanks! Ik heb laatst een rechte neopreen singel gekocht hij is nog niet binnen, maar ben benieuwd wat hij er van vind. Bij z'n springzadel heb ik wel al een rechte singel.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:47

Hallo allemaal,

Ik heb in december een andere singel gekocht bij de zadelmaker. Gister is de chiropractor geweest en mijn merrie gaf duidelijk aan last van haar borstbeen te hebben. Nu ben ik bang dat het door de singel komt.

Ik had een banaanvormige singel van BR voorheen. Zie foto’s

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb geen foto van de situatie van de nieuwe singel. Het is de Euroriding Cannes. Ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan om te switchen. Ik vond de BR best wel in haar oksel steken maar hij was wel fijn zacht voor haar.
Afbeelding

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:56

@daphara, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ga op zoek naar een geschikte singel.

Als ik op google intyp asymmetrische singel dan kom ik op best veel verschillende singels uit. Ik vraag me af welke vorm van onderstaande singels dan het meest geschikt is en ik vroeg mij af of de singel stübben equi soft mogelijk een optie is.

Rambo Micklem singel
https://www.agradi.nl/rambo-singel-mick ... TLEALw_wcB

Rosner comfort singel

https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

Mattes asymmetrisch

https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... ALw_wcB#10

Mattes crescent?
https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... EALw_wcB#4

Lemieux Gel-tek

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... P0EALw_wcB

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:10

Ferera schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb in december een andere singel gekocht bij de zadelmaker. Gister is de chiropractor geweest en mijn merrie gaf duidelijk aan last van haar borstbeen te hebben. Nu ben ik bang dat het door de singel komt.

Ik had een banaanvormige singel van BR voorheen. Zie foto’s

[ [url=m/m9FEq9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/47PHPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb geen foto van de situatie van de nieuwe singel. Het is de Euroriding Cannes. Ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan om te switchen. Ik vond de BR best wel in haar oksel steken maar hij was wel fijn zacht voor haar.
[ [url=m/XYd5hx.png]Afbeelding[/url] ]

Die van mij is ook boos op dezelfde br heb het idee dat ie niet goed verdeeld en dat de druk op de rand ligt.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:43

wodant schreef:
@daphara, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ga op zoek naar een geschikte singel.

Als ik op google intyp asymmetrische singel dan kom ik op best veel verschillende singels uit. Ik vraag me af welke vorm van onderstaande singels dan het meest geschikt is en ik vroeg mij af of de singel stübben equi soft mogelijk een optie is.

Rambo Micklem singel
https://www.agradi.nl/rambo-singel-mick ... TLEALw_wcB

Rosner comfort singel

https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

Mattes asymmetrisch

https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... ALw_wcB#10

Mattes crescent?
https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... EALw_wcB#4

Lemieux Gel-tek

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... P0EALw_wcB

De comfort is echt niet geschikt voor buikige paarden. Ik heb de singel gepast bij mijn paard maar die steekt erg met de achterkant in de buik van m'n paard. Ik kan mij niet voorstellen dat deze singel bij een ander buikig paard wel goed zou liggen. Alleen bedoeld voor vlakke buiken.
Ik vermoed dat crescent voor jouw paard het beste is.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:14

Bedankt voor het antwoord MarjanB. Het is juist het nieuwe singel waar ze niet blij mee is denk ik. Het is een lederen. Het bontsingel nooit problemen mee gehad.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:10

Gevoelig huidje misschien? Er zijn bontjes voor asymmetrische singels

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:10

Ow misschien een aanvulling voor mensen die er over twijfelen, ik had een prolite singel maar het materiaal vond ik "mwah" dus ik heb een Horka Anatomic gekocht, zelfde maat, maar dan van leer, echt super fijne singel! Budgetvriendelijk en super zacht, hoe het materiaal zich houd ga ik zien, maar tot nu toe zeer positief.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:13

siskeh schreef:
Ow misschien een aanvulling voor mensen die er over twijfelen, ik had een prolite singel maar het materiaal vond ik "mwah" dus ik heb een Horka Anatomic gekocht, zelfde maat, maar dan van leer, echt super fijne singel! Budgetvriendelijk en super zacht, hoe het materiaal zich houd ga ik zien, maar tot nu toe zeer positief.

Ik heb hem toevallig ook vandaag binnen gekregen voor mijn jonkie en hij is echt heel zacht en voelt fijn in de hand.

Ik had de Rossner super soft (anatomisch rechte singel), maar nu ze wat begint uit te vullen gekozen voor de Horka asymmetrische singel.

Hier de Rossner super soft, je ziet dat die nu in de oksel trekt en de gespen scheef liggen.
Afbeelding

Afgelopen zomer lag die veel beter:

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:51

Die Horka anatomic is inderdaad zoveel fijner dan de Prolite qua materiaal en zachtheid! Heb er nog een bijna ongebruikte in 50cm van liggen maar ik had toch echt een banaantje nodig. 8)7

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:23

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:44

siskeh schreef:

Dank je.
Ik heb nu ook een prolite omdat ik die nieuw goedkoop kon krijgen. En zo mooi het model kon testen.
Maar net als jij vind ik het materiaal bijzonder.
Fijn om te weten dat de maat ook gelijk valt.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:56

Daphara schreef:
Bij Agradi nu in de sale! Met kortingscode is die nog geen €52

https://www.agradi.nl/horka-singel-anat ... ver-80.htm

[ [url=m/lnypoW.jpg]Afbeelding[/url] ]

valt deze onder asymmetrische singels? vind het idee van deze singel wel mooi, juist omdat aan de voorkant het vel ophoopt bij mijn paard zou dit misschien een optie kunnen zijn?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:39

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:05

Daphara schreef:
Bij Agradi nu in de sale! Met kortingscode is die nog geen €52

https://www.agradi.nl/horka-singel-anat ... ver-80.htm

[ [url=m/lnypoW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daphara, hoe is het randje van deze singel? Ik vind hem wel interessant maar vaak zijn dit soort randjes hard. En als er ook nog een naad zit op de kopse kant kan ik het écht vergeten...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:31

Ik heb de horka ook, super zachte singel en geen harde randjes oid.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:43

Ik heb bij mijn paard eindelijk geen wondjes meer nu ik een koordsingel gebruik, een simpele van kramer, maar hij rekt wat uit, nu zoek ik eigenlijk 1 die niet uitrekt of in ieder geval geen 10 cm of meer, en dan in dressuur, misschien dat hier iemand een adres heeft? Dacht ook dat er een bokker was die ze maakte?