wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:29

Bonny1997 schreef:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is anders sorry, Maar wat gaf jullie de doorslag om voor een Wow-zadel te gaan

omdat het paard wat ik toen reed, telkens uit haar zadel groeide,
Dat was niet mijn paard, dus ik dacht ik zoek een zadel die makkelijk aanpasbaar is.

Hij ligt nu op mijn huidige paard, gelukkig waren de kussens ed goed :j
en daarnaast zit hij gewoon errug lekker! geen gezeik met wol dat verkeerd wordt aangevuld ( klonten/ proppen etc)

en een mooie schoudervrijheid, en veel gevoel met je paard door het enkele zweetblad!

lonnie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:51

ik heb voor WOw gekozen, omdat mijn fjord een ontzettende lange nen hangende rug heeft en daarbij erg breed is. Niks paste. HAd Marjolein er al bijgehad vanwege second opinion, omdat ik een hoop gezeik heb gehad met Drunens Ruiterhuis. Zij raadde me toen al de WOW aan, maar ik had net 1600 euro gespaard voor een anatomica en dat was dus weggegooid geld, omdat die totaal niet paste. Uiteindelijk als een gek aan het sparen gegaan. in de tussentijd boomloos gereden, maar dat vonden mijn rug en heupen niet zo leuk. Toen ik het geld eindelijk bij elkaar had heb ik Arie laten komen (marjolein verkocht toen nog geen WOW) en dat was echt mijn laatste hoop op een goed passend zadel, zowel voor Luna als voor mij.
Gelukkig heeft Arie iets in elkaar kunnen zetten (welliswaar met headplate 7 :D!) en kunnen we weer lekker rondhobbelen.

Toen ik vorig jaar Ciera kocht, heb ik er dus niet lang over na moeten denken wat voor zadel zij zou krijgen. Buiten de kundigheid van de zadelpassers, is het concept van het verstellen ook gewoon ideaal. En dus, ondanks dat Ciera geen aparte of rare rug heeft, toch voor WOW gekozen. Ik denk ook niet dat mijn kont nog op iets anders wil ziten :Y)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:26

Bonny1997 schreef:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is anders sorry, Maar wat gaf jullie de doorslag om voor een Wow-zadel te gaan

Mijn paard die we op dat moment in aan het rijden waren was niet alleen heel breed, maar had ook een schoft.
Of de reguliere zadels waren te smal.. of ze waren wel breed genoeg maar lagen te dicht op de schoft.
Daar kwam bij dat hij uiteraard nog zou veranderen in zijn lichaam.
Naast het feit dat het concept me erg aansprak vind ik het ook erg prettig dat lucht geen drukpunten geeft.
Alleen koste het natuurlijk wel een berg geld (voor iemand die niet kan sparen :') )..

Dus uiteindelijk toch voor een wow gegaan en hier veel profijt van gehad, aangezien het zadel inmiddels is aangepast op mijn nieuwe 3 jarige.. :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:58

lonnie schreef:
ik heb voor WOw gekozen, omdat mijn fjord een ontzettende lange nen hangende rug heeft en daarbij erg breed is. Niks paste. HAd Marjolein er al bijgehad vanwege second opinion, omdat ik een hoop gezeik heb gehad met Drunens Ruiterhuis. Zij raadde me toen al de WOW aan, maar ik had net 1600 euro gespaard voor een anatomica en dat was dus weggegooid geld, omdat die totaal niet paste. Uiteindelijk als een gek aan het sparen gegaan. in de tussentijd boomloos gereden, maar dat vonden mijn rug en heupen niet zo leuk. Toen ik het geld eindelijk bij elkaar had heb ik Arie laten komen (marjolein verkocht toen nog geen WOW) en dat was echt mijn laatste hoop op een goed passend zadel, zowel voor Luna als voor mij.
Gelukkig heeft Arie iets in elkaar kunnen zetten (welliswaar met headplate 7 :D!) en kunnen we weer lekker rondhobbelen.

Toen ik vorig jaar Ciera kocht, heb ik er dus niet lang over na moeten denken wat voor zadel zij zou krijgen. Buiten de kundigheid van de zadelpassers, is het concept van het verstellen ook gewoon ideaal. En dus, ondanks dat Ciera geen aparte of rare rug heeft, toch voor WOW gekozen. Ik denk ook niet dat mijn kont nog op iets anders wil ziten :Y)

Jeetje headplate 7!!!! :oo Dat zou ik wel eens willen zien. dat is iets van extra extra wide of zo. Volgens de folder 129 graden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:10

Ravina heeft headplate 1 dacht ik,smal voor een fjord

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:05

Is het nog al week 10 dat mijn zadel afgeleverd wordt.

Heb vandaag maar lekker gelongeerd. Ga de komende tijd ook veel doen.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:31

Ik heb al een keer in dit topic gepost dat ik mijn Wow niet zo Wow vond.... Dat is gisteren definitief bevestigd door een MSFC'er die eens verder heeft gekeken. Mijn Wow drukt dus het schouderblad juist weg, niks schoudervrijheid !
Degene die mijn zadel heeft aangemeten heeft hiervoor een lapmiddel gebruikt wat eigenlijk niet werkte, een bredere boom.
Degene die hem kwam aanpassen heeft er weer een smallere ingezet, en de laatste die ik heb laten komen heeft ook niet gezien dat ze aan aantal problemen heeft bij de schoft/ schouder waardoor een Wow waarschijnlijk toch geen optie is.....
Ik ben er dus eigenlijk een beetje klaar mee, duur zadel en het heeft alleen heel veel dierenartskosten met zich meegebracht door uiteindelijke overbelasting.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:38

Wist je dat je de voorste singelstoot niet perse hoef vast te maken bovenaan de zitting ? Dan trek je het zadel al iets minder op de schoft en schouders als dat je de stootriem vastmaakt.
heb je te smalle kussens ?

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:47

Nee, het probleem is geloof ik dat ze eigenlijk een dropped panel nodig heeft, maar er bestaat er waarschijnlijk geen een die diep genoeg is. Ze heeft een aantal probleemgebieden. Het schouderblad loopt extreem ver door, de ribbenboog onder de schoft ligt extreem diep en de singelgroeve ligt weer heel ver naar voren.....
De MSFC'er gaat aan iemand die Wow verkoopt navragen of er een dropped panel is dat diep genoeg valt, maar dat is ook best wel een aanschaf geloof ik.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:55

Colga schreef:
Nee, het probleem is geloof ik dat ze eigenlijk een dropped panel nodig heeft, maar er bestaat er waarschijnlijk geen een die diep genoeg is. Ze heeft een aantal probleemgebieden. Het schouderblad loopt extreem ver door, de ribbenboog onder de schoft ligt extreem diep en de singelgroeve ligt weer heel ver naar voren.....
De MSFC'er gaat aan iemand die Wow verkoopt navragen of er een dropped panel is dat diep genoeg valt, maar dat is ook best wel een aanschaf geloof ik.

Er zijn verschillende mfsc-ers die ook Wow verkopen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:07

Net op stal een tweedehans WoW gepast. Met een 2 boom, en curved (als ik het verkeerd uitleg hoor ik het wel). Maar dat echt niet passen op mijn merrie. Ze dacht aan een boom 3 of zelfs 4 en een rechtere vorm.
Maar kan voor volgende week een afspraak maken voor een echte passessie.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 09:51

Sinds gisteren ook de trotse bezitter van een wow, extra deep sit, curved DWG no tab kussens en conventianal zweetbladen. grotendeels nieuw en deels demo, headplate 2. geheel ligt op mijn grote KWPN merrie. Was ook helemaal klaar met die wol zadels die na vier keer in een jaar aanpassen nog steeds niet liggen. Hij is overigens zwart zonder kleurrand, maar gezien het prijskaartje had ik geen zin om daar veel meer voor uit te gaan geven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:24

mijn ruin heeft nu headplate 1 als ik het goed zeg :o en das toch best een fors groot paard :D dus ik vind 3 en 4 als erg groot invergelijking :))

fijn dat je gevonden hebt wat je zocht pantarhei wie is bij je geweest.

wat een problemen colga heel begrijpelijk dat je er dan zat van bent bij mij was dat net zo gelukkig heb ik iemand gevonden die nu wel goed heeft geholpen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:43

Seven geleverd door Schwungonline, Skylla Janssen, maar dat komt vooral doordat zij een mooi aanbod konden doen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:32

dat is altijd fijn :D
Ik ben benieuwd hoe t er uit ziet op je paard, reed het zoals je verwacht had en voelde je veel verandering ??

ben wel weer nieuwsgierig :o

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:12

Seven schreef:
mijn ruin heeft nu headplate 1 als ik het goed zeg :o en das toch best een fors groot paard :D dus ik vind 3 en 4 als erg groot invergelijking :))

Mijne heeft een boommaat -1
En Viv is toch ook geen kleintje.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:26

had mn vorige ruin ook maar die schoft was veel botteriger B heeft hier 2 flinke spieren langs lopen :))

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:34

Viv heeft er genoeg bespiering lopen en heeft niet echt een botteringe schoft, maar het kan ook zijn dat er een 0 in koment. Ik weet het niet meer

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:00

:D komt zo veel op je af dan he met het passen :=

ik heb trouwens een hoofdstel gevonden die van hooks die krijgt de perfecte kleur en is niet eens zo duur

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:11

*komt ff binnenvallen*

is er hier iemand uit belgie die een wow heeft? ben een beetje aan het uitzoeken en zou graag iemand laten komen om te passen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:38

Schangah schreef:
lonnie schreef:

Jeetje headplate 7!!!! :oo Dat zou ik wel eens willen zien. dat is iets van extra extra wide of zo. Volgens de folder 129 graden.

nou hopelijk kun je m heel snel in het echt bewonderen :D
het is ook echt heel raar om mijn 2 zadels naast elkaar te zien, de ene heeft headplate 2 en de andere 7. Vooral van bovenaf gezien is het heel anders en de zit is daarmee ook wel verschillend, ondanks dat ik 2 dezelfde modellen van zadel heb

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:38

Ja zou leuk zijn ;)

Ik vind een headplate 3 voor een kwpn-er van 1,70 ook al best breed. (3 zou omgerekend een extra wide zijn)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:03

mijn dame is 1.75m en heeft headplate 2, is geen grof paard om te zien met juist hele benige schoft

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:43

Seven schreef:
:D komt zo veel op je af dan he met het passen :=

ik heb trouwens een hoofdstel gevonden die van hooks die krijgt de perfecte kleur en is niet eens zo duur

Heb je er een foto van?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:14

Headplate 3 is medium toch?? Ik heb 4 en dacht dat dat wide was.