WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:10

nee hoor tanneke, twee tot drie vingers erboven is hier wel de max

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:10

Het zadel ligt wel iets hoger boven de schoft dan een wol zadel, maar als er een vuist tussen kan dan ligt het zadel niet correct. Of de HP is te groot, de lucht te veel of de kussen/boom niet goed.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:26

Tanneke schreef:
Zoals ik al eens eerder aangegeven heb ben ik me aan het oriënteren op de wow zadels. Maar nu hoor ik van verschillende mensen, dat de wow zadels heel hoog boven de schoft liggen? Hun vertellen dat de vuist er rechtop onder past en soms is de opening nog groter.

Nu lijkt mij dit eigenlijk niet waar, maar toch wil ik het hier vragen. Hoe ligt jullie zadel bij de schoft?
Ik denk dat als de headplate te smal is dat het dan juist te hoog komt te liggen.

Dan is hij niet goed aangemeten. Ik heb juist een wow genomen omdat alle zadels te hoog lagen. Ik kan nu twee vingers tussen het paard en zadel houden als ik er op zit.
De headplate kan te smal zijn, maar er kan ook een verkeerd kussen onder zitten of veel te veel lucht in gepompt zijn. Als ik een dwg kussen zou nemen met dezelfde headplate zou mijn zadel ook te hoog liggen.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:45

Ja precies, dat was ook mijn eerste reactie. Denk dat ik binnenkort toch eens iemand laat komen :D
Het kriebelt steeds meer, en wil gewoon een zadel wat perfect ligt op ons beestje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:21

Seven, jij zit met je benen tegen de wrongen aan !!! Nou lijkt dat normaal, maar volgens mij zitten heel veel mensen met een wow niet tegen de wrongen aan ( als ze correct zitten ). Ik ook niet.

2005, heb jij nu DXWG kussens ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:30

ik ben niet de gene op dewedstrijd foto's :D ik zit zelf niet tegen de wrongen als ik rijd :))
Maar wat wil je er verder mee zeggen maris, iedereen rijd toch op zijn manier :D

@ kaspar hij is ruin 1.75 en bij mij lijkt hij wel wat kleiner hoor ik ben grover als de andere ruiter en heb langere benen :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:37

mijn fitter heeft gezegd dat je been er mooi in moet liggen, je been moet de wrong netjes volgen qua vorm zeg maar :) en ik heb deze ook als ik me niet vergis en die zijn geschikt voor een lang bovenbeen, dan past je knie er netjes in zonder tegen de wrong te drukken

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:39

klopt deze wrong is perfect voor mijn been knie valt er precies goed in :)) verder is mijn zweetblad extra terug gelegd.
Maar nog ligt mijn been er niet continu tegen aan je hebt zeg maar geen opgesloten gevoel :))

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:42

bij extra terug drukte het bij mij teveel tegen mijn bovenbeen aan, ik heb de middelste stand :j voelde heel goed, mijn benen netjes stil en toch niet opgesloten idd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:45

ik had mn vorige blad niet terug gelegd en miste toch mijn steun als t paard wat lastiger deed :=
Nu is t paard ineens door de spieren makkelijker geworden maar toch lekker dat je steun kan hebben zonder opgesloten te zitten :))

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:46

@Maris: Nee, SDWG kussens. Bij alle types D panels zweef ik een meter boven mijn paard:P. Heb wel ooit dxwg kussens gezocht, maar dat was niet voor mijn eigen paard.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:48

hihi, ik kan gelukkig (tot nu toe) alles goed uitzitten, tijdens het zadelpassen ging ze ook weer met 4 benen de lucht in en toen zweefde ik net rond in een 18 inch, veeel te groot, maar ik ben blijven zitten :D en ik greep nog uit automatisme naar mijn bokriempje, maar die zat er uiteraard niet aan :P viel wel ff tegen, maar ik heb bewezen dat ik goed kan zitten :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:53

Seven, ik wil er niet echt wat mee zeggen ( niets over je rijstijl ofzo in ieder geval hoor ). Ik snap alleen het doel van de wrongen niet zo als je er toch nooit tegen aan zit.....
Bij andere zadels zie je altijd de bovenbenen van mensen netjes tegen de wrong aanliggen. Zodat ze dus ondersteunt worden. maar als ik correct zit , dan liggen mijn benen echt een paar cm achter de wrongen. Daar snap ik dus niets van !

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:55

Een vriendin van mij wil ook een wow laten aanmeten.
Zij komt uit Nispen en vlakbij haar in de buurt zit Eleonora van Noor bewegingswetenschappen.
Heeft iemand ervaring met haar als fitter?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:05

Maris schreef:
Seven, ik wil er niet echt wat mee zeggen ( niets over je rijstijl ofzo in ieder geval hoor ). Ik snap alleen het doel van de wrongen niet zo als je er toch nooit tegen aan zit.....
Bij andere zadels zie je altijd de bovenbenen van mensen netjes tegen de wrong aanliggen. Zodat ze dus ondersteunt worden. maar als ik correct zit , dan liggen mijn benen echt een paar cm achter de wrongen. Daar snap ik dus niets van !

Dan moet je je zweetbladen terug laten leggen ;)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:11

Mijn benen liggen ook gewoon tegen de wrongen aan :) Heb de zweetbladen wel op de achterste stand geloof ik :)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:20

Even spammen.
Heb een bijpassende neusriem bij mijn zadel.Afbeelding

Mijn trainer is ook zeer te spreken over het zadel. Paard laat nu eindelijk haar rug los, wat ze voorheen niet deed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:33

Mooie foto Soraay!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:38

Dank A-l

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:20

mooie foto
Mijn been ligt ook tegen de wrong aan, wel in de achterste stand van het zweetblad, anders bleef die ervoor liggen

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:26

heel mooi gecombineerd zo! :j sjiek

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:31

mooi soraya heb je ook rij fotos?

Ik bedoelde het niet verkeerd maris :o ik dacht dat je meer bedoelde dat je vond dat bij andere zadels de wrong te veel werd op gezocht dus mensen zich er op afzette.
Dit deed ik wel bij de conventional die zat me echt in de weg, deze wrong past precies bij mn boven been hij licht er bij maar zit geen druk bij :))

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:51

Mooi Seven!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:02

Aimee schreef:
Dan moet je je zweetbladen terug laten leggen ;)

Ik weet niet of dat helpt, ik heb high tigh zweetbladen .....

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:43

Maris schreef:

Dat heb ik ook Maris!
In het begin moest ik daar erg aan wennen. Maar nu stoort het me niet meer. Ik heb steun aan mijn wrongen als mijn paard bokt en dat is voor mij genoeg.