Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 616
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:44

Lante schreef:
Ik heb hem zelf niet, maar vind hem zelf voor het mooie wat dicht op het jukbeen zitten (bakstuk van de neusriem).


Ja die riem iets meer onder het jukbeen had beter geweest. Moest mijn paard beter gaan lopen met dit hoofdstel laat ik hem misschien wel wat aanpassen door de zadelmaker

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:28


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:32


darkadia

Berichten: 5296
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 05:56

Ja ik heb die optie toen ook overwogen, maar uiteindelijk toch voor de chester gegaan. Die vond ik mooier.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:48

Ik ben super blij met mijn micklem replica alleen heeft mijn paard altijd wat last van druk achter haar oren. Een kopstuk als deze zou dus super zijn voor mijn merrie. Heb nog geen mooie combi gevonden van micklem neusriem en ruimte achter d’r oren/ geen druk op de atlas

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:41

pluisje88 schreef:
Ik ben super blij met mijn micklem replica alleen heeft mijn paard altijd wat last van druk achter haar oren. Een kopstuk als deze zou dus super zijn voor mijn merrie. Heb nog geen mooie combi gevonden van micklem neusriem en ruimte achter d’r oren/ geen druk op de atlas


Ik zat zoiets ook te bedenken, ik zou het wel aandurven om het kopstuk van de link aan mijn Micklem neusriem te doen. Geen idee of deze kopstukken ook los te leveren zijn.

https://www.equibling.nl/product/lequi- ... hoofdstel/

Quirns

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:00

Hoi hoi! Ik wil binnenkort ook eindelijk een anatomisch hoofdstel aanschaffen. Mijn huidige hoofdstel heeft wel een anatomisch kopstuk maar ik zit toch richting een volledig anatomisch hoofdstel te kijken. Ik twijfel heel erg tussen het Rambo Micklem Multi Bridle, de Hooks Chester Fairfield en de Anatomical Pro van Kramer. De Rambo Micklem gaat een beetje aan kop voor mij maar ik loop toch tegen de prijs aan. Wat zeggen jullie, is de Rambo Micklem het waard of kan ik net zo goed één van de twee andere, voordeligere hoofdstellen aanschaffen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70852
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:09

Ik wil de kramer hoofdstel gaan bestellen binnenkort. Weten jullie hoelang de levertijd is?

darkadia

Berichten: 5296
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:49

Quirns schreef:
Hoi hoi! Ik wil binnenkort ook eindelijk een anatomisch hoofdstel aanschaffen. Mijn huidige hoofdstel heeft wel een anatomisch kopstuk maar ik zit toch richting een volledig anatomisch hoofdstel te kijken. Ik twijfel heel erg tussen het Rambo Micklem Multi Bridle, de Hooks Chester Fairfield en de Anatomical Pro van Kramer. De Rambo Micklem gaat een beetje aan kop voor mij maar ik loop toch tegen de prijs aan. Wat zeggen jullie, is de Rambo Micklem het waard of kan ik net zo goed één van de twee andere, voordeligere hoofdstellen aanschaffen?


Micklem past niet op elk paard even mooi, dus als je de kans hebt: eerst lenen van iemand voor de pasvorm en maat :)

Chester is ruim verstelbaar en zit hier bij beide paarden erg mooi wn reageren er ook fijn op.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:08

Ff update over de lingus hier. Paard loopt er echt heel fijn op! Schud niet meer met zijn hoofd, schuurt niet na het rijden en loopt niet meer achter de loodlijn waar ik hem met geen mogelijkheid uit kreeg...Ik voel echt een mega verschil! Zeker een aanrader vind ik!! Van de week eens ermee springen, ben benieuwd hoe dat gaat. Verwacht geen problemen :)

xLiez

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:56

Na wat googlen kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek. Ik ben op zoek naar een anatomische bruine side pull. Beetje richting dressuur hoofdstel, geen western uitstraling. De micklem heb ik maar vind ik vrij hard. Ik heb nu de western side pull van Equiplay maar die heeft een gedeeld kopstuk en is niet anatomisch helaas. Merk dat hij dat niet fijn vind. Heb er nu een bruin kopstuk bij gekocht maar de kleuren matchen totaal niet. :') Iemand die nog iets weet? Buitenlandse webshops mogen ook.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:22

xLiez schreef:
Na wat googlen kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek. Ik ben op zoek naar een anatomische bruine side pull. Beetje richting dressuur hoofdstel, geen western uitstraling. De micklem heb ik maar vind ik vrij hard. Ik heb nu de western side pull van Equiplay maar die heeft een gedeeld kopstuk en is niet anatomisch helaas. Merk dat hij dat niet fijn vind. Heb er nu een bruin kopstuk bij gekocht maar de kleuren matchen totaal niet. :') Iemand die nog iets weet? Buitenlandse webshops mogen ook.


FRA Rebecca misschien?


Quirns schreef:
Hoi hoi! Ik wil binnenkort ook eindelijk een anatomisch hoofdstel aanschaffen. Mijn huidige hoofdstel heeft wel een anatomisch kopstuk maar ik zit toch richting een volledig anatomisch hoofdstel te kijken. Ik twijfel heel erg tussen het Rambo Micklem Multi Bridle, de Hooks Chester Fairfield en de Anatomical Pro van Kramer. De Rambo Micklem gaat een beetje aan kop voor mij maar ik loop toch tegen de prijs aan. Wat zeggen jullie, is de Rambo Micklem het waard of kan ik net zo goed één van de twee andere, voordeligere hoofdstellen aanschaffen?


Ik heb de Hooks Fairfield Chester en ik ben er super tevreden over. Paard loopt er fijn mee, materiaal is zacht. Pasvorm is top.


Joliieeenn schreef:
Ff update over de lingus hier. Paard loopt er echt heel fijn op! Schud niet meer met zijn hoofd, schuurt niet na het rijden en loopt niet meer achter de loodlijn waar ik hem met geen mogelijkheid uit kreeg...Ik voel echt een mega verschil! Zeker een aanrader vind ik!! Van de week eens ermee springen, ben benieuwd hoe dat gaat. Verwacht geen problemen :)


Dat blijf ik ook echt een prachtig hoofdstel vinden.

J0anieke

Berichten: 4984
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:46

xLiez schreef:
Na wat googlen kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek. Ik ben op zoek naar een anatomische bruine side pull. Beetje richting dressuur hoofdstel, geen western uitstraling. De micklem heb ik maar vind ik vrij hard. Ik heb nu de western side pull van Equiplay maar die heeft een gedeeld kopstuk en is niet anatomisch helaas. Merk dat hij dat niet fijn vind. Heb er nu een bruin kopstuk bij gekocht maar de kleuren matchen totaal niet. :') Iemand die nog iets weet? Buitenlandse webshops mogen ook.

Ik zat ook aan de FRA Rebecca te denken.. :j of de equibling.

Fra Rebecca heb ik:
Afbeelding

En dit is de equibling
Afbeelding

xLiez

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:18

Thanks! Ga ze beide even goed bekijken :D

Quirns

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-04-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:29

Bedankt voor de reacties darkadia & skippy01, zoals ik het nu lees dus de chester fairfield. Zijn er grote verschillen in werking of is het puur de pasvorm en zachtheid van het leer?

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:34

Ik heb deze sinds gister.. fijn hoofdstel! Nog niet mee gereden maar dat gaan we vandaag doen! Afbeelding

darkadia

Berichten: 5296
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:05

Quirns schreef:
Bedankt voor de reacties darkadia & skippy01, zoals ik het nu lees dus de chester fairfield. Zijn er grote verschillen in werking of is het puur de pasvorm en zachtheid van het leer?


Bij de micklem zitten de bakstukken geïntegreerd aan het bit, de chester heeft aparte neusriem en bakstuk.

Ik had eerst de Equibling Boston, met ook een geintegreerd bakstuk in de neusriem. maar helaas vond paardlief dat geen succes.


@ heb je ook foto op je eigen paardje? Ben benieuwd hoe hij/zij erop reageert!

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:47

Hoe vinden jullie dit hoofdstel zitten??Afbeelding

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:15

Je bitriempje moet andersom. Gesp naar boven en wellicht een gaatje losser..
Want je foto is nogal nadelig. Hier krijg je mondhoek problemen mee :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:21

Neusriem lijkt nu ook nét niet meer op het punt te liggen waar die moet. Mag één gaatje omhoog voor mijn gevoel. bitriempje moet inderdaad andersom en bit ligt ófwel te hoog in de mond, ófwel er staat er errug veel druk op die teugels. Maar jukbeen ligt mooi vrij, frontriem geeft voldoende ruimte en qua maat lijkt het goed te passen, alleen nog even eea aanpassen :) (als dat allemaal gaat)

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:27

Huh hoezo andersom? Zit toch precies hetzelfde als op de foto van de webshop? Of kijk ik nou verkeerd Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:37

Klopt. Maar op deze manier rammelt er wel steeds een gesp op het ijzer van het bit. Jouw keuze, maar ijzer op ijzer vind ik een naar gevoel geven en wil ik voor mijn paard dus ook niet :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:27

Skippy01 schreef:
Klopt. Maar op deze manier rammelt er wel steeds een gesp op het ijzer van het bit. Jouw keuze, maar ijzer op ijzer vind ik een naar gevoel geven en wil ik voor mijn paard dus ook niet :)


Ijzer ‘rammelt’ zo niet op het bit, want de gesp zit op de buitenkant en riempje zit ook niet zo los dat het überhaupt rammelt.
Voor de werking maakt het niks uit of je de gesp zo, of andersom doet.
Zelfde als de rol wc papier, hoe je die ophangt! :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:31

Lante schreef:
Skippy01 schreef:
Klopt. Maar op deze manier rammelt er wel steeds een gesp op het ijzer van het bit. Jouw keuze, maar ijzer op ijzer vind ik een naar gevoel geven en wil ik voor mijn paard dus ook niet :)


Ijzer ‘rammelt’ zo niet op het bit, want de gesp zit op de buitenkant en riempje zit ook niet zo los dat het überhaupt rammelt.
Voor de werking maakt het niks uit of je de gesp zo, of andersom doet.
Zelfde als de rol wc papier, hoe je die ophangt! :+


Ow, maar over dat WC-papier ben ik ook altijd heel stellig hoor haha :D :Y)
Voor de werking maakt het geen bal uit inderdaad! Ik vind het zélf vooral een naar gevoel als het op deze manier hangt - eigen keuze uiteraard :) :j (ik krijg ook kriebels van clips aan teugels rechtstreeks aan een bit, genoeg ruiters die dat wel doen)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:35

Waaauw hooks wat een service! Zag vorige week dat het riempje waar het bit aan hangt los was aan het gaan aan een kant na max 15 keer gebruik. Goed kan gebeuren ik had misschien net pech. Mailtje gestuurd naar ze. Krijg ik net ineens een mail dat ik een bestelling heb gedaan. Ik dacht huhhh? Is er gewoon een nieuwe naar me opgestuurd!