[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:10

net zoals dat je leer keuze heb :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:38

Anoniem schreef:
Sorry blond hier.
De basis is eender bij de normale ghost en die schapies... Maar stel je wilt bijvoorbeeld een quilty, die bestel je dan als schaap?

Zo ingewikkeld is het niet? Elke basis van Ghost is eender, het verschil in uiterlijk wordt bepaald door de zitting en bij de ruige schaapjes heb je dan een Maremma of een Cagliari.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:30

Oh oke, dan had ik t verkeerd begrepen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:37

Kwetal schreef:
Cambiar - je kunt altijd een "gewone" Ghost testen om te kijken of hij blijft liggen. Mocht dat zo zijn, dan kan je een Maremma bestellen. De basis is eender....

Aha, dat zou al een hele Hulp zijn.
Ben van België, ga eens zoeken waar ik ze kan testen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:38

Als de basis hetzelfde is, dan is dat mega goed nieuws. Dan maak ik zelf een barok bovenstukje naar eigen voorkeur zoals ik al barebackpad gemaakt heb en koop ik een tweedehandse ghost!Probleem opgelost!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:47

Anoniem schreef:
Oh oke, dan had ik t verkeerd begrepen.

Geeft niks :) Het is ook wat lastig.
Ghost is net LEGO :P Het bestaat uit 3 onderdelen, de kussens onderop, de basis, waar je beugelriemen aan kunnen en de singelstoten en dan komt bovenop de zitting. Die kussens en basis zijn bij elke Ghost identiek - je kunt die bestellen in Standaard en Piccolo (die is kleiner) Daarop gaat een zitting en die zitting geeft de naam aan het zadel. Je hebt inmiddels Florac -Quilty - Quevis - Roma - Firenze - Barocco - USA -Maremma en Cagliari. Binnen de zelfde maat kan elke zitting op de basis (met kussens) die je al hebt. Alleen de USA (het western model) heeft die knop aan de basis vast zitten. Dat maakt dat dat model wat minder makkelijk is uit te wisselen. Die knop kan er af, maar dan heb je een gat - of een bout met moer. Ook is de zitting in 2 delen, je hebt de skirt en daarop komt dan nog eens de zitting.

Ik moet ook nog even melden dat bij de eerste Maremma en Cagliari de vacht met klittenband aan de pommel vast zit, die pommel is dus ook met klittenband. Dat zit nu anders, maar mocht je dat prototype van Facebook willen kopen, dan is dat even een "minpuntje" :o Zittingen kunnen gewoon gewisseld, maar onderaan de pommel zit een strook klittenband en je kunt die zitting niet op een andere Ghost plakken, omdat het klittenband dan nergens aan kan.

Cambiar - wanneer je in de buurt van Ruitersport Jokari zit, dan kan je daar testen en anders via Nederland (BuitenZinnig)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:50

Cambiar heeft al pb. :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:53

Helene83 schreef:
Bedoel je deze? Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

[ [url=m/XPEt18.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een groene liggen maar even geen duidelijke foto. Zal ik van de week even maken.
Hij is meer "Kerstgroen"
Afbeelding
Berdien schreef:
Aaaaahhhhhh *\o/*

[ [url=m/kczQBu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WbiZSY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flynn staat er een beetje knullig bij :') Maar hij past! Roze is wel een besmettelijke kleur, zitten al zoveel vlekken op := Staleigenaar werd helemaal gek, die is het er pertinent niet mee eens dat Flynn met een roze dekje rond moet wandelen _O-

Gaaf Berdien! Mag ik je foto's inpikken voor op m'n site? :o :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:12

Aah dat lijkt al heel anders dan de foto op de site!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:58

Kwetal schreef:
Je hebt inmiddels Florac -Quilty - Quevis - Roma - Firenze - Barocco - USA -Maremma en Cagliari. Binnen de zelfde maat kan elke zitting op de basis (met kussens) die je al hebt.

Kun je bij de Maremma dan ook nog kiezen voor Quilty/Quevis wrongen, en bij de Cagliari tussen Firenze/Roma wrongen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:13

Ja, zeker.
Ik heb een Maremma Quevis hier liggen

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:14

Rijdt er hier iemand met een quilty/quevis met een fleshouder aan het zadel? Voor de kortere ritten waarbij ik wel wat wil kunnen drinken, maar niet een hele tas mee ben ik op zoek naar een fleshouder. Maar het blijkt nogal lastig passend te krijgen.

Ben benieuwd naar tips/merken/foto's? :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:37

Bliksem schreef:
Rijdt er hier iemand met een quilty/quevis met een fleshouder aan het zadel? Voor de kortere ritten waarbij ik wel wat wil kunnen drinken, maar niet een hele tas mee ben ik op zoek naar een fleshouder. Maar het blijkt nogal lastig passend te krijgen.

Je kan denk ik wel een baby flessentas gebruiken! Vaak zit er een lus aan, daarmee kan je 'm dan aan je zadel maken. Google maar op flessentas baby, krijg je heel veel resultaten.
Of er een 0,5 liter SPA fles in past weet ik niet, maar ik dacht dat SPA ook kleinere afmeting had...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:30

Zeker Kitty :j

Vandaag 17km op een gemiddeld tempo (8km/h) gereden. De Kifra-pad hield zich goed, en is beduidend dunner dan de Grandeurpads. Fijn voor in de zomer. En daarnaast blijft hij awesome {:} :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:44

Kitty_ schreef:
Helene83 schreef:
Bedoel je deze? Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

[ [url=m/XPEt18.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een groene liggen maar even geen duidelijke foto. Zal ik van de week even maken.
Hij is meer "Kerstgroen"
[ Afbeelding ]
Berdien schreef:
Aaaaahhhhhh *\o/*

[ [url=m/kczQBu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WbiZSY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flynn staat er een beetje knullig bij :') Maar hij past! Roze is wel een besmettelijke kleur, zitten al zoveel vlekken op := Staleigenaar werd helemaal gek, die is het er pertinent niet mee eens dat Flynn met een roze dekje rond moet wandelen _O-

Gaaf Berdien! Mag ik je foto's inpikken voor op m'n site? :o :D

Heb je een PB'tje gestuurd. Just let me know. Fijne dag :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:49

Berdien schreef:
Zeker Kitty :j

Vandaag 17km op een gemiddeld tempo (8km/h) gereden. De Kifra-pad hield zich goed, en is beduidend dunner dan de Grandeurpads. Fijn voor in de zomer. En daarnaast blijft hij awesome {:} :D

Thanx! Goed om te horen, stoer dat je de roze aan durft :D :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:59

Natuurlijk :D Mijn staleigenaar is er wel nog steeds boos om hoor, die ging er ook mee aan de haal toen ik hem klaar had liggen. Volgende kleur wordt wel weer een donkere kleur, dit lichte is wel heel besmettelijk. Maar het staat supertof :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:26

Bliksem schreef:

Moet je even Googlen op Dabo Design. Zit ook hier op Bokt.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:55

Bliksem schreef:

Ik heb deze al jaren aan mijn wn zadels maar ook aan de quilty past hij heb ik ontdekt. Het bandje klikt om de pommel. Touwtje aan het ringetje onderaan maken en deze strikken aan een ringetje aan het zadel
http://www.equinenow.com/store-item-9015

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:30

Niet zo'n duidelijke foto, maar ik heb deze laatste gemaakt (klipje voor aan het ringetje van je zadel en dan een lus voor om de singelstoten)
Kan natuurlijk met elke bevestiging die je wil gemaakt worden.
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:36

Oh, en súper handig die knop van de Lazy Mountain ! Wil alleen nog iets maken met een veiligheidssluiting eraan om Khaleesi mee te nemen. (nu leg ik een veiligheidsknoop om de knop heen, of een losse slag eromheen, of gewoon in mijn hand)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:55

Bliksem schreef:

Dabo's desigs kan je proberen.
en eventueel heeft ook Stowaway het.
Daar heb ik er eentje van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:56

Die kleur groen van Burioni lijkt mooi. Ben erg benieuwd naar real life.
Ik begreep dus geloof ik goed dat de 'gele' meer een beetje natuurkleurig is?
Zoals je dat lamvel ook hebt, gelig/natuur?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:31

draaakje schreef:
Oh, en súper handig die knop van de Lazy Mountain ! Wil alleen nog iets maken met een veiligheidssluiting eraan om Khaleesi mee te nemen. (nu leg ik een veiligheidsknoop om de knop heen, of een losse slag eromheen, of gewoon in mijn hand)
[ [url=m/jaJGRx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto!
Maar heb je het niet heel erg warm in die Muckboots? Daar heb ik hartje winter nog zweet-poten in. ;)

Ik vind jouw roze pad erg mooi, lekker fel kleurtje.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:43

Oh nee, eigenlijk nooit echt warme voeten in de muckboots . Ze zitten heel fijn en ondanks dat ze niet echt chique ogen heb ik ze zo veel mogelijk aan :D