Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat je dan je spieren meer belast. Tegelijkertijd word ik vanwege lage rugklachten op mn werk op een schommelende kruk gezet die zoveel hoog/laag als draaiend als een soort bal beweegt. Juist zodat ik minder passief zit en de hele dag mn spieren moet gebruiken. Dit doet dan in het begin een beetje spieren-au, maar zorgt er uiteindelijk voor dat mn spieren sterker worden en ik dus minder klachten heb. Dus dat is hetzelfde verhaal, steeds minimale correcties, maar dan juist met het idee dat dit beter is voor je rug. Datzelfde idee heb ik ook met de WOW... hij veert meer, geeft wat meer beweging door en daardoor vraagt het meer van je spieren. Tegelijkertijd zijn de bewegingen die de WOW doorgeeft 'ronder'. Er zit een meer verend eindpunt op de beweging en het schokt/stokt minder dan een wolzadel. Voor mij vermindert het dus juist mijn klachten, zeker wanneer paard onverwachte bewegingen maakt kan ik dit in mijn rug beter verwerken met de WOW dan met wol.
. Maar ik vind het wel een punt van aandacht, tenslotte blijft het een hele investering zo'n wow

Remember schreef:Ja, bij ons komt ze naar alle tevredenheid. Ze is er volgende week weer om zadels te checken en te behandelen (ze is tevens chiropractor en volgens mij ook osteopaat io).
Wat jammer dat je zulke ervaringen hebt nu! Zou echt niet zomaar het zadel te koop zetten maar er eerst nog eens goed naar laten kijken! Wat ik me alleen wel afvraag, je gaat nu op de osteopaat af maar voor zij er wat over zei was je wel heel tevreden?
. Niet dat ik nu iets goed wil praten, maar zoals je zelf al zegt heeft een osteopaat vaak geen zadelkennis en je paard loopt er prima onder? Misschien dat het dan wel meevalt?