Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:De allereerste Barefoot westernmodellen hadden geen uitneembare fork.
Daarna kregen ze een uitneembare fork, fork was toen van fiberglas (vezelig wit-gelig materiaal) en alles was met leder overtrokken.
Wat later gingen ze alleen het stuk rond de knop met leer overtrekken (de rest zie je toch niet zitten).
En vervolgens werd het fiberglas vervangen door gladder PU kunststof, dat was er eerst alleen in wit.
Nu sinds enkele jaren dus in kleurtjes zodat de maat van de fork direct duidelijk zichtbaar is.
De fiberglas modellen hebben verschillende maat-herzieningen gehad waardoor de ene veel volumineuzer is dan de andere.
Zover ik weet hebben de PU modellen altijd dezelfde maat gehad dus die zouden altijd uitwisselbaar moeten zijn en netjes in alle zadels moeten passen.
Heb je een foto van jouw fork toevallig?
viola schreef:Wat voor maat zoek je ilangok? Ik heb een nieuwere (geen kleurtje, maar wel van dat beetje flexibele spul) liggen waar ik niks meer mee kan omdat bijbehorende zadel gestolen is. Het is een L volgens mij want de M die ik had zat op dat moment in het zadel.
pmarena schreef:Hartje: o dat is dus duidelijk een behoorlijk oude die nog van FG is....
Helena: super hoorIk hoor best vaak zulke verhalen
Het is ook gewoon ene beetje een fabeltje, "boomloze zadels schuiven"... heel veel mensen gaan juist "boomloos" omdat dat beter blijft liggen
Het ontbreken van een boomzegt niets over de stabiliteit, dat ligt meer aan het model van het zadel in zijn geheel